din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1183 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Financiar-Bancara » Legea nr. 297/2004, privind piata de capital

Legea nr. 297/2004, privind piata de capital

  Publicat: 17 Mar 2009       72730 citiri        Secţiunea: Legislatie Financiar-Bancara  


Legea nr. 297/2004, privind piata de capital

Text actualizat avandu-se in vedere urmatoarele acte:
- Legea nr. 208/2005
- O.G. nr. 41/2005
- Legea nr. 97/2006.

Categorie de fapte juridice, care se produc independent de vointa omului si de care legea leaga anumite efecte juridice.
Definirea pietei relevante este un instrument in vederea identificarii si a definirii perimetrului in interiorul caruia se desfasoara concurenta dintre firme.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. Din punct de vedere financiar, o actiune de inlocuire a unui titlu dintr-un portofoliu cu alt titlu pentru a obtine un randament mai mare sau un profit mai mare in perspectiva.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Definirea pietei relevante este un instrument in vederea identificarii si a definirii perimetrului in interiorul caruia se desfasoara concurenta dintre firme.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.

Sectiunea a 3-a
Reglementarile emise de operatorul de piata



Art. 134. - (1) Modul de organizare si functionare a pietei reglementate este stabilit prin reglementari proprii, emise de catre operatorul de piata, adoptate de catre adunarea generala a actionarilor si aprobate de catre C.N.V.M., in conformitate cu prevederile prezentei legi si ale legislatiei comunitare aplicabile.

(2) Reglementarile prevazute la alin. (1) vor stabili, cel putin urmatoarele:

a) conditiile si procedurile de admitere, excludere si suspendare a intermediarilor la si de la tranzactionare;

b) conditiile si procedurile de admitere, excludere si suspendare a instrumentelor financiare la si de la tranzactionare;

c) conditiile, procedurile de tranzactionare, precum si obligatiile intermediarilor si emitentilor admisi la tranzactionare;

d) standardele profesionale impuse persoanelor care efectueaza operatiuni pe piata reglementata;

e) procedurile privind modul de determinare si publicare a preturilor si a cotatiilor;

f) tipurile de contracte si operatiuni permise;

g) administrarea si diseminarea informatiilor catre public;

h) standardele contractuale si sistemul de compensare-decontare utilizat;

i) mecanisme de securitate si control al sistemelor informatice, pentru asigurarea pastrarii in siguranta a datelor si informatiilor stocate, a fisierelor si bazelor de date, inclusiv in situatia unor evenimente deosebite.

(3) Competenta privind aprobarea reglementarilor stabilite la alin. (1) si alin. (2) lit. b) - g) poate fi delegata consiliului de administratie al operatorului de piata .

(4) Consiliul de administratie are obligatia de a notifica C.N.V.M. in legatura cu orice incalcare a prezentei legi, a reglementarilor C.N.V.M. si a regulilor pietei, precum si masurile adoptate in acest sens.

(5) Nivelul comisioanelor si al tarifelor practicate de operatorul de piata vor fi aprobate de adunarea generala a actionarilor si notificate C.N.V.M.

(6) Operatorul de piata poate stabili un sistem de arbitraj pentru rezolvarea disputelor intre intermediari si/sau emitentii ale caror instrumente financiare sunt admise la tranzactionare pe pietele administrate de catre operatorul respectiv.



Sectiunea a 4-a
Supravegherea pietelor reglementate



Art. 135. - (1) C.N.V.M. supravegheaza pietele reglementate in scopul asigurarii transparentei, functionarii corespunzatoare a activitatii de tranzactionare si a protectiei investitorilor.

(2) C.N.V.M. stabileste reguli pentru inregistrarea si arhivarea datelor cu privire la tranzactionarea instrumentelor financiare pe pietele reglementate, precum si termenele si conditiile de pastrare a acestor informatii.

(3) In exercitarea prerogativelor sale de supraveghere si control ale pietelor reglementate, C.N.V.M. poate numi un inspector ale carui principale atributii sunt:

a) urmareste respectarea reglementarilor legale incidente;

b) participa, fara drept de vot, la adunarea generala a actionarilor si la sedintele consiliului de administratie al operatorului de piata, putand formula observatii si putand cere ca acestea sa fie incluse in procesul-verbal al sedintei;

c) are acces liber in toate incintele, la toate documentele, informatiile si evidentele operatorului de piata;

d) informeaza si propune C.N.V.M. masuri pentru orice situatie constatata.

(4) Operatorul de piata va asigura mijloacele si conditiile necesare in vederea indeplinirii atributiilor inspectorului, prevazute la alin. (3).

Art. 136. - (1) C.N.V.M. poate solicita operatorului de piata transmiterea de date, informatii si documente, in mod periodic sau in orice alt mod, stabilind si termenul in care acestea vor fi transmise.

(2) C.N.V.M. poate solicita modificarea reglementarilor emise de operatorul de piata .

(3) C.N.V.M. poate efectua inspectii si poate adopta masurile necesare in ceea ce priveste operatorul de piata respectiv.

Art. 137. - (1) C.N.V.M. poate suspenda o parte sau toate operatiunile cu instrumente financiare, in cazul in care constata ca nu sunt respectate prevederile legale si/sau apreciaza ca este imposibila mentinerea unei piete ordonate, putand fi afectate interesele investitorilor.

(2) Orice decizie de suspendare, luata conform alin. (1), precum si motivele care au stat la baza acesteia vor fi aduse imediat la cunostinta publicului si vor fi publicate in Buletinul C.N.V.M.

Art. 138. - In cazul retragerii autorizatiei unui operator de piata, incepand cu data precizata in decizie nu vor mai putea fi efectuate operatiuni cu instrumente financiare pe acea piata, iar ordinele de tranzactionare inregistrate de intermediari si inca neexecutate pana la acea data devin nule de drept, dand loc la restituirea valorilor mobiliare si sumelor depozitate, respectiv a comisioanelor incasate, operatiunile incheiate pana la aceasta data urmand a fi finalizate la scadentele lor, intermediarii fiind tinuti sa respecte clauzele contractelor incheiate cu investitorii acestora. Aceleasi masuri vor fi aplicate si in situatia prevazuta la art. 137 alin. (1).



CAPITOLUL II
Sisteme alternative de tranzactionare







Afişează Legea nr. 297/2004, privind piata de capital pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Telemunca, noul regim de munca in era digitala
Sursa: MCP avocati

Suspendarea contractului de munca pe durata suspendarii permisului auto al salariatului
Sursa: MCP avocati

Contractul de munca pe perioada determinata. Mod de flexibilizare a relatiilor de munca
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice