Consiliul Superior al Magistraturii a efectuat numeroase demersuri pentru degrevarea magistratilor de activitati nejurisdictionale, iar in luna iunie 2008 a adresat Ministerului Justitiei a�� singurul care are initiativa legislativa in domeniu a�� o scrisoare prin care a solicitat initierea modificarii unor acte normative prin care judecatorii sa fie degrevati de alte activitati decat cele ce tin exclusiv de activitatea de judecata, respectiv: cele care tin de procesul electoral, cele care se refera la infiintarea asociatilor de proprietari, a societatilor agricole, a societatilor comerciale si a sindicatelor.
Ministerului Justitiei a raspuns solicitarii si a aratat ca solutia degrevarii magistratilor de alte activitati nejurisdictionale presupune a��analize complexea��, a��noi politici de resurse umanea��, ca este a��necesar un studiu aprofundata�� si a��evaluari complexe legislative si institutionalea��, iar a��participarea magistratilor in organizarea si desfasurarea procesului electoral confera garantia corectitudinii sale datorita integritatii de care ei se bucuraa��.
In sedinta Plenului din data de 8 octombrie 2009 Consiliul Superior al Magistraturii a observat ca in alte tari europene, care nu au incarcatura atat de mare cu dosare a magistratilor ca in cazul Romaniei, judecatorii pot participa la activitati extrajudiciare (Cehia, Danemarca, Germania, Lituania, Italia, Polonia), aceasta fiind o facultate si nu o obligatie . In Danemarca judecatorii sunt remunerati pentru activitatile suplimentar desfasurate pana la nivelul a 50% din salariu, in Cehia participarea la procesul electoral este posibila daca magistratii se ofera voluntar. In Anglia si Tara Galilor o astfel de implicare este considerata incompatibila cu justitia ca putere distincta in stat .
Plenul CSM a stabilit ca in acest moment este obligatorie participarea magistratilor la constituirea birourilor electorale si la derularea acestor proceduri iar solutionarea acestei probleme este una de natura legislativa. Consiliul a hotarat sa-si intensifice eforturile pentru a determina MJLC sa initieze modificarile necesare dar si efectuarea demersurilor pe langa birourile permanente ale celor doua camere ale Parlamentului Romaniei.
Consiliul Superior al Magistraturii atrage si de aceasta data atentia ca de prea mult timp activitatea de judecata se bazeaza in proportie covarsitoare pe factorul uman, care este supus unei foarte mari uzuri in conditiile supraincarcarii activitatii magistratilor cu prea multe cauze dar si cu alte activitati extrajudiciare.
Actualizarea obiectului de activitate conform CAEN Rev. 3. Ghid practic si aspecte juridice Sursa: MCP avocati
Concediul de odihna. Raspunsuri la intrebarile frecvente ale salariatilor Sursa: MCP avocati
Protectia impotriva denigrarii companiei de catre salariati. Drepturi, limite si solutii juridice Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...
Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025 Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...