din anul 2007, atuul tau de DREPT!
5635 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » PE a votat un set de legislatie privind Cerul Unic European

PE a votat un set de legislatie privind Cerul Unic European

  Publicat: 30 Mar 2009       1586 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Parlamentul European reprezinta cele 453 milioane de cetateni ai Statelor Membre ale Uniunii Europene. Este singura institutie Uniunii care este aleasa direct de catre cetateni si joaca un rol politic in crestere in cadrul Uniunii Europene.
Folosirea bunurilor corporale si incorporale, folosire care antreneaza pierderea imediata sau treptata a utilitatilor lor.
La 25 martie, Parlamentul European a votat un pachet legislativ menit sa imbunatateasca performanta si viabilitatea sistemului aviatic european: reglementarea mai eficienta va conduce la zboruri mai scurte, intarzieri mai reduse si un consum mai scazut de combustibil.

(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
Austria, Belgia, Bulgaria, Cipru, Danemarca, Estonia, Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Letonia, Lituania, Luxemburg, Malta, Marea Britanie, Olanda, Polonia, Portugalia, Republica Ceha, Romania, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Ungaria.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Poluanti evacuati �n mediu, inclusiv zgomote, vibratii, radiatii electromagnetice si ionizante, care se manifesta si se masoara la locul de plecare din sursa.
Marinescu Antonella - membru al Parlamentului Romaniei.
Marinescu Antonella - membru al Parlamentului Romaniei.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
(BEI)Infiintata prin Tratatul de la Roma , Banca Europeana de Investitii este institutia financiara a Comunitatii. Sarcina ei este de a contribui la o dezvoltare echilibrata a Comunitatii, prin integrare economica si coeziune sociala.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Reflectarea potentialului economic si a soliditatii financiare ale unei entitati economice,
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Rapoartele PE cu privire la Cerul Unic European II (Single European Sky, SES II) au fost elaborate de Marian-Jean Marinescu (PPE-DE, Romania).

"Prin acordul obtinut cu Consiliul pe pachetul SES II facem un pas inainte pe calea intaririi Uniunii Europene. Este un pas firesc dupa piata comuna, dupa adoptarea monedei unice, dupa crearea spatiului Schengen. Vom avea din 2012 un Schengen aerian. Rutele vor fi mai scurte, controlul traficului mai eficient, serviciile de navigatie aeriana optimizate si, in perspectiva, integrate", a declarat raportorul Marian-Jean Marinescu in cadrul prezentarii rapoartelor in plenul Parlamentului European.


Primul set de legislatie privind Cerul Unic European a fost adoptat in 2000. Dupa noua ani, piata europeana de aviatie include 37 de tari . Cresterea continua a traficului aerian are drept consecinta provocari in domeniul sigurantei aviatice si al protectiei mediului.

Traficul aerian din Europa se estimeaza ca se va dubla pana in 2020. Masurile prevazute in SES II au ca obiectiv rezolvarea provocarilor legate de aceasta crestere, iar implementarea acestora ar duce la economisiri pentru industria aviatica in valoare de 2 pana la 3 miliarde � in urmatorii 10 ani. Totodata 16 milioane tone de emisii de CO2 / an ar putea fi economisite ca rezultat al zborurilor cu o durata mai scurta.

"Crearea Cerului Unic European va fi un important pas inainte pentru companiile aeriene dar si pentru pasageri. Construirea unei retele de rute aeriene directe si eficientizarea controlului traficului prin crearea blocurilor aerospatiale functionale vor conduce la scurtarea duratei de zbor, diminuarea consumului de combustibil precum si la reducerea emisiilor de CO2. Timpul de calatorie dar si preturile biletelor de zbor se vor reduce in avantajul pasagerilor", considera raportorul Marian-Jean Marinescu .

Cele doua regulamente care revizuiesc legislatia privind Cerul Unic European au fost negociate in numele Parlamentului de catre europarlamentarul roman Marian-Jean Marinescu . In urma negocierilor purtat in cadrul trilogului, in data de 17 martie, s-a ajuns la un acord asupra acestui pachet legislativ, urmand ca, cel mai probabil la sfarsitul unii martie, ministrii de transport UE sa adopte noua legislatie.

Elementele majore ale pachetului SES II
Blocuri aerospatiale functionale (Functional Airspace Blocks - FAB)
Pentru a realiza capacitatea si eficienta maxima a retelei de gestionare a traficului aerian in cerul unic european si pentru a mentine un nivel ridicat de siguranta, spatiul aerian superior se reconfigureaza in blocuri aerospatiale functionale. In momentul de fata spatiul european arian este foarte fragmentat, ideea unui "spatiu Schengen aerian" fiind inca departe de a fi o realitate. Dintre cele 9 blocuri functionale, doar Marea Britanie si Irlanda au semnat un acord in acest sens. Fragmentarea se datoreaza, in mare parte, chestiunii legate de suveranitate, multe state membre considerand spatiul aerian drept teritoriu national.

De subliniat ca aceasta operationalizare a blocurilor functionale trebuie sa fie aiba loc cel mai tarziu la trei dupa intrarea in vigoare a regulamentului. De asemenea, prin compromisul obtinut se stabileste ca termenul limita pentru aceasta operationalizare sa fie jumatatea anului 2012, devansand astfel cu 6 luni propunerea initiala a Comisiei Europene.

Coordonator FAB
In urma compromisului la care s-a ajuns cu Consiliul, se va desemna un coordonator pentru sistemul blocurile aerospatiale functionale, similar cu functia coordonatorilor TEN-T (Retele transeuropene). Aceasta functie a fost introdusa avand in vedere ca exista inca dificultati la nivelul statelor membre in ceea ce priveste instituirea si operationalizarea FAB-urilor. Acesta va facilita incheierea acordurilor de stabilire a FAB-urilor, accelerand astfel procesul de unificare a Cerului European. Finantarea necesara pentru reconfigurarea blocurile spatiale se va face cu mijloace financiare din programul destinat TEN-T, Banca Europeana de Investitii si prin includerea aviatiei in sistemul de comercializare a emisiilor CO2.

In comparatie cu Statele Unite, unde exista 20 de centre de control pentru un trafic de doua ori mai mare decat in UE, in cele 27 state membre functioneaza in jur de 60 de centre de control, ceea ce inseamna ca managementul traficului aerian din Europa costa de doua ori mai mult decat cel din SUA.

Scheme de performanta pentru servicii de navigatie aeriana - un cer european = o abordare europeana
Se vor elabora planuri nationale si regionale in consulate cu partenerii sociali, in conformitate cu criteriile Organizatiei Internationale pentru Aviatie Civila (ICAO). Statele membre trebuie sa asigure aplicarea de stimulente si sanctiuni pentru a incuraja furnizorii de servicii de navigatie aeriana respecta regulile si obiectivele prevazute.

Autoritate nationala independenta de control
Aceasta autoritate trebuie sa asigure aplicarea cerintelor in materie de siguranta si performanta si va emite certificate furnizorilor de servicii aeriene, precum si realizare de inspectii si elaborarea planurile nationale si regionale de performanta .

Agentia europeana de siguranta a aviatiei
Competentele acestei agentii vor fi extinse pentru a asigura "reguli precise, uniforme si obligatorii pentru siguranta aeroportuara, managementul traficului aerian si serviciile de navigatie aeriana si supravegherea implementarii de catre statele membre."

Extinderea competentelor si asupra managementului traficului aerian si serviciilor de navigatie aeriana are ca scop imbunatatirea sigurantei aviatice in contextul cresterii rapide a volumului de trafic si a segmentelor de spatiu aerian.

"Aceasta extindere a competentelor reprezinta pasul final in integrarea tuturor verigilor din lantul aviatic intr-un cadru unic de reglementare a sigurantei, capacitatii si eficacitatii", a declarat raportorul PE.

Aerodromuri
Propunerea legislativa prevede ca toate aerodromurile deschise publicului, care pot deservi traficul pe baza normelor de zbor instrumental (IFR) sau aeronavele ce trec peste o anumita greutate, trebuie sa faca obiectul legislatiei comunitare. Aerodromurile militare si aeroporturile de dimensiuni mici ( cu piste mai scurte de 800 metri) vor fi excluse. Statele membre au posibilitatea sa decida excluderea aplicarii legislatiei comunitare si asupra aeroporturilor care au mai putin de 10 000 de pasageri pe an.

Pentru a obtine certificate de functionare din partea autoritatilor nationale de aviatie, aerodromurile trebuie sa indeplineasca anumite criterii in ceea ce priveste infrastructura, echipamentul, managementul si imprejurimile aerodromului. Infrastructura si operatiunile aerodromului sunt de o importanta cruciala, avand in vedere ca majoritatea accidentelor au loc fie in faza initiala a zborului, fie in cea finala.

***
Raportul cu privire la imbunatatirea performantei si a viabilitatii sistemului aviatic european a fost adoptat cu 614 voturi pentru, 47 impotriva si 24abtineri.

Raportul cu privire la aerodromuri, gestionarea traficului aerian si serviciile de navigatie aeriana a fost adoptat cu 662 voturi pentru, 20 impotriva si 11 abtineri.


Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Acordarea despagubirilor pe durata suspendarii contractului individual de munca
Sursa: MCP avocati

Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE?
Sursa: EuroAvocatura.ro

Somatia europeana de plata. Modalitate de recuperare a creantelor transfrontaliere
Sursa: av. Andreea Deaconu



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Legislaţie

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...