In 2007, Comisia si-a propus sa diminueze cu 25%, pana in 2012, costurile administrative anuale suportate de intreprinderi si asociate legislatiei UE.
Cu doi ani inainte de termenul limita, cel mai recent raport privind progresele inregistrate arata ca UE poate nu doar sa atinga acest obiectiv, ci chiar sa-l depaseasca.
Potrivit Comisiei, povara administrativa care decurge din legislatia europeana si din reglementarile rezultate la nivel national obliga intreprinderile sa cheltuie aproape 124 de miliarde de euro pe an.
Masurile deja aprobate sau aplicate permit intreprinderilor sa reduca aceste costuri cu 7 miliarde de euro. Sume suplimentare, de pana la 31 de miliarde de euro pe an, ar putea fi economisite daca liderii si legiuitorii europeni aproba masurile deja propuse. Printre acestea se numara simplificarea normelor contabile pentru intreprinderile cu mai putin de 10 angajati, precum si inlaturarea restrictiilor de folosire a facturilor electronice pentru raportarea TVA-ului.
Un alt set de masuri, care ar putea duce le economisirea a inca 2,1 miliarde de euro, se afla in lucru. Acesta prevede, printre altele, simplificarea autorizarii serviciilor de transport naval regulat, simplificarea cerintelor legate de formatul bilanturilor si al conturilor de profit si pierdere, exceptarea hotelurilor si a pensiunilor B&B de la obligatiile de raportare statistica etc.
Toate masurile - planificate, propuse si aprobate - ar conduce la economisirea a peste 40 de miliarde de euro, adica la o reducere cu 33% a poverii administrative.
a��Comisia se afla pe drumul cel bun catre indeplinirea obiectivelor sale de reducere a poverii administrative pentru societatile comercialea��, a declarat presedintele Barosso.
Scaderea acestor costuri este unul dintre elementele cheie ale strategiei pentru redresare economica, sustinand intreprinderile intr-un moment in care obtinerea de credite este inca problematica. Numeroase masuri se adreseaza in special intreprinderilor mici, care ofera cea mai mare parte a locurilor de munca in UE. Adeseori, insa, aceste firme se lovesc de obstacole de ordin administrativ si intampina dificultati in a obtine finantare .
Acordarea sporului pentru conditii degradante. Aspecte juridice si Jurisprudenta Sursa: MCP avocati
ICCJ: Decizia de Pensionare Inceteaza Automat Raportul de Serviciu Sursa: avocat Curpas Florian Cristian
Nomanzii digitali. Provocari si reglementari juridice in era muncii de la distanta Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...
Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025 Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...