In 2007, Comisia si-a propus sa diminueze cu 25%, pana in 2012, costurile administrative anuale suportate de intreprinderi si asociate legislatiei UE.
Cu doi ani inainte de termenul limita, cel mai recent raport privind progresele inregistrate arata ca UE poate nu doar sa atinga acest obiectiv, ci chiar sa-l depaseasca.
Potrivit Comisiei, povara administrativa care decurge din legislatia europeana si din reglementarile rezultate la nivel national obliga intreprinderile sa cheltuie aproape 124 de miliarde de euro pe an.
Masurile deja aprobate sau aplicate permit intreprinderilor sa reduca aceste costuri cu 7 miliarde de euro. Sume suplimentare, de pana la 31 de miliarde de euro pe an, ar putea fi economisite daca liderii si legiuitorii europeni aproba masurile deja propuse. Printre acestea se numara simplificarea normelor contabile pentru intreprinderile cu mai putin de 10 angajati, precum si inlaturarea restrictiilor de folosire a facturilor electronice pentru raportarea TVA-ului.
Un alt set de masuri, care ar putea duce le economisirea a inca 2,1 miliarde de euro, se afla in lucru. Acesta prevede, printre altele, simplificarea autorizarii serviciilor de transport naval regulat, simplificarea cerintelor legate de formatul bilanturilor si al conturilor de profit si pierdere, exceptarea hotelurilor si a pensiunilor B&B de la obligatiile de raportare statistica etc.
Toate masurile - planificate, propuse si aprobate - ar conduce la economisirea a peste 40 de miliarde de euro, adica la o reducere cu 33% a poverii administrative.
a��Comisia se afla pe drumul cel bun catre indeplinirea obiectivelor sale de reducere a poverii administrative pentru societatile comercialea��, a declarat presedintele Barosso.
Scaderea acestor costuri este unul dintre elementele cheie ale strategiei pentru redresare economica, sustinand intreprinderile intr-un moment in care obtinerea de credite este inca problematica. Numeroase masuri se adreseaza in special intreprinderilor mici, care ofera cea mai mare parte a locurilor de munca in UE. Adeseori, insa, aceste firme se lovesc de obstacole de ordin administrativ si intampina dificultati in a obtine finantare .
Telemunca, noul regim de munca in era digitala Sursa: MCP avocati
Suspendarea contractului de munca pe durata suspendarii permisului auto al salariatului Sursa: MCP avocati
Contractul de munca pe perioada determinata. Mod de flexibilizare a relatiilor de munca Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...