din anul 2007, atuul tau de DREPT!
4297 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Legislaţie mai simplă pentru exproprierile care fac obiectul construcţiilor de autostrăzi

Legislaţie mai simplă pentru exproprierile care fac obiectul construcţiilor de autostrăzi

  Publicat: 06 Jan 2009       4647 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Guvernul a modificat �n şedinţa de marţi, 30 decembrie 2008, mai multe acte normative �n vederea facilitării modalităţilor prin care pot fi expropriate terenurile care fac obiectul construcţiilor de autostrăzi, a obiectivele de lucrări publice de interes naţional.

(Concession) (1) In general: drept legal de folosire a unei proprietati in anumite scopuri.
(Concession) (1) In general: drept legal de folosire a unei proprietati in anumite scopuri.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
( lat. expertus, de la experior "incerc, dovedesc"). Mijloc de proba, prevazut in sectiunea X, cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala si in diferite legi speciale, consta in rezolvarea unor probleme de stricta specialitate de catre persoane care poseda cunostinte profunde intr-un domneiu dat.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Trecerea in proprietatea de stat a unor bunuri apartinand altor titulari.
Trecerea fortata in proprietatea publica, prin hotarare judecatoreasca, a unor imobile aflate in proprietatea privata, cu o dreapta si prealabila despagubire, pentru cauza de utilitate publica.
Trecerea in proprietatea de stat a unor bunuri apartinand altor titulari.
Trecerea in proprietatea de stat a unor bunuri apartinand altor titulari.
Este puterea materiala pe care o exercita o persoana asupra bunului dandu-i posibilitatea de a se comporta ca si cum ar fi adevaratul proprietar al bunului.
In cazul in care legislatia unei anumite ramuri de drept nu acopera toate situatiile posibile din practica, acestora din urma li se aplica legislatia dreptului comun.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Noul act normativ completează Ordonanţa Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii cu unele dispoziţii procedurale cu privire la contestaţiile referitoare la procedurile de atribuire de lucrări aferente infrastructurii de transport de interes naţional.
Ordonanţa de urgenţă prevede o derogare �n ceea ce priveşte soluţionarea contestaţiilor referitoare la procedurile de atribuire de lucrări aferente infrastructurii de transport de interes naţional, astfel acestea nu mai sunt de competenţa CNSC, urm�nd numai calea contenciosului administrativ. Astfel, cererile de chemare �n judecată sunt acum de competenţa Curţii de Apel Bucureşti şi se judecă de urgenţă şi cu precădere, cu citarea părţilor. Dacă sunt motive �ntemeiate, pentru care părţile nu sunt �n măsură să �ţi prezinte apărările �n mod complet, instanţa va putea, �n mod excepţional, să acorde un singur termen �n cunoştinţă de cel mult 5 zile, pentru aceste motive. De asemenea, instanţa este obligată să pronunţe hotăr�rea �n termen de 3 zile de la �nchiderea dezbaterilor şi să comunice părţilor hotăr�rea �n termen de cel mult 5 zile de la pronunţare.
Ordonanţa de urgenţă adoptată modifică şi unele prevederi ale Legii nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii. �n consecinţă, pentru lucrările aferente infrastructurii de transport rutier de interes national, autorizarea executării lucrărilor de construcţii se face de către Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, prin direcţia de specialitate, cu respectarea prevederilor legii privind unele măsuri şi ale normelor metodologice de aplicare ale Legii nr.198/2004 privind unele măsuri prealabile lucrărilor de construcţie de autostrăzi şi drumuri naţionale.
Legea nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii prevedea că pentru lucrarile aferente infrastructurii de transport rutier de interes national, autorizatia de construire se elibereaza de catre presedintii consiliilor judetene respective, in baza avizului coordonator emis de Ministerul Transporturilor.
De asemenea, legea prevedea că autorizarea constructiilor cu caracter militar se face �n condiţiile stabilite de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului �mpreună cu ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale interesate şi că publicul are dreptul să participe efectiv şi din timp la procedura de autorizare a executării lucrărilor de construcţii, să se documenteze şi să transmită comentarii şi opinii autorităţilor administraţiei publice locale competente, �naintea luării unei decizii asupra cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii aferente investiţiei pentru care autoritatea competentă pentru protecţia mediului a stabilit necesitatea evaluării efectelor acesteia asupra mediului.

Actul normativ aprobat de Guvern mai hotărăşte modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.214/2008 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, astfel �nc�t se abrogă prevederea conform căreia investitorii sau proprietarii vor vira lunar către Inspectoratul de Stat �n Construcţii - I.S.C. o sumă echivalentă cu o cotă de 0,3% din cheltuielile pentru executarea construcţiilor şi a lucrărilor, urm�nd a se aplica art.3 alin 10 din legea 198/2004, astfel cum a fost modificată prin Legea nr.184/2008 care scuteşte de toate aceste taxe.
Ordonanţa de urgenţă adoptată �n şedinţa de Guvern mai modifică şi unele prevederi ale Legii nr. 198/2004 privind unele măsuri prealabile lucrărilor de construcţie de drumuri de interes naţional, judeţean şi local. Noul act normativ introduce o clauză conform căreia �ntocmirea Raportului de evaluare va avea �n vedere expertiza �ntocmită de camera notarilor publici, prevăzută de art. 77 din Codul Fiscal. Astfel, conform art. 4 alin 1, după aprobarea studiului de prefezabilitate respectiv studiului de fezabilitate, amplasamentul lucrării se aduce la cunoştinţă publică prin afişarea la sediul consiliului local respectiv, prin afişare pe pagina proprie de internet a expropriatorului şi va fi comunicat Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară �n vederea notării intenţiei de expropriere a imobilelor situate pe coridorul de expropriere . Amplasamentul va fi materializat prin bornarea tuturor punctelor de coordonate care �l definesc pe acesta. Autorităţile administraţiei publice locale vor include coordonatele coridorului de expropriere �n planurile urbanistice generale ale localităţilor.
De asemenea, ordonanţa de urgenţă prevede că pe l�ngă lucrările de utilitate publică privind drumurile care fac obiectul prezentei legi, nici procedura de expropriere nu poate fi suspendată sau sistată la cererea vreunei persoane care invocă existenţa unor litigii privind posesia ori proprietatea imobilului expropriat.
Noul act normativ precizează expres competenţa de soluţionare a contestaţiilor formulate cu privire la cuantumul despăgubirii şi anume instanţele de drept comun. De asemenea, creează temeiul legal pentru avansarea cheltuielilor aferente realizării rapoartelor de evaluare judiciară �n cadrul litigiilor aferente contestaţiilor cu privire la cuantumul despăgubirilor.


Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Acordarea despagubirilor pe durata suspendarii contractului individual de munca
Sursa: MCP avocati

Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE?
Sursa: EuroAvocatura.ro

Somatia europeana de plata. Modalitate de recuperare a creantelor transfrontaliere
Sursa: av. Andreea Deaconu



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Legislaţie

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...