Calculul valorilor impozitelor menţionate s-a făcut considerând o valoare medie a monedei Euro de 3,45 lei, prognozată de Comisia Naţională de Prognoză pentru anul 2009, iar acolo unde a fost cazul, valorile în lei au fost rotunjite. Valoarea impozitelor - conform tabelelor anexate.
Informaţii de background Având în vedere angajamentele asumate de România în procesul de negociere cu Uniunea Europeană, politica în domeniul transporturilor, privind Codul Fiscal, cu modificările si completările ulterioare, în perioada cuprinsă între 1 ianuarie 2005 şi 1 ianuarie 2011, nivelul impozitului pe mijloacele de transport se stabileşte prin hotărâre a Guvernului la propunerea Ministerului Transporturilor, cu avizul Ministerului Economiei şi Finanţelor şi al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative. Prin derogare de la dispoziţiile art. 6, alin. (1) din Directiva 1999/62, nivelurile impozitelor minime prevăzute de anexa I la directivă nu se aplică în România vehiculelor angajate exclusiv în operaţiunile de transport intern până la 31 decembrie 2010. În cursul acestei perioade, nivelurile care sunt aplicabile acestor vehicule de către România ating treptat nivelurile minime prevăzute de anexa I la directivă, în conformitate cu următorul calendar:
la 1 ianuarie 2007, nivelurile aplicate de către România nu pot fi mai mici de 60% din nivelurile minime prevăzute de anexa I la directivă;
la 1 ianuarie 2009, nivelurile aplicate de către România nu pot fi mai mici de 80% din nivelurile minime prevăzute de anexa I la directivă.
1. Nivelurile impozitelor pe mijloacele de transport prevăzute la art. 263 alin. (4) din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, aplicabile în anul fiscal 2009
Autovehicule de transport marfa cu masa totala autorizata egală sau mai mare de 12 tone
I
Vehicule cu două axe
II
III
2. Nivelurile impozitelor pe mijloacelor de transport prevăzute la art. 263 alin. (5) din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, aplicabile în anul fiscal 2009
Combinaţii de autovehicule (autovehicule articulate sau trenuri rutiere) de transport marfa cu masa totala maxima autorizata egală sau mai mare de 12 tone
Vehicule cu 2+1 axe
1
Masa de nu mai puţin de 12 tone, dar nu mai mult de 14 tone
2
Masa de nu mai puţin de 14 tone, dar nu mai mult de 16 tone
3
Masa de nu mai puţin de 16 tone, dar nu mai mult de 18 tone
4
Masa de nu mai puţin de 18 tone, dar nu mai mult de 20 tone
5
Masa de nu mai puţin de 20 tone, dar nu mai mult de 22 tone
6
Masa de nu mai puţin de 22 tone, dar nu mai mult de 23 tone
7
Masa de nu mai puţin de 23 tone, dar nu mai mult de 25 tone
8
Masa de nu mai puţin de 25 tone, dar nu mai mult de 28 tone
Vehicule cu 2+2 axe
Masa de nu mai puţin de 25 tone, dar nu mai mult de 26 tone
Masa de nu mai puţin de 26 tone, dar nu mai mult de 28 tone
Masa de nu mai puţin de 28 tone, dar nu mai mult de 29 tone
Masa de nu mai puţin de 29 tone, dar nu mai mult de 31 tone
Masa de nu mai puţin de 31 tone, dar nu mai mult de 33 tone
Masa de nu mai puţin de 33 tone, dar nu mai mult de 36 tone
Masa de nu mai puţin de 36 tone, dar nu mai mult de 38 tone
Vehicule cu 2+3 axe
Masa de nu mai puţin de 38 tone, dar nu mai mult de 40 tone
IV
Vehicule cu 3+2 axe
Masa de nu mai puţin de 40 tone, dar nu mai mult de 44 tone
V
Vehicule cu 3+3 axe
Telemunca, noul regim de munca in era digitala Sursa: MCP avocati
Suspendarea contractului de munca pe durata suspendarii permisului auto al salariatului Sursa: MCP avocati
Contractul de munca pe perioada determinata. Mod de flexibilizare a relatiilor de munca Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...