din anul 2007, atuul tau de DREPT!
803 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Reorganizarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala

Reorganizarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala

  Publicat: 29 Apr 2009       2528 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Fiscala In contextul necesitatii reducerii cheltuielilor la nivelul administratiei publice, Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a abordat o strategie de reorganizare atat a aparatului central cat si a unitatilor subordonate, care s-a desfasurat in doua etape de actiune:

Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice


I. In prima etapa s-au dispus actiunile necesare pentru aplicarea prevederilor OUG nr.229/ 2008 privind masurile de reducere a unor cheltuieli la nivelul administratiei publice si ale OUG nr.1/ 2009 privind unele masuri in domeniul salarizarii personalului din domeniul bugetar. Astfel s-a procedat la reducerea a 420 de posturi de conducere, ceea ce a condus la o economie estimativa de circa 400.000 lei lunar, dupa cum urmeaza:
- ANAF � aparatul propriu: 27 de posturi de conducere; economii de circa 20.000 lei lunar;
- DGFP judetene si a municipiului Bucuresti: 314 posturi de conducere; economii de circa 170.000 lei lunar;
- Autoritatea Nationala a Vamilor: 79 de posturi de conducere; economii de peste 210.000 lei lunar.

II. In a doua etapa a fost adoptat cadrul legal de organizare si functionare institutionala prin adoptarea HG nr.109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, respectiv, HG nr.110/2009 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale Vamale si HG nr.111/2009 privind organizarea si functionarea Garzii Financiare. La aceste acte normative s-au adaugat si ordinele presedintelui ANAF, domnul Sorin Blejnar, de reorganizare a directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti.

Prin aplicarea acestui cadru legislativ la nivelul aparatului propriu al ANAF s-a obtinut reducerea a unui numar de 8 structuri (4 directii generale si 4 directii). La nivelul unitatilor judetene a avut loc reorganizarea in scopul cresterii eficientei aparatului teritorial in colectarea obligatiilor fiscale, optimizarea structurilor si a fluxurilor informationale, precum si asigurarea unui management eficient a procesului bugetar in teritoriu in mod unitar si flexibil. Aceste masuri au presupus diminuarea cu 565 de functii publice de conducere la nivel teritorial (circa 20%), ceea ce a determinat o economie suplimentara privind cheltuielile salariale de peste 500.000 lei lunar. La nivelul teritorial al Autoritatii Nationale a Vamilor, masurile de reorganizare au presupus desfiintarea a inca 8 posturi de conducere care se adauga celor 53 de functii de conducere si 3 functii de executie reduse deja. In primele doua etape ale strategiei de reorganizare a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala au fost reduse in total 993 de posturi de conducere, ceea ce a determinat economii totale ale cheltuielilor de personal de peste 900.000 lei lunar.

Agentia Nationala de Administrare Fiscala este organ de specialitate al administratiei publice centrale, institutie publica cu personalitate juridica aflata in subordinea Ministerului Finantelor Publice. In cadrul ANAF se organizeaza si functioneaza Garda Financiara, Autoritatea Nationala a Vamilor (ANV), directiile generale ale finantelor publice (DGFP) judetene, Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti si Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili (DGAMC).


Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Perioada de disponibilitate vs. perioada de repaus in activitatea de transport rutier
Sursa: MCP avocati

Perioada de proba. Incetarea contractului individual de munca dupa modificarea functiei
Sursa: MCP avocati

Salariile compensatorii la concediere. Reglementare, criterii de acordare si restituire
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Legislaţie

OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...

OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale
Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...

Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025
Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...