din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1971 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Financiar-Bancara » Legea nr. 297/2004, privind piata de capital

Legea nr. 297/2004, privind piata de capital

  Publicat: 17 Mar 2009       72727 citiri        Secţiunea: Legislatie Financiar-Bancara  


Legea nr. 297/2004, privind piata de capital

Text actualizat avandu-se in vedere urmatoarele acte:
- Legea nr. 208/2005
- O.G. nr. 41/2005
- Legea nr. 97/2006.

Din punct de vedere contabil, totalul lichiditatilor monetare curente (piese monetare, bilete de banca nationale si traine)
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Institutii, piete si infrastructuri ce interactioneaza in mod complex
Din punct de vedere contabil, totalul lichiditatilor monetare curente (piese monetare, bilete de banca nationale si traine)
(Legea 10 din 2001) 1. cu bunuri sau servicii - masura reparatorie alternativa const�nd in acordarea de bunuri si servicii, cu acceptul persoanei indreptatite, p�na la concurenta valorii imobilului preluat in mod abuziv.
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Din punct de vedere contabil, totalul lichiditatilor monetare curente (piese monetare, bilete de banca nationale si traine)
(Legea 10 din 2001) 1. cu bunuri sau servicii - masura reparatorie alternativa const�nd in acordarea de bunuri si servicii, cu acceptul persoanei indreptatite, p�na la concurenta valorii imobilului preluat in mod abuziv.
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Din punct de vedere contabil, totalul lichiditatilor monetare curente (piese monetare, bilete de banca nationale si traine)
(Legea 10 din 2001) 1. cu bunuri sau servicii - masura reparatorie alternativa const�nd in acordarea de bunuri si servicii, cu acceptul persoanei indreptatite, p�na la concurenta valorii imobilului preluat in mod abuziv.
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
(Legea 10 din 2001) 1. cu bunuri sau servicii - masura reparatorie alternativa const�nd in acordarea de bunuri si servicii, cu acceptul persoanei indreptatite, p�na la concurenta valorii imobilului preluat in mod abuziv.
(Legea 10 din 2001) 1. cu bunuri sau servicii - masura reparatorie alternativa const�nd in acordarea de bunuri si servicii, cu acceptul persoanei indreptatite, p�na la concurenta valorii imobilului preluat in mod abuziv.
Din punct de vedere contabil, totalul lichiditatilor monetare curente (piese monetare, bilete de banca nationale si traine)
(Legea 10 din 2001) 1. cu bunuri sau servicii - masura reparatorie alternativa const�nd in acordarea de bunuri si servicii, cu acceptul persoanei indreptatite, p�na la concurenta valorii imobilului preluat in mod abuziv.
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
(Legea 10 din 2001) 1. cu bunuri sau servicii - masura reparatorie alternativa const�nd in acordarea de bunuri si servicii, cu acceptul persoanei indreptatite, p�na la concurenta valorii imobilului preluat in mod abuziv.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Din punct de vedere contabil, totalul lichiditatilor monetare curente (piese monetare, bilete de banca nationale si traine)
(Legea 10 din 2001) 1. cu bunuri sau servicii - masura reparatorie alternativa const�nd in acordarea de bunuri si servicii, cu acceptul persoanei indreptatite, p�na la concurenta valorii imobilului preluat in mod abuziv.
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Persoana care, de obicei in schimbul unui avantaj banesc, face legatura intre vanzator si cumparator sau incheie o tranzactie intre doua parti, cu imputernicirea acestora;
Reprezentant al unei institutii, regii autonome, societati comerciale, care are anumite insarcinari.
Efectuarea de incasari si pe aceasta baza lichidarea obligatiilor de plata prin intermediul conturilor deschise la banci, fara bani in numerar,
Din punct de vedere contabil, totalul lichiditatilor monetare curente (piese monetare, bilete de banca nationale si traine)
(Legea 10 din 2001) 1. cu bunuri sau servicii - masura reparatorie alternativa const�nd in acordarea de bunuri si servicii, cu acceptul persoanei indreptatite, p�na la concurenta valorii imobilului preluat in mod abuziv.
Din punct de vedere contabil, totalul lichiditatilor monetare curente (piese monetare, bilete de banca nationale si traine)
(Legea 10 din 2001) 1. cu bunuri sau servicii - masura reparatorie alternativa const�nd in acordarea de bunuri si servicii, cu acceptul persoanei indreptatite, p�na la concurenta valorii imobilului preluat in mod abuziv.
Reprezentant al unei institutii, regii autonome, societati comerciale, care are anumite insarcinari.
Efectuarea de incasari si pe aceasta baza lichidarea obligatiilor de plata prin intermediul conturilor deschise la banci, fara bani in numerar,
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Suma de bani sau alte valori pe care o persoana numita creditor o acorda unei alte persoane, numita debitor,
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Efectuarea de incasari si pe aceasta baza lichidarea obligatiilor de plata prin intermediul conturilor deschise la banci, fara bani in numerar,
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Reprezentant al unei institutii, regii autonome, societati comerciale, care are anumite insarcinari.
Din punct de vedere contabil, totalul lichiditatilor monetare curente (piese monetare, bilete de banca nationale si traine)
(Legea 10 din 2001) 1. cu bunuri sau servicii - masura reparatorie alternativa const�nd in acordarea de bunuri si servicii, cu acceptul persoanei indreptatite, p�na la concurenta valorii imobilului preluat in mod abuziv.
Termenul autoritate competenta desemneaza, ministrul, ministrii sau o alta autoritate echivalenta responsabila de regimurile de securitate sociala pe intreg teritoriul sau pe orice portiune a teritoriului statului in cauza.

Art. 162. - (1) Reglementarile casei de compensare/contrapartii centrale vor fi supuse aprobarii C.N.V.M. si se vor referi cel putin la:

a) organizarea si functionarea sistemului;

b) relatiile dintre casa de compensare/contrapartea centrala si membrii compensatori, inclusiv normele privind lipsa fondurilor de compensare;

c) marjele/garantiile financiare, metodologia de calcul si modalitatea de plata, inclusiv normele privind reevaluarea pozitiilor deschise, folosind preturile curente ale pietei;

d) procedurile privind marcarea la piata;

e) procedurile ce vor fi folosite in cazul in care un membru compensator nu isi indeplineste obligatiile de a constitui marjele sau de a plati orice alta suma;

f) administrarea riscului de sistem .

(2) Competenta privind aprobarea reglementarilor stabilite la alin. (1) poate fi delegata consiliului de administratie.

Art. 163. - (1) Casa de compensare si contrapartea centrala trebuie sa respecte principiul evidentierii separate a inregistrarilor lor de cele ale membrilor compensatori.

(2) Casa de compensare si contrapartea centrala trebuie sa indeplineasca cerintele de interes public, sa promoveze obiectivele detinatorilor si utilizatorilor si sa permita un acces corect si deschis, pentru a facilita iesirea ordonata din sistem a participantilor care nu mai indeplinesc criteriile de a fi membri, criterii ce sunt facute publice.

(3) Casa de compensare si contrapartea centrala trebuie sa puna la dispozitia participantilor suficiente informatii pentru a identifica si a evalua corect riscurile si costurile asociate serviciilor casei de compensare si contrapartii centrale.



Sectiunea a 4-a
Supravegherea casei de compensare si a contrapartii centrale



Art. 164. - Casa de compensare si contrapartea centrala trebuie sa asigure desfasurarea activitatii in mod ordonat, transparenta operatiunilor, precum si raportarea periodica si corecta.

Art. 165. - C.N.V.M. va supraveghea activitatea casei de compensare si a contrapartii centrale si va putea solicita acestora sa comunice date, informatii si documente, va putea organiza inspectii la sediul acestora si va putea cere sa i se puna la dispozitie toate documentele necesare, cu precizarea procedurilor si termenelor de transmitere a acestora.

Art. 166. - C.N.V.M. poate solicita modificarea reglementarilor emise de casa de compensare si contrapartea centrala.

Art. 167. - Prevederile art. 156 se aplica in mod corespunzator casei de compensare/contrapartii centrale autorizate de catre C.N.V.M.



CAPITOLUL VI
Finalitatea transferurilor in sistemul de compensare-decontare



Sectiunea 1
Dispozitii generale



Art. 168. - (1) In intelesul prezentului capitol:

a) participant este un intermediar autorizat, o contraparte centrala, un agent de decontare sau o casa de compensare. Conform regulilor de functionare a sistemului, acelasi participant poate sa actioneze in calitate de contraparte centrala, de casa de compensare sau de agent de decontare ori sa execute toate aceste sarcini, sau numai o parte din ele;

b) participant indirect este o institutie de credit care poate sa transmita ordine de transfer in sistem, in temeiul unei relatii contractuale cu o institutie participanta in sistem care executa ordine de transfer in cadrul acestuia.

(2) Dispozitiile prezentului capitol se aplica sistemului de compensare-decontare, definit la alin. (3), tuturor participantilor la sistemele de decontare si tuturor garantiilor financiare constituite in cadrul participarii la un sistem de compensare-decontare.

(3) Sistemul de compensare-decontare este un contract incheiat intre 3 sau mai multi participanti, fara a lua in considerare un posibil agent de decontare, o posibila contraparte centrala, o posibila casa de compensare sau un posibil participant indirect, cu reguli comune si contracte standardizate pentru executia ordinelor de transfer a instrumentelor financiare intre participanti, autorizat de C.N.V.M. sau alta autoritate competenta a statelor membre, dupa caz.



Sectiunea a 2-a
Decontarea si ordinele de transfer







Afişează Legea nr. 297/2004, privind piata de capital pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Telemunca, noul regim de munca in era digitala
Sursa: MCP avocati

Suspendarea contractului de munca pe durata suspendarii permisului auto al salariatului
Sursa: MCP avocati

Contractul de munca pe perioada determinata. Mod de flexibilizare a relatiilor de munca
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice