din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2914 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Financiar-Bancara » Legea nr. 297/2004, privind piata de capital

Legea nr. 297/2004, privind piata de capital

  Publicat: 17 Mar 2009       72703 citiri        Secţiunea: Legislatie Financiar-Bancara  


Legea nr. 297/2004, privind piata de capital

Text actualizat avandu-se in vedere urmatoarele acte:
- Legea nr. 208/2005
- O.G. nr. 41/2005
- Legea nr. 97/2006.

Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Legea 8 din 1996. Prin difuzare, in sensul legii 8/1996, se intelege distribuirea catre public a originalului ori a copiilor unei opere, prin vanzare, inchiriere, imprumut sau prin orice alt mod de transmitere cu titlu oneros sau cu titlu gratuit.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Initierea reprezinta dobandirea unor cunostinte, priceperi si deprinderi minime necesare pentru desfasurarea unei activitati.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Este actul administrativ a carui existenta si valabilitate conditioneaza posibilitatea incheierii legale
Suma de bani sau alte valori pe care o persoana numita creditor o acorda unei alte persoane, numita debitor,
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Acea parte de capital social detinuta de stat sau de alta entitate implicata in procesul de privatizare la o societate comerciala neprivatizata, in tot sau in parte, care nu este afectata de alte drepturi izvor�nd din contractele de privatizare incheiate deja in baza legilor de privatizare;
Procedura de insolventa concursuala colectiva si egalitara care se aplica debitorului in vederea
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
(Bankruptcy) Stare de insolvabilitate a unei persoane fizice sau juridice; cu alte cuvinte, incapacitatea acesteia de a-si plati datoriile.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Act adoptat de organele de stat,

TITLUL IX
MASURI DE ADMINISTRARE SPECIALA SI LICHIDAREA ADMINISTRATIVA



CAPITOLUL I
Dispozitii generale



Art. 264. - (1) C.N.V.M. instituie masuri de administrare speciala in situatia in care constata ca o entitate autorizata se afla in situatia de a deveni insolvabila sau in situatia in care oricare dintre administratorii, directorii executivi sau auditorii acesteia se fac vinovati de:

a) incalcarea prevederilor prezentei legi ori a reglementarilor emise de C.N.V.M., care a produs sau poate produce prejudicii importante sau care pune in pericol buna functionare a pietei de capital;

b) incalcarea oricarei conditii sau restrictii prevazute in autorizatia de functionare;

c) administrarea necorespunzatoare a instrumentelor financiare si fondurilor apartinand investitorilor.

(2) In situatia constatarii unor disfunctionalitati majore, C.N.V.M. va putea solicita dizolvarea consiliului de administratie al entitatilor autorizate.



CAPITOLUL II
Administrarea speciala a entitatilor autorizate de C.N.V.M.



Art. 265. - (1) Administrarea speciala va fi realizata de o persoana fizica sau juridica specializata, numita de C.N.V.M.

(2) Decizia privind instituirea administrarii speciale va fi publicata in Buletinul C.N.V.M. si in 2 cotidiane de difuzare nationala.

Art. 266. - (1) Administratorul special preia integral atributiile consiliului de administratie al entitatii autorizate supuse regimului de administrare speciala.

(2) Administratorul special stabileste masuri pentru conservarea activelor si incasarea creantelor in interesul investitorilor si al altor creditori.

(3) Pe perioada aplicarii administrarii speciale se suspenda dreptul de vot al actionarilor, in ceea ce priveste numirea si revocarea administratorilor, dreptul la dividende al actionarilor, activitatea consiliului de administratie si a auditorilor interni, precum si dreptul la remunerare al acestora.

Art. 267. - (1) In termen de maximum 60 de zile de la numire, administratorul special prezinta C.N.V.M. un raport scris cu privire la situatia financiara a entitatii autorizate si anexeaza documente referitoare la evaluarea activelor si pasivelor, situatia recuperarii creantelor, costul mentinerii activelor si situatia lichidarii debitelor.

(2) In termen de 15 zile de la primirea raportului administratorului special, C.N.V.M. va decide, daca este cazul, asupra prelungirii activitatii administratorului special, pe o perioada limitata.

(3) In situatia prelungirii activitatii, administratorul special va prezenta, lunar, C.N.V.M. evaluarea situatiei financiare a respectivei entitati autorizate.

Art. 268. - (1) Daca C.N.V.M. constata, pe baza raportului administratorului special, ca entitatile autorizate s-au redresat din punct de vedere financiar si se incadreaza in cerintele de supraveghere prudentiala, conform reglementarilor C.N.V.M., masurile de administrare speciala vor inceta.

(2) Decizia privind incetarea activitatii administratiei speciale va fi publicata in conformitate cu art. 265 alin. (2).

Art. 269. - (1) In situatia in care nu sunt indeplinite conditiile prevazute la art. 268, iar C.N.V.M. nu decide asupra prelungirii activitatii administratorului special, autorizatia de functionare a entitatii reglementate va fi retrasa, C.N.V.M. avand la dispozitie fie posibilitatea initierii procedurii lichidarii administrative, fie sesizarea instantei competente in vederea declansarii procedurii reorganizarii judiciare si a falimentului. In cazul initierii procedurii reorganizarii judiciare si a falimentului nu este necesara intrunirea conditiilor prevazute de Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2) Instanta competenta sa solutioneze cererea C.N.V.M. de initiere a procedurii reorganizarii judiciare si a falimentului entitatilor autorizate este tribunalul in circumscriptia caruia se afla sediul respectivei entitati.

(3) Prevederile Ordonantei Guvernului nr. 10/2004 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului institutiilor de credit, in masura compatibilitatii lor, se aplica si entitatilor autorizate supuse administrarii speciale si carora C.N.V.M. le-a retras autorizatia . Sintagma i��institutia de credit debitoarei�� din actul normativ mentionat se refera la entitati autorizate de C.N.V.M., iar cea privind Banca Nationala a Romaniei se refera la C.N.V.M.

(4) In intelesul prezentului capitol, insolvabilitatea reprezinta acea stare a entitatii autorizate, aflata in una dintre urmatoarele situatii:

a) incapacitatea vadita de plata a datoriilor exigibile din disponibilitatile banesti proprii;

b) retragerea autorizatiei entitatii reglementate, in conformitate cu prezenta lege si reglementarile C.N.V.M., ca urmare a imposibilitatii de redresare financiara a entitatii autorizate aflate in administrare speciala.

(5) Desemnarea lichidatorului de catre tribunal se va face cu acordul C.N.V.M.

(6) In indeplinirea atributiilor lor, care implica aplicarea unor reglementari emise de C.N.V.M., tribunalul, judecatorul-sindic si lichidatorul pot cere si opinia C.N.V.M., in calitatea sa de autoritate de reglementare si supraveghere a pietei de capital .

(7) Procedura falimentului va fi inchisa atunci cand judecatorul-sindic a aprobat raportul final, cand toate fondurile sau bunurile din averea entitatii autorizate aflate in faliment au fost distribuite si fondurile nereclamate au fost depuse la Trezoreria Statului. In urma unei cereri a judecatorului-sindic, tribunalul va da o hotarare de inchidere a procedurii reorganizarii judiciare si a falimentului. Hotararea va fi comunicata, in scris si/sau prin presa, in cel putin 2 cotidiane de circulatie nationala, tuturor creditorilor debitorului, oficiului registrului comertului, C.N.V.M. si lichidatorului. Eventualele sume ramase vor fi virate la bugetul de stat, dupa o perioada de 5 ani.



CAPITOLUL III
Lichidarea administrativa






Afişează Legea nr. 297/2004, privind piata de capital pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Telemunca, noul regim de munca in era digitala
Sursa: MCP avocati

Suspendarea contractului de munca pe durata suspendarii permisului auto al salariatului
Sursa: MCP avocati

Contractul de munca pe perioada determinata. Mod de flexibilizare a relatiilor de munca
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice