din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2278 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Ordonanţă de Urgenţă privind punerea �n aplicare a sancţiunilor internaţionale

Ordonanţă de Urgenţă privind punerea �n aplicare a sancţiunilor internaţionale

  Publicat: 06 Dec 2008       8221 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Guvernul a adoptat Ordonanţa de urgenţă privind punerea �n aplicare la nivel naţional a sancţiunilor internaţionale instituite de Consiliul de Securitate al Organizaţiei Naţiunilor Unite şi de Uniunea Europeană.

Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Prevazuta in cap. IV, t. III, art. 64, C. pen., partea generala,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Actul normativ reglementează aspectele procedurale ale cooperării dintre autorităţi şi celelalte subiecte de drept �n punerea �n aplicare a sancţiunilor internaţionale. Astfel, o primă regulă este că toate autorităţile şi instituţiile publice din Rom�nia vor pune �n aplicare sancţiunile internaţionale, potrivit competenţelor pe care acestea le au conform legislaţiei �n vigoare, cum ar fi: sancţiuni economice, embargouri pe arme şi produse cu dublă utilizare, restricţii privind transferurile de capital, interzicerea traficului aerian, restricţii privind circulaţia persoanelor.

�n ceea ce priveşte autorităţile competente cu asigurarea diverselor aspecte procedurale �n procesul de punere �n aplicare a sancţiunilor internaţionale, modelul propus este următorul: fiecare autoritate publică este responsabilă cu primirea �nştiinţărilor şi soluţionarea cererilor persoanelor interesate legate de sancţiuni internaţionale �n domeniul de activitate al acesteia. De pildă, �n ceea ce priveşte sancţiunile financiar-bancare, Ministerul Economiei şi Finanţelor dob�ndeşte competenţa de autoritate unică responsabilă cu supravegherea punerii �n aplicare a acestui tip de sancţiuni internaţionale. MEF este asistat �n �ndeplinirea acestor atribuţii de autorităţile de reglementare a diverselor pieţe �n domeniu, care au şi atribuţii de supraveghere a operatorilor privaţi de pe fiecare dintre aceste pieţe.
Totodată, se instituie obligaţia pentru toate subiectele de drept intern de a pune �n aplicare �fără �nt�rziere� sancţiunile internaţionale, potrivit unor standarde stabilite �n recomandările speciale ale Grupului de acţiune financiară şi �n Ghidul de bune practici al Uniunii Europene. Această obligaţie este menită să asigure implementarea promptă �n Rom�nia �n special a măsurilor de luptă �mpotriva finanţării terorismului şi �mpotriva spălării banilor.
Actul normativ stabileşte, de asemenea, obligaţia specifică pentru persoane fizice şi juridice de raportare şi �nştiinţare a autorităţilor competente despre orice situaţii de �ncălcare a regimurilor internaţionale sancţionatorii, pentru a veni �n sprijinul obligaţiei statului de a veghea la buna punere �n aplicare �n Rom�nia a acestora.
Ordonanţa de urgenţă conţine prevederi care asigură că aplicarea sancţiunilor internaţionale �n Rom�nia se face cu respectarea standardelor de protecţie a drepturilor omului. Astfel, orice persoană care se consideră vătămată �ntr-un drept al său sau �ntr-un interes printr-un act al unei autorităţi publice de punere �n aplicare a sancţiunilor internaţionale se poate adresa instanţei de judecată.
�n plus, actul normativ stabileşte sancţiuni contravenţionale şi posiblitatea incriminării faptelor de �ncălcare a regimurilor internaţionale sancţionatorii.

NOTA

�n prezent, Legea 206/2005 privind punerea �n aplicare a unor sancţiuni internaţionale asigură cadrul juridic general de aplicare �n Rom�nia a sancţiunilor internaţionale instituite prin rezoluţii ale Consiliului de Securitate al ONU �n baza Capitolului VII din Carta ONU, precum şi a măsurilor restrictive autonome ale UE stabilite prin actele comunitare adoptate �n cadrul Politicii Externe şi de Securitate Comune.
Modificarea şi completarea reglementărilor �n vigoare a fost necesară pentru a stabili cadrul procedural de punere �n aplicare a sancţiunilor internaţionale.


Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Telemunca, noul regim de munca in era digitala
Sursa: MCP avocati

Suspendarea contractului de munca pe durata suspendarii permisului auto al salariatului
Sursa: MCP avocati

Contractul de munca pe perioada determinata. Mod de flexibilizare a relatiilor de munca
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Legislaţie

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...