din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1852 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Exceptie de neconstitutionalitate admisa. Legea azilului

Exceptie de neconstitutionalitate admisa. Legea azilului

  Publicat: 30 Jun 2008       2948 citiri       Sursa: Juridice.ro  


Procedeu defensiv de aparare a drepturilor si libertatilor publice, aflat la dispozitia justitiabililor;
In Monitorul Oficial, partea I, nr. 469 din 25 iunie 2008 a fost publicata Decizia Curtii Constitutionale nr. 604/2008 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 121 din Legea nr. 122/2006 privind azilul in Romania.

Procedeu defensiv de aparare a drepturilor si libertatilor publice, aflat la dispozitia justitiabililor;
Este modul de sesizare al organelor de urmarire penala facuta de catre o persoana sau organizatie publica, careia i s-a acuzat o vatamare prin infractiune.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
inseamna o persoana fizica sau juridica stabilita in Uniune, desemnata in scris de catre operator sau persoana imputernicita de operator in temeiul articolului 27 din GDPR,
Unul dintre modurile de sesizare a organelor de urmarire penala,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
Este modul de sesizare al organelor de urmarire penala facuta de catre o persoana sau organizatie publica, careia i s-a acuzat o vatamare prin infractiune.
Este modul de sesizare al organelor de urmarire penala facuta de catre o persoana sau organizatie publica, careia i s-a acuzat o vatamare prin infractiune.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Este actul juridic procesual, final si de dispozitie prin care se solutioneaza cauza penala de catre instanta de judecata, punandu-se, astfel, capat judecatii.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este modul de sesizare al organelor de urmarire penala facuta de catre o persoana sau organizatie publica, careia i s-a acuzat o vatamare prin infractiune.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Este modul de sesizare al organelor de urmarire penala facuta de catre o persoana sau organizatie publica, careia i s-a acuzat o vatamare prin infractiune.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Curtea a admis exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 121 alin. (1) si (3) din Legea nr. 122/2006 privind azilul in Romania si art. 121 alin. (2) din Legea nr. 122/2006 privind azilul in Romania, in masura in care nu prevad si posibilitatea ca plangerea sa poata fi depusa si direct la instanta de judecata si nici posibilitatea depunerii plangerii si prin reprezentant.

Textele legale declarate neconstitutionale sunt:

�Art. 121. - Calea de atac (1) Impotriva hotararii prevazute la art. 120 alin. (3) se poate face plangere in termen de doua zile de la data primirii dovezii de comunicare sau a documentului prin care se constata ca solicitantul nu se mai afla la ultima resedinta declarata. Introducerea plangerii in termenul mentionat nu suspenda executarea dispozitiei de transfer in statul membru responsabil.

(2) Plangerea se depune personal la Oficiul National pentru Refugiati si va fi insotita de copia de pe hotararea de respingere a accesului la procedura de azil in Romania.

(3) Plangerea este inaintata de indata judecatoriei in a carei raza teritoriala se afla structura competenta a Oficiului National pentru Refugiati care a emis hotararea . (�)�

In esenta, Curtea a apreciat ca prevederile art. 121 alin. (1) din legea mentionata nu asigura un drept de acces efectiv la o instanta de judecata, de vreme ce, pe de o parte se stabileste un termen de 2 zile pentru introducerea plangerii, care nu suspenda executarea, iar pe de alta parte, se stabileste obligatia de a depune personal plangerea. Cu alte cuvinte, solicitantul va fi in imposibilitate obiectiva de a depune plangerea, intrucat este imediat transferabil in statul membru responsabil, fiind asadar anulata posibilitatea concreta si efectiva a acestuia de a-si valorifica dreptul de acces liber la justitie.

Curtea mai retine ca prevederea cuprinsa in art. 121 alin. (1) potrivit careia plangerea se depune in termen de doua zile de la data primirii dovezii de comunicare a hotararii, este imprecisa, intrucat momentul de la care curge acest termen nu poate fi cunoscut de solicitantul dreptului de acces la procedura de azil, care nu are posibilitatea de a sti cand ajunge la Oficiul Roman pentru Imigrari aceasta dovada.

In ceea ce priveste dispozitiile art. 121 alin. (2) si (3) din legea mentionata, Curtea retine ca incalca in mod flagrant prevederile art. 21 alin. (1)-(3) din Constitutie, intrucat existenta acestui impediment administrativ - depunerea plangerii la Oficiul National pentru Refugiati, fara posibilitatea depunerii si direct la instanta -, nu are o justificare obiectiva sau rationala si ar putea pana la urma sa nege liberul acces la justitie al persoanei, datorita abuzurilor care s-ar putea savarsi de catre agentii organelor administrative.


Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Telemunca, noul regim de munca in era digitala
Sursa: MCP avocati

Suspendarea contractului de munca pe durata suspendarii permisului auto al salariatului
Sursa: MCP avocati

Contractul de munca pe perioada determinata. Mod de flexibilizare a relatiilor de munca
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Legislaţie

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...