din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2173 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Financiar-Bancara » Legea nr. 297/2004, privind piata de capital

Legea nr. 297/2004, privind piata de capital

  Publicat: 17 Mar 2009       72726 citiri        Secţiunea: Legislatie Financiar-Bancara  


Legea nr. 297/2004, privind piata de capital

Text actualizat avandu-se in vedere urmatoarele acte:
- Legea nr. 208/2005
- O.G. nr. 41/2005
- Legea nr. 97/2006.

Reprezinta ansamblul de competente profesionale care permit unei persoane sa desfasoare activitati specifice unei ocupatii sau profesii.
Expert contabil independent care intocmeste rapoarte anuale in folosul actionarilor, continand
Definirea pietei relevante este un instrument in vederea identificarii si a definirii perimetrului in interiorul caruia se desfasoara concurenta dintre firme.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Mijloace de proba prevazute in cap . II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Mod de reorganizare a persoanei juridice.
Persoana fizica sau juridica proprietara a uneia sau mai multor actiuni emise de o societate comerciala pe actiuni sau in comandita pe actiuni.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Persoana care, de obicei in schimbul unui avantaj banesc, face legatura intre vanzator si cumparator sau incheie o tranzactie intre doua parti, cu imputernicirea acestora;
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Persoana fizica sau juridica imputernicita de adunarea generala a unei societati comerciale care, in limita atributiilor si functiilor acordate, exercita vointa societatii.
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Definirea pietei relevante este un instrument in vederea identificarii si a definirii perimetrului in interiorul caruia se desfasoara concurenta dintre firme.
Contract prin care partile termina un proces inceput ori preintampina un proces ce poate sa se nasca, facandu-si concesii reciproce.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Definirea pietei relevante este un instrument in vederea identificarii si a definirii perimetrului in interiorul caruia se desfasoara concurenta dintre firme.
Definirea pietei relevante este un instrument in vederea identificarii si a definirii perimetrului in interiorul caruia se desfasoara concurenta dintre firme.

Sectiunea a 2-a
Autorizarea, functionarea si retragerea autorizatiei
operatorilor de piata



Art. 126. - (1) Conditiile si documentatia ce trebuie sa insoteasca cererea de autorizare, precum si procedura de autorizare a operatorului de piata vor fi stabilite prin reglementari C.N.V.M. si se vor referi in principal la:

a) capitalul social minim al societatii pe actiuni si resursele financiare necesare pentru desfasurarea activitatii;

b) obiectul exclusiv de activitate, constand in administrarea pietelor reglementate de instrumente financiare precum si a activitatilor conexe in legatura cu aceasta;

c) structura actionariatului, identitatea si integritatea actionarilor detinand 5% din drepturile de vot;

d) planul de afaceri, structura organizatorica si regulile de ordine interioara;

e) conditiile de calificare si experienta profesionala ce trebuie indeplinite de administratori si de personalul cu functii de conducere din cadrul operatorului de piata;

f) dotarea tehnica si resursele;

g) contractul incheiat cu un auditor financiar, membru al Camerei Auditorilor Financiari din Romania si care indeplineste criteriile comune stabilite de C.N.V.M. si Camera Auditorilor Financiari din Romania.

(2) Conditiile care stau la baza acordarii autorizatiei trebuie respectate pe toata durata de functionare a operatorului de piata . Orice modificare a acestora trebuie supusa, in prealabil, autorizarii C.N.V.M.

(3) Operatorul de piata nu poate limita numarul persoanelor cu drept de acces pe piata reglementata administrata.

Art. 127. - Cererea de autorizare a operatorului de piata va fi respinsa, dupa caz, daca:

a) documentatia prezentata nu este intocmita in conformitate cu reglementarile in vigoare sau datele furnizate sunt incomplete ori incorecte;

b) documentatia prezentata este insuficienta pentru a se stabili daca operatorul de piata isi va desfasura activitatea in conformitate cu reglementarile in vigoare;

c) administratorii si personalul cu functii de conducere ai operatorului de piata nu au calificarea si experienta profesionala adecvate functiei lor, conform reglementarilor C.N.V.M.;

d) transparenta pietei, buna desfasurare a tranzactiilor si protectia investitorilor nu sunt asigurate;

c) nu sunt respectate prevederile prezentei legi sau ale reglementarilor C.N.V.M.

Art. 128. - C.N.V.M. este in drept sa retraga autorizatia unui operator de piata:

a) daca operatorul de piata nu mai indeplineste conditiile care au stat la baza autorizarii;

b) daca operatorul de piata nu si-a exercitat obiectul de activitate pentru care a fost autorizat, pe o perioada mai mare de 6 luni;

c) daca autorizatia a fost obtinuta pe baza unor declaratii sau informatii false ori care au indus in eroare;

d) daca operatorul de piata a incalcat prevederile prezentei legi ori ale reglementarilor emise de C.N.V.M.;

e) in caz de fuziune sau divizare;

f) la cererea acestuia.

Art. 129. - (1) Nici un actionar al unui operator de piata nu va putea detine, direct sau indirect, mai mult de 5% din totalul drepturilor de vot.

(2) Orice achizitie de actiuni ale operatorului de piata, care conduce la o detinere de 5% din totalul drepturilor de vot, va fi notificata operatorului de piata in termenul stabilit prin reglementarile C.N.V.M. si supusa in prealabil aprobarii C.N.V.M.

(3) Orice instrainare de actiuni ale operatorului de piata va fi notificata acestuia si C.N.V.M., in termenul prevazut de reglementarile emise de C.N.V.M.

(4) In cazul in care nu sunt indeplinite cerintele cu privire la integritatea actionarilor sau se omite obtinerea aprobarii C.N.V.M., dreptul de vot aferent actiunilor detinute cu nerespectarea prevederilor alin. (1) si (2) este suspendat de drept, urmand a se aplica procedura stabilita la art. 291.

Art. 130. - (1) Membrii consiliului de administratie al operatorului de piata sunt validati individual de C.N.V.M., inainte de inceperea exercitarii mandatului de catre fiecare dintre acestia.

(2) Personalul din conducerea executiva, sotul/sotia sau rudele acestora, precum si afinii pana la gradul al doilea inclusiv nu pot fi actionari, administratori, cenzori, angajati, agenti pentru servicii de investitii financiare, reprezentanti ai compartimentului de control intern la un intermediar sau persoane implicate cu acesta.

(3) Membrii consiliului de administratie al operatorului de piata sunt obligati sa notifice in scris acestuia natura si intinderea interesului sau a relatiilor materiale, daca:

a) este parte a unui contract incheiat cu operatorul de piata;

b) este administrator al unei persoane juridice care este parte a unui contract incheiat cu operatorul de piata;

c) se afla in legaturi stranse sau are o relatie materiala cu o persoana care este parte intr-un contract incheiat cu operatorul de piata;

d) se afla in situatia care ar putea influenta adoptarea deciziei in cadrul sedintelor consiliului de administratie.

Art. 131. - Operatorul de piata trebuie sa identifice si sa previna, prin reglementari proprii, orice conflicte de interese intre el, actionarii sai, administratorii si piata reglementata, in scopul asigurarii bunei functionari a acesteia.

Art. 132. - C.N.V.M. va stabili, prin reglementari, conditiile generale in care se vor desfasura tranzactiile cu instrumente financiare admise la tranzactionare pe pietele reglementate din Romania, procedurile de efectuare a tranzactiilor si termenele in care intermediarii implicati vor raporta respectivele tranzactii.

Art. 133. - (1) Operatorii de piata vor asigura respectarea normelor privind transparenta si protectia investitorilor, conform reglementarilor emise de C.N.V.M.

(2) Reglementarile, cotatiile pietelor reglementate, precum si volumele de tranzactionare sunt informatii de interes public si trebuie facute accesibile publicului, cel putin pe paginile de internet ale operatorului de piata .

(3) In scopul evaluarii de catre investitori, in orice moment, a termenilor unei tranzactii pe care intentioneaza sa o efectueze si sa verifice dupa aceea conditiile in care aceasta tranzactie a fost executata, operatorul de piata trebuie sa puna la dispozitia acestora informatiile prevazute in reglementarile C.N.V.M. care vor stabili mijloacele, forma si termenul in care trebuie sa fie furnizate aceste informatii, in functie de natura, dimensiunea si nevoile pietei reglementate in cauza si ale investitorilor care opereaza pe aceasta piata .

(4) Operatorul de piata trebuie sa respecte cerintele C.N.V.M. cu privire la prevenirea si depistarea abuzului pe piata .







Afişează Legea nr. 297/2004, privind piata de capital pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Telemunca, noul regim de munca in era digitala
Sursa: MCP avocati

Suspendarea contractului de munca pe durata suspendarii permisului auto al salariatului
Sursa: MCP avocati

Contractul de munca pe perioada determinata. Mod de flexibilizare a relatiilor de munca
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice