din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2359 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » UE nu da inca un �verdict� asupra decretului italian

UE nu da inca un �verdict� asupra decretului italian

  Publicat: 07 Nov 2007       7067 citiri       Sursa: Gandul.info  


Orice expulzare trebuie să fie individuală şi să prevadă un recurs, specifica, ieri, Comisia Europeană �n legătură cu expulzarea cetăţenilor comunitari de către statele membre, atrăg�nd astfel atenţia autorităţilor italiene să nu abuzeze de recent adoptatul moratoriu care-i vizează pe imigranţii rom�ni.


In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Conditie de livrare a unui produs in care cumparatorul este exonerat (scutit) de cheltuielile directe de incarcare,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Este calea de atac ordinara prin care la cererea procurorului si a partilor interesate se asigura repararea erorilor din hotararile judecatoresti pronuntate in fond, constituind al treilea grad de jurisdictie.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Potrivit legislaţiei europene, \"orice expulzare trebuie să fie motivată individual şi să poată face obiectul unui recurs judiciar. Expulzările colective sunt interzise(capitolul VI, art. 27, al. 2 din directiva CE 38/2004), a subliniat Friso Roscam-Abbing, purtător de cuv�nt al comisarului european pentru Justiţie, Franco Frattini, citat de AFP.

\"Un stat membru poate să recurgă la expulzări dacă există o ameninţare la siguranţa sau sănătatea publică, �nsă expulzarea trebuie să fie o situaţie individuală, circumstanţială, şi �n niciun caz �ndreptată �mpotriva unui �ntreg grup\", a mai subliniat Roscam-Abbing, adăug�nd că persoanele vizate de procedura de expulzare vor avea posibilitatea, �n decurs de o lună, să facă recurs �mpotriva deciziei.

�ncalcă Italia acquis-ul comunitar?

Conform directivei 38/ 2004, cetăţenii din UE au dreptul de a sta fără condiţii pe teritoriul unui alt stat membru timp de trei luni. �nsă un stat poate restr�nge acest drept din motive de \'ordine publică, siguranţă publică sau sănătate publică\'.

Aceste măsuri trebuie să se bazeze exclusiv pe \'comportamentul personal al individului vizat\', care trebuie să constituie \'o ameninţare reală, actuală şi suficient de gravă pentru un interes fundamental al societăţii\'.

Persoanele vizate trebuie să poată contesta o decizie luată �mpotriva lor, dar recursul nu presupune suspendarea expulzării dacă decizia de �ndepărtare se bazează pe motive legate de siguranţa publică\', care sunt definite de statele membre! (capitolul VI, art.31, al.4). Această prevedere asigură, astfel, o bază legală expulzărilor imediate ale infractorilor rom�ni din Italia.

Condamnările anterioare ale unei persoane (cap.VI, art.27, al.2) sau expirarea documentelor (cap.III, art.15, al.2) cu care a intrat �n respectivul stat membru nu constituie motive de expulzare, a explicat Frisco Roscam-Abbing. Nerespectarea acestor prevederi sunt imputate Romei de autorităţile de la Bucureşti (mulţi prefecţi italieni au invocat antecedentele penale ale rom�nilor pentru a-i expulza). Drept urmare, Rom�nia ar putea sesiza Comisia Europeană �n legătură cu inadvertenţele de natură juridică ale moratoriului italian, iar, �n urma analizei experţilor jurişti ai Bruxellesului, Comisia ar putea declanşa procedura de infringement �mpotriva Italiei.

Executivul european a refuzat �nsă să se pronunţe, deocamdată, �n legătură cu decretul-lege trimis spre aprobare Parlamentului italian. Abia după ce acest document va trece de votul Legislativului de la Roma, Bruxellesul �l va putea evalua prin prisma prevederilor Directivei 38/2004 ce reglementează libera circulaţie a persoanelor �n interiorul Uniunii. (M.T.)


Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Actualizarea obiectului de activitate conform CAEN Rev. 3. Ghid practic si aspecte juridice
Sursa: MCP avocati

Concediul de odihna. Raspunsuri la intrebarile frecvente ale salariatilor
Sursa: MCP avocati

Protectia impotriva denigrarii companiei de catre salariati. Drepturi, limite si solutii juridice
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Legislaţie

OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...

OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale
Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...

Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025
Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...