din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3629 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » \"Rechizitoriu\" usturător făcut de un judecător!

\"Rechizitoriu\" usturător făcut de un judecător!

  Publicat: 16 Jul 2008       4296 citiri       Sursa: Procuroru.blogspot.com/  


Actul de sesizare a instantei de judecata de catre procuror, in cazul cand din materialul de urmarire penala rezulta ca fapta exista, ca a fost savarsita de invinuit sau inculpat si ca acesta raspunde penal.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Cu ocazia desfăşurării manifestărilor organizate de Ziua Justiţiei (prima duminică din luna iulie), doamna judecător Mona-Maria Pivniceru a făcut un teribil rechizitoriu (�n sens figurat) la adresa hărţuirii la cel mai �nalt nivel a Justiţiei din Rom�nia.

Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
(termen CNA). Ansamblul programelor de radiodifuziune sau de televiziune, al emisiunilor si al celorlalte elemente ale unor servicii specifice, furnizat de un radiodifuzor,
Din punct de vedere lingvistic, constructie, de obicei concisa, care exprima, adesea figurat, o idee si constituie o unitate lexicala.
Curtea Europeana a Drepturilor Omului reprezinta un tribunal international care are sediul la Strasbourg.
In cadrul grupurilor de societati, consta in impartirea puterii de decizie la o societate exploatata in comun, in virtutea unui acord intre asociati sau actionari.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
Act normativ care cuprinde principiile si regulile referitoare la desfasurarea procesului civil.
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
Act normativ care cuprinde principiile si regulile referitoare la desfasurarea procesului civil.
Intreprindere care cumpara sau sconteaza facturile de la un fabricant sau de la un vanzator si urmareste incasarea pretului de la clienti.
(in sensul legii contenciosului administrativ, legea 554/2004) Orice drept fundamental prevazut de Constitutie sau de lege, caruia i se aduce o atingere printr-un act administrative.
Infractiune care face parte din grupul infractiunilor contra libertatii persoanei,
Asociatia internationala a transportului aerian
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Expresie baneasca a valorii marfii ori suma care se plateste pentru un bun transmis, o lucrare sau o prestare de servicii.
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
Posibilitatea de a pretinde o anumita conduita, in considerarea realizarii unui drept subiectiv viitor si previzibil, prefigurat.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Persoana autorizata sa difuzeze sterile sau documentele oficiale ale guvernului ori ale unor organe sau organizatii.
Politica Agricola Comuna (PAC) � common agricultural policy
In materie civila, potrivit C.proc. civ., nu pot fi ascultati ca martori :
Bun necorporal, semnul sau denumirea care deosebeste intreprinderile de acelasi gen (potrivit Legii 26/1990 privind organizarea si functionarea Registrului Comertului).
(in sensul legii contenciosului administrativ, legea 554/2004) Orice drept fundamental prevazut de Constitutie sau de lege, caruia i se aduce o atingere printr-un act administrative.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Una dintre solutiile pe care le pronunta instanta care a judecat cauza penala,
Roman Cristian-Constantin - membru al Parlamentului Romaniei.
Orice organ de stat sau al unitatilor administrativ-teritoriale care actioneaza, in regim de putere publica, pentru satisfacerea unui interes public;
Convingere intima a unei persoane ca ceea ce face este bine,
Iată textul discursului:

Reforma ironiei sau ironia reformei?

Pare greu de spus la care dintre sensurile termenului de \"reforma\" au meditat ori mediteaza guvernantii.

La semnificatia reformei ca transformare, primenire, schimbare a sistemului judiciar care potrivit semanticii cuvantului trebuie sa se faca, de regula, \"in bine\" ori, la sensul de a scoate din uz, adica de \"a da la reforma\", a arunca, a distruge ori a submina, adaug eu conotatii moderne de sens.

Tot la fel de greu pare a se sti, cine este cu adevarat beneficiarul reformei: proclamatul stat de drept proaspat integrat intr-un spatiu mai larg cu valente democratice, cetateanul ale carui drepturi si libertati ar trebui sa constituie fundamentul oricarei reglementari sau vreo alta entitate sui generis, cum ar fi, spre exemplu, beneficiarul ocult in cazul asociatiei participatiune, procedeu juridic des folosit in procesul de privatizare in masa in Romania, cu efecte sociale de \"Fata Morgana\" in privinta bunurilor, obiect al acestei tehnici juridice.

Am ajuns in punctul la care legifereaza cine trebuie sa execute si judeca cine trebuie sa legifereze, intr-o miscare regresiva, de descompunere a sistemului judiciar, prin discreditarea puterii judecatoresti, devenita panaceu guvernamental pentru justificarea grotescului ca unica valoare atotstapanitoare.

Asa s-a nascut pseudojustitiarul ministerial, personaj de legenda, care a tinut din greu sa-si imprime ignoranta asupra drepturilor cetateanului si amatorismul asupra sistemului judiciar, devenit obiect de troc in disputa politica si responsabilul social nonstop de serviciu .

Cu alte cuvinte, s-au facut de poveste in ordinea succesiunii lor ametitoare intr-un singur mandat, expresie a consecventei si profesionalismului strigat in afara doar de ei si tot astfel subinteles inauntru: Ioana D\'Arc, a carei zgomotoasa reforma pentru care guvernul si-a asumat raspunderea ministeriala, a fost desfiintata de hotararile pronuntate de Curtea Europeana a Drepturilor Omului in principal si in mod esential in materia proprietatii, de Grupul regional al Uniunii Internationale a magistratilor in domeniul organizarii judiciare, de Curtea Constitutionala, in sensul incompatibilitatii cu legea fundamentala a reglementarilor pretins a fi moderne, pe un fundal general de scandal, nesupus vreunui control .

Robin Hood, cel care populand meteoric fotoliul ministerial, inainte de debarcare, a impartit cadouri de Craciun, sub forma de stimulente si premii grase de sute de milioane, doar personalului adus de el in Ministerul de Justitie, impotriva oricarui temei legal - care fie vorba intre noi, cine mai tine cont de el - doar pentru realizarea sensului mitic al personajului intruchipat, adica \"ia de la unii si da la altii\" arbitrar, vorba cantecului contemporan pretabil similitudinii \"Da-i inainte cu tupeu / Si ai sa vezi ca nu e greu\", caci despre reforma Dumnezeu stie ce o mai insemnand ea in prezent.

Urmeaza voinicul care creste in sapte luni (restul de mandat de la ceilalti) cat altii in sapte ani, care desi aparent nu si-a propus decat sa filosofeze despre scurgerea inexorabila a timpului sau ministerial predeterminat, nu a ramas in starea precoce a bilantului de doua luni (in realitate pretext pentru primul ministru de a aduce la cunostinta publicului, adica de a o asmuti, problema rau tratata de ani de zile, aceea a nesocotirii drepturilor salariale ale magistratilor, devenita acum o problema grava), ci s-a pornit sa paseasca voiniceste peste problemele pe care le enunta spre rezolvare miraculoasa - practica neunitara, proiecte de legi, cum ar fi Codul de procedura civila - ambitii insusite in graba si ramase tot la stadiul de pas, din moment ce practica unitara tinde sa dobandeasca efecte sanctionatorii, adica disciplinare, in timp ce Codul de procedura civila privit ca un factor important de realizare a ei, prin organizarea competentelor a ramas in principiu aceeasi, ceea ce in traducere libera, inseamna reformam dar sa nu schimbam nimic.

Cu toate acestea, s-a facut un urias si grav salt, insa nu in directia buna, nu inainte, ci inapoi, in linia generala a regresului statului de drept .

Astfel, prin contrasemnarea OUG nr. 75 din 11 iunie 2008, am sarit in timp in vremuri tulburi de forta si dictat: drepturi pervertite, cai de atac suprimate; executarea titlului la dispozitia debitorului; drepturi anulate ori limitate (excluderea posibilitatii de adresare la Consiliul National de Combatere a Discriminarii), amenintarea ordonatorilor de credite a nu executa titlurile judecatoresti; instante speciale nou create - iata alternativa pe care Guvernul Romaniei, pe timp de pace, o ofera drepturilor constant incalcate ale magistratilor si mai general, alternativa statului de drept in Romania anului 2008, adica secolul XXI.

Cum s-a ajuns aici? Nici o vorbulita, ca doar guvernul si puterea in general, nu or sa se incrimineze. Dialectica este inversa, kantiana. Populatia trebuie asmutita cu orice pret ca doar capital de imagine se poate trage si din greseli, de care poti si scapa tot pe aceasta cale, ca doar de asta puterea judecatoreasca este panaceul social general.

Daca adaugam la aceasta si pozitiile luate de presedinte, este clar ca dihotomia s-a slefuit - �tre si par�tre; valoare si non valoare - sunt de acum inainte stabilite dupa criterii imediate de pozitie si interes . Restul - dreptate, adevar, justitie - raman doar stindarde care isi schimba sensul in functie de purtator .

Unde este separatia puterilor? Ce inseamna dreptul cetateanului, si cum poate puterea judecatoreasca sa isi exercite atributiunile? Pe cine intereseaza?

Se cauta cu obstinatie un indemnizator, adica un platitor de oale sparte si cum reputatia justitiei este colectiva, sistemul judiciar este numai bun pentru acest lucru. El nu trebuie reformat, ci doar pretins a fi intr-o reforma continua: in realitate insa trebuie destabilizat si transformat intr-un sistem national de lupta politica . Procedand astfel, putem face magistratul un spectator obligat la rezerva pentru a prezerva o putere pe care nu o are - deci un martor al ciuntirii intregului democratic, sub emblema clamata a respectarii drepturilor omului si statului de drept .

Dar cum ramane cu judecatorul? Persoana chemata de lege sa exercite puterea judiciara in domenii tot mai complexe, situate intr-o miscare de juridicizare sociala inclusiv a vietii politice. Pana unde ii fragilizam statutul?

Rapoartele trimestriale incheiate de Comitetul Ministrilor - care supravegheaza executarea hotararilor judecatoresti de condamnare a Romaniei - nu vorbesc despre judecator, ci despre legislativul si executivul care nu au luat masurile idonee in a realiza garantarea drepturilor cetateanului la care s-a obligat statul roman . Conform acelor rapoarte, puterea judecatoreasca nu este cu nimic mai prejos decat in alte state si nimeni nu si-a permis vreodata sa le puna la indoiala autoritatea .

Ce urmeaza a se intampla dupa decredibilizarea publica a magistratului? Instaurarea sentimentului de frica: frica de reglementarile de natura celei care tocmai a intrat in vigoare, spre a arata magistraturii din Romania care este forta care se impune si, mai ales, felul cum se impune; frica si insecuritatea data de sistem si furia populara abil trezita de guvernanti; frica de incapacitatea C.S.M. de a realiza verticalitatea de sistem si de a stimula capacitatea de autoreglare a acestuia.

Mi-as dori sa pot explica cuiva, care cu buna credinta sa inteleaga ca legea se aplica asa cum este ea, si nu trebuie sa ne fie frica sa facem acest lucru. Magistratura in genunchi nu exista decat caricatural si lumile paralele nu mai pot continua sa coexiste deoarece reglementarile internationale privitoare la magistrati (independenta, impartialitate, salarizare, cariera, raspundere etc) sunt obligatorii pentru Statul roman si prin urmare si pentru guvernanti.

E de mirare ca nu ni s-a suprimat inca dreptul de a vorbi. Pana atunci, \"sapere aude\" adica \"indrazneste sa cunosti\" si indemnul in toata simplitatea lui, ne va inlatura macar ignoranta ca parte importanta a unor conduite gresit intelese ca premise.


Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Suspendarea contractului de munca pe durata suspendarii permisului auto al salariatului
Sursa: MCP avocati

Contractul de munca pe perioada determinata. Mod de flexibilizare a relatiilor de munca
Sursa: MCP avocati

Acordarea despagubirilor pe durata suspendarii contractului individual de munca
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Legislaţie

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...