(6) Deciziile Consiliului, altele decat cele precizate la alin. (5), inclusiv motivarea acestora, precum si instructiunile si recomandarile emise de Consiliu se fac publice.
(7) Actele avand caracter normativ emise de Consiliu pot fi contestate la instanta de contencios administrativ de catre orice persoana care se considera prejudiciata de acestea.
(8) Deciziile avand caracter individual se comunica celor interesati si intra in vigoare de la data comunicarii, daca nu se prevede altfel.
Art. 16. - (1) Activitatea Consiliului este finantata de la bugetul de stat .
(2) Presedintele Consiliului este ordonator principal de credite.
Art. 17. - (1) Consiliul este autorizat:
a) sa stabileasca conditiile, criteriile si procedura pentru acordarea licentelor audiovizuale analogice si digitale;
b) sa stabileasca procedura de acordare a autorizatiei de retransmisie;
c) sa elibereze licente audiovizuale analogice si digitale si autorizatii de retransmisie pentru exploatarea serviciilor de programe de radiodifuziune si televiziune si sa emita decizii de autorizare audiovizuala;
d) sa emita, in aplicarea dispozitiilor prezentei legi, decizii cu caracter de norme de reglementare in vederea realizarii atributiilor sale prevazute expres in prezenta lege si, cu precadere, cu privire la:
1. asigurarea informarii corecte a opiniei publice;
2. urmarirea exprimarii corecte in limba romana si in limbile minoritatilor nationale;
3. asigurarea echidistantei si a pluralismului;
4. transmiterea informatiilor si a comunicatelor oficiale ale autoritatilor publice cu privire la calamitati naturale, starea de necesitate sau de urgenta, starea de asediu ori de conflict armat;
5. protectia minorilor;
6. apararea demnitatii umane si a dreptului la propria imagine;
7. politici nediscriminatorii cu privire la rasa, sex, nationalitate, religie, convingeri politice si orientari sexuale;
8. exercitarea dreptului la replica, rectificare si alte masuri echivalente;
9. comunicari comerciale audiovizuale, inclusiv publicitate, plasare de produse, publicitate electorala si teleshopping;
10. sponsorizare;
11. principiile si regulile de desfasurare a campaniilor electorale si a celor pentru referendum, in serviciile de programe audiovizuale;
12. responsabilitatile culturale ale furnizorilor de servicii media audiovizuale.
e) sa elaboreze instructiuni si sa emita recomandari pentru desfasurarea activitatilor in domeniul comunicarii audiovizuale.
(2) Consiliul este consultat in procesul de definire a pozitiei Romaniei si poate participa, prin reprezentanti, la negocierile internationale cu privire la domeniul audiovizual.
(3) Consiliul este consultat cu privire la toate proiectele de acte normative prin care se reglementeaza activitati din domeniul audiovizual ori in legatura cu acesta, avizul Consiliului fiind obligatoriu.
(4) Consiliul este autorizat sa solicite si sa primeasca de la furnizorii si distribuitorii de servicii de programe audiovizuale orice date, informatii si documente care privesc indeplinirea atributiilor sale, avand obligatia sa pastreze confidentialitatea datelor care nu au caracter public.
Art. 18. - (1) Consiliul isi elaboreaza propriul regulament de organizare si functionare, care se aproba cu votul majoritatii membrilor sai.
(2) In vederea exercitarii atributiilor Consiliul isi constituie o structura functionala proprie, inclusiv structuri teritoriale de control si monitorizare, care sunt prevazute in regulamentul propriu de organizare si functionare.
(3) Personalul de specialitate al Consiliului este alcatuit din functionari publici si personal incadrat cu contract individual de munca, salarizati potrivit prevederilor art. 98.
(4) Functionarii publici din cadrul Consiliului nu pot fi membri in consiliile de administratie ori in organele de conducere ale furnizorilor si distribuitorilor de servicii de programe audiovizuale si nici nu pot sa exercite functii sau sa detina actiuni ori parti sociale intr-o societate comerciala titulara a unei licente audiovizuale.
(5) In scopul aplicarii dispozitiilor alin. (4), functionarii publici din cadrul Consiliului vor depune la presedintele Consiliului o declaratie de conformare pe propria raspundere .
Art. 19. - (1) In vederea stabilirii strategiei in domeniul utilizarii frecventelor radioelectrice, a Planului national de frecvente radioelectrice alocate comunicarii audiovizuale si pentru analizarea problemelor legate de utilizarea spectrului radioelectric destinat comunicarii audiovizuale, precum si a celor privind noile dezvoltari tehnologice cu impact asupra comunicarii audiovizuale, se instituie o comisie mixta consultativa, compusa din 3 membri propusi de Consiliu si 3 membri propusi de Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii.
(2) Comisia mixta consultativa adopta propriul regulament de organizare si functionare, care va fi aprobat de conducerile celor doua autoritati.
Art. 20. - (1) Activitatea Consiliului este analizata de catre Parlament, prin dezbaterea raportului anual, care se prezinta pentru anul anterior, si ori de cate ori comisiile de specialitate ale Parlamentului solicita presedintelui Consiliului rapoarte specifice.
(2) Raportul anual de activitate a Consiliului se depune la comisiile de specialitate ale Parlamentului, pana la data de 15 aprilie.
(3) In situatia in care comisiile de specialitate resping raportul anual al Consiliului, acesta este obligat ca in termen de 30 de zile sa prezinte comisiilor reunite un program de masuri concrete pentru remedierea lipsurilor semnalate, program ce va fi depus spre dezbatere si aprobare comisiilor de specialitate ale Parlamentului.
(4) Raportul comisiilor de specialitate asupra raportului anual de activitate a Consiliului si, dupa caz, programul de masuri se supun dezbaterii in plenul Camerelor reunite ale Parlamentului, in prezenta membrilor Consiliului.
(5) Membrii Consiliului au obligatia sa isi insuseasca concluziile rezultate in urma dezbaterilor si sa isi asume raspunderea pentru indeplinirea programului de masuri stabilit prin hotarare a Parlamentului.
(6) Raportul comisiilor de specialitate se refera la legalitatea activitatilor Consiliului, precum si la corectitudinea si transparenta operatiunilor financiare.
(7) In indeplinirea misiunii sale de garant al interesului public Consiliul are obligatia de a publica rapoarte periodice privind modul in care isi exercita atributiile.
CAPITOLUL III Continutul comunicarii audiovizuale
Art. 21. - (1) Evenimentele de importanta majora pot fi difuzate in exclusivitate numai daca difuzarea nu priveaza o parte importanta a publicului din Romania de posibilitatea de a le urmari in direct sau in transmisie decalata in cadrul unui serviciu de programe cu acces liber .
(2) Lista evenimentelor considerate de importanta majora se stabileste prin hotarare a Guvernului, la propunerea Consiliului, si va fi comunicata Comisiei Europene; modificarile ulterioare urmeaza aceeasi procedura . In perioada de preaderare la Uniunea Europeana lista isi va produce efectele dupa publicarea hotararii Guvernului in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(3) Prin hotararea Guvernului mentionata la alin. (2) se precizeaza procentul din populatie care reprezinta o parte importanta a publicului; prin aceeasi hotarare se stabileste pentru fiecare eveniment de importanta majora daca difuzarea in direct a acestuia se va face in tot sau in parte, ori daca, acolo unde interesul public o cere, difuzarea decalata a acestuia se va face in tot sau in parte .
(4) Exercitarea de catre radiodifuzorii aflati in jurisdictia Romaniei a drepturilor exclusive de difuzare a unor evenimente declarate de un stat membru al Uniunii Europene ca fiind de importanta majora si care sunt cuprinse in lista publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nu poate priva o parte importanta a publicului din respectivul stat de posibilitatea de a urmari acele evenimente, in direct sau decalat, conform prevederilor stabilite de acel stat membru.
Art. 22. - (1) De la data aderarii orice radiodifuzor aflat in jurisdictia Romaniei va rezerva operelor europene o proportie majoritara din timpul sau de difuzare, cu exceptia timpului consacrat informatiilor, manifestarilor sportive, jocurilor, publicitatii, precum si serviciilor de teletext si teleshopping.
(2) Pana la data aderarii va fi rezervata o proportie semnificativa operelor audiovizuale romanesti. Aceasta proportie, avand in vedere responsabilitatile informationale, educationale, culturale si de divertisment ale radiodifuzorului fata de publicul sau, va fi realizata progresiv, pe baza unor criterii corespunzatoare.
Telemunca, noul regim de munca in era digitala Sursa: MCP avocati
Suspendarea contractului de munca pe durata suspendarii permisului auto al salariatului Sursa: MCP avocati
Contractul de munca pe perioada determinata. Mod de flexibilizare a relatiilor de munca Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti