din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2631 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Noi valori ale impozitelor pentru mijloace de transport

Noi valori ale impozitelor pentru mijloace de transport

  Publicat: 18 Dec 2008       2111 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Guvernul  a aprobat printr-o Hotărâre, nivelurile impozitului pe mijloacele de transport prevăzute la articolul 263 alin. (4) şi (5) din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, aplicabile în anul fiscal 2009.

In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Denumire data monedei unice europene.
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Potrivit actului normativ, s-a stabilit că:

  • pentru  vehiculele angajate exclusiv în operaţiunile de transport intern, valoarea impozitelor să atingă nivelul de 80% din valorile minime prevăzute în Directiva 1999/62/CE ;

  • pentru  vehiculele angajate şi în operaţiunile de transport internaţional, să se menţină nivelul de 100% din valorile minime prevăzute în Directiva 1999/62/CE.


        Calculul valorilor impozitelor menţionate s-a făcut considerând o valoare medie a monedei Euro de 3,45 lei, prognozată de Comisia Naţională de Prognoză pentru anul 2009, iar acolo unde a fost cazul, valorile în lei au fost rotunjite. Valoarea impozitelor - conform tabelelor anexate.


Informaţii de background

Având în vedere angajamentele asumate de România în procesul de negociere cu Uniunea Europeană, politica în domeniul transporturilor, privind Codul Fiscal, cu modificările si completările ulterioare, în perioada cuprinsă între 1 ianuarie 2005 şi 1 ianuarie 2011, nivelul impozitului pe mijloacele de transport se stabileşte prin hotărâre a Guvernului la propunerea Ministerului Transporturilor, cu avizul Ministerului Economiei şi Finanţelor şi al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.

Prin derogare de la dispoziţiile art. 6, alin. (1) din Directiva 1999/62, nivelurile impozitelor minime prevăzute de anexa I la directivă nu se aplică în România vehiculelor angajate exclusiv în operaţiunile de transport intern până la 31 decembrie 2010. În cursul acestei perioade, nivelurile care sunt aplicabile acestor vehicule de către România ating treptat nivelurile minime prevăzute de anexa I la directivă, în conformitate cu următorul calendar:




  • la 1 ianuarie 2007, nivelurile aplicate de către România nu pot fi mai mici de 60% din nivelurile minime prevăzute de anexa I la directivă;




  • la 1 ianuarie 2009, nivelurile aplicate de către România nu pot fi mai mici de 80% din nivelurile minime prevăzute de anexa I la directivă.




1. Nivelurile impozitelor pe  mijloacele de transport prevăzute la art. 263 alin. (4) din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, aplicabile în anul fiscal 2009


Autovehicule de transport marfa cu masa totala autorizata egală sau mai mare de 12 tone


































































































































































Numărul axelor şi masa totală maximă autorizată Impozitul, în lei, pentru vehiculele angajate exclusiv în operaţiunile de transport intern Impozitul în lei, pentru vehiculele angajate în operaţiunile de transport intern şi internaţional
Vehicule cu sistem de suspensie pneumatică sau un echivalent recunoscut Vehicule cu alt sistem de suspensie Vehicule cu sistem de suspensie pneumatică sau un echivalent recunoscut Vehicule cu alt sistem de suspensie

I

Vehicule cu două axe

1 Masa de nu mai puţin de 12 tone, dar nu mai mult de 13 tone 0 86 0 107
2 Masa de nu mai puţin de 13 tone, dar nu mai mult de 14 tone 86 238 107 297
3 Masa de nu mai puţin de 14 tone, dar nu mai mult de 15 tone 238 335 297 418
4 Masa de nu mai puţin de 15 tone, dar nu mai mult de 18 tone 335 757 418 956

II

Vehicule cu trei  axe
1 Masa de nu mai puţin de 15 tone, dar nu mai mult de 17 tone 86 150 107 187
2 Masa de nu mai puţin de 17 tone, dar nu mai mult de 19 tone 150 307 187 383
3 Masa de nu mai puţin de  19 tone, dar nu mai mult de 21 tone 307 398 383 497
4 Masa de nu mai puţin de 21 tone, dar nu mai mult de 23 tone 398 613 497 766
5 Masa de nu mai puţin de 23 tone, dar nu mai mult de 25 tone 613 953 766 1191
6 Masa de nu mai puţin de 25 tone, dar nu mai mult de 26 tone 613 953 766 1191

III

Vehicule cu patru  axe
1 Masa de nu mai puţin de 23 tone, dar nu mai mult de 25 tone 398 404 497 504
2 Masa de nu mai puţin de 25 tone, dar nu mai mult de 27 tone 404 630 504 787
3 Masa de nu mai puţin de 27 tone, dar nu mai mult de 29 tone 630 1000 787 1249
4 Masa de nu mai puţin de 29 tone, dar nu mai mult de 31 tone 1000 1483 1249 1853
5 Masa de nu mai puţin de 31 tone, dar nu mai mult de 32 tone 1000 1483 1249 1853

2. Nivelurile impozitelor pe mijloacelor de transport prevăzute la art. 263 alin. (5) din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, aplicabile în anul fiscal 2009


Combinaţii de autovehicule (autovehicule articulate sau trenuri rutiere) de transport marfa cu masa totala maxima autorizata egală sau mai mare de 12 tone





































































































































































































































































Numărul axelor şi masa totală maximă autorizată Impozitul, în lei, pentru vehiculele angajate exclusiv în operaţiunile de transport intern Impozitul în lei pentru vehiculele angajate în operaţiunile de transport intern şi internaţional
Vehicule cu sistem de suspensie pneumatică sau un echivalent recunoscut Vehicule cu alt sistem de suspensie Vehicule cu sistem de suspensie pneumatică sau un echivalent recunoscut Vehicule cu alt sistem de suspensie

I

Vehicule cu 2+1 axe

1

Masa de nu mai puţin de 12 tone, dar nu mai mult de 14 tone

0 0 0 0

2

Masa de nu mai puţin de 14 tone, dar nu mai mult de 16 tone

0 0 0 0

3

Masa de nu mai puţin de 16 tone, dar nu mai mult de 18 tone

0 44 0 49

4

Masa de nu mai puţin de 18 tone, dar nu mai mult de 20 tone

40 89 49 111

5

Masa de nu mai puţin de 20 tone, dar nu mai mult de 22 tone

89 208 111 259

6

Masa de nu mai puţin de 22 tone, dar nu mai mult de 23 tone

208 268 259 335

7

Masa de nu mai puţin de 23 tone, dar nu mai mult de 25 tone

268 484 335 604

8

Masa de nu mai puţin de 25 tone, dar nu mai mult de 28 tone

484 848 604 1060

II

Vehicule cu 2+2 axe

1

Masa de nu mai puţin de 23 tone, dar nu mai mult de 25 tone

84 194 104 242

2

Masa de nu mai puţin de 25 tone, dar nu mai mult de 26 tone

194 318 242 397

3

Masa de nu mai puţin de 26 tone, dar nu mai mult de 28 tone

318 468 397 584

4

Masa de nu mai puţin de 28 tone, dar nu mai mult de 29 tone

468 564 584 704

5

Masa de nu mai puţin de 29 tone, dar nu mai mult de 31 tone

564 925 704 1156

6

Masa de nu mai puţin de 31 tone, dar nu mai mult de 33 tone

925 1284 1156 1605

7

Masa de nu mai puţin de 33 tone, dar nu mai mult de 36 tone

1284 1949 1605 2436

8

Masa de nu mai puţin de 36 tone, dar nu mai mult de 38 tone

1284 1949 1605 2436

III

Vehicule cu 2+3 axe

1

Masa de nu mai puţin de 36 tone, dar nu mai mult de 38 tone

1022 1422 1277 1777

2

Masa de nu mai puţin de 38 tone, dar nu mai mult de 40 tone

1422 1932 1777 2415

IV

Vehicule cu 3+2 axe

1

Masa de nu mai puţin de 36 tone, dar nu mai mult de 38 tone

904 1254 1129 1567

2

Masa de nu mai puţin de 38 tone, dar nu mai mult de 40 tone

1254 1734 1567 2167

3

Masa de nu mai puţin de 40 tone, dar nu mai mult de 44 tone

1734 2565 2267 3206

V

Vehicule cu 3+3 axe

1

Masa de nu mai puţin de 36 tone, dar nu mai mult de 38 tone

514 622 642 777

2

Masa de nu mai puţin de 38 tone, dar nu mai mult de 40 tone

622 928 777 1160

3

Masa de nu mai puţin de 40 tone, dar nu mai mult de 44 tone

928 1477 1160 1846





Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Telemunca, noul regim de munca in era digitala
Sursa: MCP avocati

Suspendarea contractului de munca pe durata suspendarii permisului auto al salariatului
Sursa: MCP avocati

Contractul de munca pe perioada determinata. Mod de flexibilizare a relatiilor de munca
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Legislaţie

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...