din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2350 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Taxa pe claxon pentru camioane

Taxa pe claxon pentru camioane

  Publicat: 11 Jul 2008       1769 citiri       Sursa: Evz  


In trei ani, ar putea fi sanctionate zgomotul si poluarea produse de masinile de marfa .

Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Orice substanta solida, lichida, sub forma gazoasa sau de vapori sau forma de energie (radiatie electromagnetica, ionizanta, termica, fonica sau vibratii) care introdusa �n mediu, modifica echilibrul constituentilor acestuia si al organismelor vii si aduce daune bunurilor materiale.
Transportatorii rutieri din cadrul Uniunii Europene ar putea plati, in circa trei ani, noi taxe pentru zgomot, aglomeratie produsa in trafic si poluare, potrivit unui pachet de masuri propus de Comisia Europeana, menit sa ecologizeze transporturile.

In Romania, mai bine de 80% din totalul transportului de marfa se realizeaza cu ajutorul camioanelor. Potrivit proiectului inaintat de CE, camioanele sunt responsabile pentru costuri de mediu anuale in valoare de aproximativ 90 de miliarde de euro, adica 90% din cheltuielile pe politici de mediu ale tuturor formelor de transport . Daca propunerea CE va fi aprobata de Parlamentul UE si de guvernele statelor membre, actul ar putea intra in vigoare din 2011.

Cine polueaza plateste

Introducerea taxelor pe zgomot, poluare sau blocaje in trafic vizeaza in special camioanele de peste 3,5 tone. Potrivit patronatelor din domeniul transportului rutier de marfa, in Romania exista peste 600.000 de astfel de vehicule. Veniturile suplimentare generate de plata noilor taxe vor fi folosite pentru finantarea investitiilor in tehnologii care sa reduca caracterul poluant al autovehiculelor de mare tonaj. Pachetul de masuri propus de prevede ca nivelul de taxare va fi determinat de gradul de poluare al camionului.


Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Acordarea sporului pentru conditii degradante. Aspecte juridice si Jurisprudenta
Sursa: MCP avocati

ICCJ: Decizia de Pensionare Inceteaza Automat Raportul de Serviciu
Sursa: avocat Curpas Florian Cristian

Nomanzii digitali. Provocari si reglementari juridice in era muncii de la distanta
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Legislaţie

OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...

OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale
Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...

Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025
Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...