din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2427 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » ANAF a prezentat rezultatele activitatii desfasurate in februarie 2009

ANAF a prezentat rezultatele activitatii desfasurate in februarie 2009

  Publicat: 24 Mar 2009       2237 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


In baza programului de activitate aprobat de conducerea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, Directia de control financiar a efectuat actiuni de control financiar pe linia exercitarii controlului administrarii si utilizarii resurselor financiare si respectarii reglementarilor financiar contabile la agentii economici la care statul,

Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Persoana fizica sau juridica proprietara a uneia sau mai multor actiuni emise de o societate comerciala pe actiuni sau in comandita pe actiuni.
Suma de bani platita periodic de catre persoane care au concesionat anumite bunuri [mine, terenuri etc.] ori au contractat licente prin know-how.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Expresie baneasca a valorii marfii ori suma care se plateste pentru un bun transmis, o lucrare sau o prestare de servicii.
Expresie baneasca a valorii marfii ori suma care se plateste pentru un bun transmis, o lucrare sau o prestare de servicii.
Indicator care reflecta aportul valoric adus de o intreprindere prin activitatile sale asupra bunurilor cumparate.
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Este un mijloc legal sau conventional de asigurare a executarii obligatiilor;
Intregul sistem de control intern din sectorul public, format din sistemele de control ale entitatilor publice,
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Operatiune prin care o persoana numita imprumutator acorda spre folosinta unei alte persoane, numita imprumutat
Suma de bani sau alte valori care trebuie platite de catre un debitor unei alte persoane,
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
direct sau printr-o institutie ori autoritate publica, are calitatea de actionar (regii autonome, societati nationale, companii nationale si societati
comerciale).

I. REZULTATE GENERALE ALE ACTIVITATII DESFASURATE IN FEBRUARIE 2009

In luna februarie 2009, aparatul de control financiar a efectuat actiuni de control la un numar de 685 agenti economici, in urma carora au fost incheiate un numar total de 751 acte de control, din care:
- 27 la regii autonome;
- 36 la companii nationale si societati nationale;
- 51 la companii nationale si societati nationale;
- 637 la alti agenti economici (controale financiare privind: redeventa miniera, subventii, alocatii, controale fiscale si alte controale la solicitarea unor institutii publice).

Rezultatele controalelor efectuate s-au concretizat in stabilirea unor diferente pentru bugetul general consolidat, in suma totala de 17.956 mii lei si aplicarea unui numar de 133 amenzi contraventionale, in suma de 120 mii lei. Diferentele stabilite se compun din:
� Diferente de natura bugetara � 13.957 mii lei;
� Diferente de natura financiara � 105 mii lei;
� Diferente de natura fiscala � 3.894 mii lei.

Actele de control financiar au fost valorificate astfel:
� pentru diferentele de natura bugetara si financiara constatate, s-au dispus masuri si, dupa caz, au fost sesizate organele abilitate prin lege pentru continuarea cercetarilor, iar din suma de 14.062 mii lei s-a incasat suma de 656 mii lei;
� pentru diferentele de natura fiscala, urmare a masurilor luate in timpul controlului, din suma de 3.894 mii lei s-a incasat la bugetul statului suma de 1.579 mii lei, diferenta de 2.315 mii lei urmand sa fie incasata de organele fiscale competente;
� din amenzile contraventionale aplicate, in suma de 120 mii lei s-au incasat 56 mii lei, diferenta de 64 mii lei urmand a fi incasata de organele fiscale competente.

Cumulat, pe primele 2 luni ale anului 2009, activitatea aparatului de control financiar se prezinta astfel:
� numar agenti economici controlati 1.407
� numar acte de control incheiate 1.578

din care:
� la regii autonome 54
� la companii notionale si societati nationale 94
� la societati comerciale cu capital integral sau majoritar de stat 107 la alti agenti economici 1.323

Rezultatele controalelor efectuate s-au concretizat in stabilirea unor diferente pentru bugetul general consolidat, in suma de 139.033 mii lei si aplicarea unui numar de 210 amenzi contraventionale, in suma de 224 mii lei.

Diferentele stabilite se compun din:
� Diferente de natura bugetara 127.239 mii lei;
� Diferente de natura financiara 1.349 mii lei;
� Diferente de natura fiscala 10.445 mii lei.

II. ACTIUNI PRINCIPALE DE CONTROL FINANCIAR IN LUNA FEBRUARIE 2009

a. Controlul activitatii economico-financiare la agentii economici cu capital integral sau majoritar de stat care au inregistrat pierderi in perioada 2006-2007

Inspectorii controlui financiar din cadrul a patru directii generale ale finantelor publice teritoriale (Alba, Giurgiu, Iasi si Timis) au efectuat controale financiare la 5 agenti economici cu capital integral sau majoritar de stat care au inregistrat pierderi in perioada 2006-2007.

Cumulat de la inceputul anului, aparatul de control financiar din cadrul a 6 directii generale ale finantelor publice teritoriale, a efectuat controale financiare la 9 agenti economici cu capital integral sau majoritar de stat care au inregistrat pierderi in perioada 2006-2007.

Din verificarile efectuate au rezultat, in principal, urmatoarele cauze care au generat pierderi:
� neincadrarea in cheltuielile programate prin bugetele de venituri si cheltuieli datorita depasirii consumurilor specifice la materii prime si materiale, apa, energie electrica si gaze naturale, ca urmare a mentinerii unor tehnologii de fabricatie invechite sau impunerii unor tarife care nu acopera costurile;
� reducerea productiei si a volumului activitatilor de prestari servicii datorita scaderii si/sau lipsei comenzilor care au generat scaderea veniturilor din exploatare.
� reducerea veniturilor datorita incetarii unor activitati de productie, ceea ce a condus la scaderea cifrei de afaceri si a veniturilor din exploatare;
� cresterea gradului de neincasare a creantelor;
� ponderea ridicata a cheltuielilor cu personalul in totalul cheltuielilor de exploatare, datorita acordarii, conform contractului colectiv de munca, de salarii compensatorii personalului disponibilizat;
� inregistrarea unor cheltuieli pentru mentinerea in stare de functionare a unor capacitati de productie, pentru care nu existau contracte sau comenzi.

b. Controlul modului de gestionare si administrare a patrimoniului public al statului
Organele de control financiar din cadrul a 22 directii generale ale finantelor publice teritoriale au efectuat controale privind inventarierea bunurilor apartinand domeniului public al statului, la un numar de 61 agenti economici (regii autonome, companii nationale, societati nationale etc.).

Cumulat de la inceputul anului, aparatul de control financiar din cadrul a 34 directii generale ale finantelor publice teritoriale, a efectuat controale privind inventarierea bunurilor apartinand domeniului public al statului, la un numar de 86 agenti economici (regii autonome, companii nationale, societati nationale etc.) in urma carora au fost incheiate un numar total de 86 de acte de control si au fost aplicate un numar de 5 amenzi contraventionale in suma de 4.900 lei.

c. Avizarea subventiilor/transferurilor solicitate de agentii economici si controlul ulterior al utilizarii subventiilor/ transferurilor acordate de la bugetul de stat
Directiile Generale ale Finantelor Publice teritoriale si Directia Generala de Administrare a Marilor

Contribuabili au incheiat 357 acte de control pentru avizarea de subventii si transferuri in suma totala de 659.601 mii lei, din care a fost avizata suma de 1.450.066 mii lei.

Cumulat, de la inceputul anului, au fost incheiate 668 acte de control pentru avizarea de subventii si transferuri in suma totala de 1.454.721 mii lei, din care a fost avizata suma de 1.450.066 mii lei.

Structura subventiilor si transferurilor avizate in luna februarie, pe destinatii a fost urmatoarea:
� finantarea diferentelor de pret si tarife pentru unele activitati desfasurate prin Ministerul Transporturilor, in suma de 572.959 mii lei;
� finantarea cheltuielilor si diferentelor de pret si tarife in sistemul de imbunatatiri funciare, in suma de 59.496 mii lei;
� finantarea cheltuielilor privind subventiile pe produse si protectie sociala in sectorul minier, in suma de 16.171 mii lei;
� finantarea cheltuielilor pentru conservarea si inchiderea unor exploatari miniere, in suma de 7.452 mii lei;
� acordarea de gratuitati privind veteranii si vaduvele de razboi, in suma de 2.033 mii lei;
� finantarea cheltuielilor pentru intretinerea si furajarea cailor de rasa, in suma de 854 mii lei;
� alte subventii in suma de 195 mii lei, in urma verificarilor efectuate in luna februarie, organele de control financiar au respins la avizare subventii si transferuri in suma totala de 442 mii lei, iar cumulat de la inceputul anului au fost respinse la avizare subventii si transferuri in suma totala de 4.655 mii lei.

Structura subventiilor si transferurilor respinse la avizare si cauzele respingerilor, a fost, in principal, urmatoarea:
� subventii privind imbunatatirile funciare, ca urmare a cuprinderii in deconturile justificative a taxei pe valoare adaugata aferenta facturilor cu energia electrica si lucrarilor de intretinere si reparatii a sistemul de irigatii, taxa ce a fost dedusa prin decontul de T.V.A.;
� subventii pentru conservare/inchidere mine, pentru depasirea cheltuielilor peste valorile aprobate prin contract;
� gratuitati acordate pentru veteranii si vaduvele de razboi au fost respinse la avizare ca urmare acompletarii necorespunzatoare a cupoanelor statistice la societatile de transport auto;
� transferuri primite de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor ca urmare a depasirii cheltuielilor privind reparatiile capitale la infrastructura. In luna februarie 2009, aparatul de control financiar, a efectuat 27 actiuni de control financiar ulterior privind modul de utilizare a sumelor alocate de la bugetul de stat cu titlu de subventii si transferuri, in urma carora s-au constatat subventii si transferuri neregularizate, in suma de 701 mii lei, pentru care s-au calculat dobanzi si majorari de intarziere, in suma de 338 mii lei.

Cumulat, de la inceputul anului, au fost efectuate un numar de 39 de acte de control financiar ulterior, prin care organele de control financiar au stabilit subventii si transferuri neregularizate in suma de 910 mii lei, pentru care s-au calculate dobanzi si majorari de intarziere in suma de 415
mii lei.

d. Controlul modului de respectare a prevederilor legale privind taxa pentru activitatea de prospectiuni, explorare si exploatare a resurselor minerale, precum si a redeventei miniere, petroliere si agricole

Aparatul de control financiar din cadrul directiilor generale a finantelor publice teritoriale a verificat modul de calcul si plata a taxei pentru activitatea de prospectiuni, explorare si exploatare a resurselor minerale, precum si a redeventei miniere, fiind incheiate un numar de 71 acte de control, prin care s-au stabilit diferente de plata in suma totala de 14.000 mii lei.

Rezultatele controalelor efectuate s-au concretizat in:
� Obligatii suplimentare de plata reprezentand taxa pentru activitatea de exploatare a resurselor minerale, precum si a redeventei miniere in suma de 779 mii lei;
� Calcularea de dobanzi si penalitati de intarziere in suma de 421 mii lei);
� Sanctionarea contraventionala in suma de 13.800 lei.

Cumulat de la inceputul anului, aparatul de control financiar a incheiat 123 acte de control, prin care s-au stabilit diferente de plata in suma totala de 15.908 mii lei, dupa cum urmeaza:
� Obligatii suplimentare de plata reprezentand taxa pentru activitatea de exploatare a resurselor minerale, precum si a redeventelor miniere si agricole, in suma de 1.567 mii lei;
� Dobanzi si penalitati de intarziere in suma de 541 mii lei;

� Sanctiuni contraventionale in suma de 13.800 lei.

e. Verificarea modului de constituire si asigurare a surselor de rambursare a finantarilor rambursabile

Aparatul de control financiar din cadrul a 11 directii generale ale finantelor publice a verificat modul de constituire si asigurare a surselor de rambursare a ratelor si dobanzilor aferente imprumuturilor contractate cu garantia statului la 12 agenti economici beneficiari de finantari rambursabile, concretizate in 16 acte de control financiar .

Constatarile organelor de control au condus la diminuarea efortului Ministerului Finantelor Publice pentru plata ratelor scadente pe primele doua luni ale anului cu suma de 1.894 mii lei, ceea ce reprezinta 8 % din suma totala solicitata prin cererile de plata . In cursul lunii februarie 2009, aparatul de control financiar a efectuat 6 actiuni de control privind situatia platii comisionului de risc de catre 6 beneficiari de acorduri de imprumut subsidiar, in urma carora s-au constatat obligatii restante la fondul de risc in suma de 34.139 mii lei.

Cumulat, pe primele doua luni ale anului, au fost efectuate 11 actiuni de control privind constituirea fondului de risc si s-au constatat obligatii restante in suma de 81.623 mii lei.

f. Verificarea modului de raportare a datoriei publice catre Ministerul Finantelor Publice conform O.U.G.nr.64/2007 privind datoria publica
Ca urmare a sesizarii primite de la Directia Generala de Trezorerie si Datorie Publica, Directia de Control Financiar, prin aparatul propriu, a inceput o actiune de control financiar la 6 ministere, avand ca obiectiv modul de raportare a datoriei publice.

DIRECTIA DE COMUNICARE, RELATII PUBLICE SI MASS-MEDIA"


Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Telemunca, noul regim de munca in era digitala
Sursa: MCP avocati

Suspendarea contractului de munca pe durata suspendarii permisului auto al salariatului
Sursa: MCP avocati

Contractul de munca pe perioada determinata. Mod de flexibilizare a relatiilor de munca
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Legislaţie

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...