a) criteriul zonal geografic, care asigura prioritatea la desemnare auditorilor domiciliati in zona sau cel mai aproape de zona in care se afla sectorul de drum public/proiectul auditat;
b) criteriul desemnarii echitabile a auditorilor, asigurandu-se un grad nediscriminatoriu de incarcare a acestora;
c) criteriul neangajarii unui auditor in executarea a doua sau mai multe auditari simultan.
(4) In cazul in care, intr-o procedura de desemnare, nu exista auditori disponibili, care sa indeplineasca criteriile prevazute la alin. (3), ISR poate desemna, in mod justificat, auditori cu derogare de la unele dintre aceste criterii .
(5) ISR desemneaza auditorii de siguranta rutiera si conducatorul echipei multidisciplinare in termen de 5 zile lucratoare de la data semnarii contractului prevazut la alin. (1) si notifica in acest sens auditorilor desemnati si beneficiarului auditului, publicand pe pagina proprie de internet numele auditorilor, proiectul repartizat si termenul de predare a raportului de audit .
(6) Nu poate conduce o echipa multidisciplinara auditorul de siguranta rutiera care nu a participat la cel putin un audit de siguranta rutiera privind constructia unui drum.
(7) Auditorii de siguranta rutiera nu pot refuza desemnarea decat din motive obiective sau in una dintre situatiile prevazute la alin. (8) si (9).
(8) Auditorul de siguranta rutiera are obligatia de a aduce la cunostinta ISR orice imprejurare de natura a aduce atingere principiului independentei auditorului de siguranta rutiera fata de beneficiarul auditului, proiectantul si/sau executantul implicati in proiectul supus auditarii, imediat ce a luat cunostinta de aceasta.
(9) Independenta auditorului de siguranta rutiera fata de beneficiarul auditului, proiectant si/sau executant este atinsa in urmatoarele cazuri:
a) auditorul sau un membru al familiei sale are relatii contractuale ori este angajat al uneia dintre parti;
b) auditorul sau un membru al familiei sale este actionar ori detine parti sociale la una dintre parti;
c) auditorul sau o ruda pana la gradul al IV-lea este membru in organele de conducere ale uneia dintre parti;
d) auditorul este salariat al unei autoritati sau al administratorului drumului, care are calitatea de beneficiar al auditului, de proiectant si/sau de executant al proiectului;
e) sunt indeplinite alte conditii privind conflictul de interese sau incompatibilitatea.
(10) Pentru incalcarea criteriilor mentionate la alin. (3), in procedura de desemnare, orice auditor indreptatit are dreptul de a inainta ISR o contestatie motivata, in termen de 5 zile de la publicarea pe pagina de internet prevazuta la alin. (5). Daca motivarea contestatiei este corecta, ISR are obligatia de a remedia situatia creata. Decizia ISR poate fi atacata printr-o contestatie adresata ministrului transporturilor, a carui decizie, comunicata in termen de 15 zile, este definitiva.
Art. 12. - (1) Beneficiarul auditului este obligat sa depuna la ISR documentatia proiectului supus auditarii in termen de cel mult 10 zile lucratoare de la data semnarii contractului prevazut la art. 11 alin. (1).
(2) Beneficiarul auditului, proiectantul sau executantul este obligat sa puna la dispozitia auditorului/auditorilor de siguranta rutiera, la cerere, dupa caz, documentatia privind:
a) studiul de fezabilitate;
b) proiectul tehnic;
c) detaliile de executie;
d) planurile generale ale traseului;
e) planurile de situatie si profilurile transversale si longitudinale ale traseului;
f) planurile terenurilor pe care este proiectat traseul;
g) planurile de semnalizare si marcaj rutier de pe traseu, precum si echipamentele rutiere din dotare;
h) analize de trafic, existent si prognozat;
i) date si informatii privind accidentele rutiere inregistrate pe drumuri auditate;
j) alte informatii necesare efectuarii auditului de siguranta rutiera.
(3) La cererea auditorilor de siguranta rutiera, Inspectoratul General al Politiei Romane, prin Politia Rutiera, precum si alte autoritati cu atributii in siguranta rutiera pun la dispozitia acestora, in scris, informatiile necesare realizarii auditului, cu exceptia cazurilor prevazute de lege.
Art. 13. - (1) Auditul de siguranta rutiera se realizeaza la cererea expresa a beneficiarului auditului, adresata ISR, si se concretizeaza intr-un raport scris, depus de auditorii desemnati, cu respectarea termenelor prevazute in contract si a metodologiei de realizare a auditului de siguranta rutiera.
(2) Raportul de audit se depune, in termen, de catre auditor, la beneficiarul auditului, care elibereaza o confirmare de primire auditorului sau echipei multidisciplinare, dupa caz. O copie de pe raport, impreuna cu confirmarea de primire, se depune la ISR de catre auditorii respectivi.
Art. 14. - (1) Concluziile si recomandarile privind eliminarea riscurilor continute in raportul de audit de siguranta rutiera au caracter obligatoriu pentru beneficiarul auditului.
(2) Beneficiarul auditului are obligatia de a intreprinde demersurile necesare, in relatie cu proiectantul si/sau executantul, pentru a asigura, pe cat posibil, respectarea recomandarilor continute in raportul de audit de siguranta rutiera, inainte de finalizarea stadiului supus auditarii.
(3) In termen de 10 zile lucratoare de la data primirii raportului de audit, beneficiarul auditului poate contesta motivat, in tot sau in parte, concluziile si recomandarile, solicitand ISR realizarea unui audit de siguranta rutiera suplimentar vizand problemele contestate.
(4) ISR va desemna, in termen de 5 zile lucratoare de la data inregistrarii contestatiei, un alt auditor de siguranta rutiera sau o alta echipa multidisciplinara, in vederea realizarii auditului suplimentar solicitat.
(5) Auditorii de siguranta rutiera al caror raport de audit de siguranta rutiera a fost contestat potrivit alin. (3) nu pot fi desemnati pentru realizarea auditului suplimentar solicitat.
(6) In masura in care intre auditul initial si auditul suplimentar exista diferente de fond cu privire la problemele contestate conform prevederilor alin. (3), beneficiarul auditului poate solicita ISR restituirea corespunzatoare a tarifului perceput pentru auditul suplimentar.
(7) In cazul in care ISR refuza restituirea totala sau partiala a tarifului respectiv, beneficiarul auditului poate depune o contestatie la ministrul transporturilor in termen de 15 zile de la notificarea refuzului.
(8) Decizia ministrului transporturilor poate fi atacata pe calea contenciosului administrativ.
(9) Tariful restituit de ISR conform prevederilor alin. (6) se retine corespunzator din onorariile auditorilor care au realizat auditul initial.
(10) Dispozitia de retinere, prevazuta la alin. (9), poate fi contestata de auditorii respectivi, in termen de 15 zile, la Comisie. Decizia Comisiei este definitiva.
Art. 15. - (1) In cazul in care beneficiarul auditului nu contesta raportul de audit de siguranta rutiera sau il contesta in afara termenului prevazut la art. 14 alin. (3) ori nu precizeaza motivele care au stat la baza contestatiei, concluziile si recomandarile formulate in raportul de audit respectiv se considera insusite in intregime.
(2) Daca beneficiarul auditului adopta decizia sa nu respecte, in tot sau in parte, obligatia prevazuta la art. 14 alin. (2), acesta isi asuma intreaga responsabilitate in cazul producerii unor accidente de circulatie soldate cu victime omenesti din cauza neeliminarii riscurilor identificate in raportul de audit respectiv.
(3) Copii de pe decizia beneficiarului auditului, prevazuta la alin. (2), la care se anexeaza si motivatiile corespunzatoare, se transmit obligatoriu auditorilor respectivi si ISR.
(4) Rapoartele de audit de siguranta rutiera, si, dupa caz, actele de contestare si deciziile motivate depuse de beneficiarul auditului, hotararile Comisiei si hotararile instantelor judecatoresti, dupa caz, se anexeaza la documentatia proiectului auditat.
Art. 16. - (1) Pana la finalizarea auditului de siguranta rutiera la unul dintre proiectele prevazute la art. 9 alin. (1) si (4), ISR percepe anticipat un tarif stabilit in raport de valoarea totala a investitiei la proiectele de constructie de drumuri publice, la proiectele de reabilitare si/sau de modernizare a drumurilor publice existente.
(2) Pana la finalizarea auditului de siguranta rutiera la proiectele de mica anvergura, ISR percepe anticipat un tarif stabilit in raport de valoarea totala a investitiei, dar nu mai putin decat echivalentul in lei a 500 euro.
(3) Tarifele pentru realizarea auditului de siguranta rutiera, exclusiv al celui efectuat potrivit art. 9 alin. (4), intra in costul investitiei.
(4) Termenele si modalitatea de plata a tarifelor de catre beneficiarul auditului se stabilesc prin contractul incheiat intre acesta si ISR.
(5) Tarifele prevazute la alin. (1) si (2) sunt stabilite prin hotarare a Guvernului, potrivit prevederilor art. 21 alin. (4) lit. f).
Art. 17. - Sumele incasate potrivit prevederilor art. 16 alin. (1)-(4) se utilizeaza de catre ISR numai in vederea asigurarii onorariilor auditorilor de siguranta rutiera pentru activitatile desfasurate, precum si a finantarii activitatilor proprii ale ISR in domeniul sigurantei rutiere.
Telemunca, noul regim de munca in era digitala Sursa: MCP avocati
Suspendarea contractului de munca pe durata suspendarii permisului auto al salariatului Sursa: MCP avocati
Contractul de munca pe perioada determinata. Mod de flexibilizare a relatiilor de munca Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti