din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1132 de useri online



Prima pagină » Jurisprudenţă » PIDO/CEDO » CEDO: Rarinca impotriva Romaniei. Proces echitabil

CEDO: Rarinca impotriva Romaniei. Proces echitabil

  Publicat: 03 Aug 2021       1124 citiri        Secţiunea: PIDO/CEDO  


Una dintre pedepsele principale, prevazuta in cap. II, t. II, art. 53, C. pen., partea generala.
Reclamanta, condamnata la 3 ani de inchisoare cu suspendare pentru santaj, s-a plans cu privire la faptul ca procesul penal impotriva sa nu a fost echitabil.


1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Magistrat care, potrivit legii, are atributii de a solutiona cauze penale, civile si administrative in cadrul unei instante judecatoresti.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Reprezentant al unei institutii, regii autonome, societati comerciale, care are anumite insarcinari.
vezi Curtea Europeana a Drepturilor Omului

Curtea a considerat ca nu este necesar sa se stabileasca daca art. 6 este aplicabil in cazul procedurii interne; in orice caz, capetele de cerere ale reclamantei au fost respinse din urmatoarele motive:


- in primul rand, Curtea nu a putut accepta ca simplul fapt ca judecatorii care alcatuiesc completul pentru un anume termen au fost cunoscuti dinainte ar putea fi considerat nelegal sau ar oferi unei parti sau unui judecator oportunitatea de a alege in mod arbitrar judecatorii care urmeaza sa fie chemati pentru a examina o cauza;


- in masura in care contestarea nelegalitatii modului in care judecatorul si-a atribuit cauza spre examinare si a stabilit componenta completului ulterior a fost formulata in etapa corespunzatoare a procedurii, autoritatile nationale au examinat temeiurile sale si au respins-o motivat;


- cu privire la sustinerea ca instanta a ignorat unele dintre observatiile scrise ale reclamantei si a refuzat sa examineze legalitatea elementelor de proba disponibile, Curtea a observat ca avocatul ales al reclamantei a decis sa reduca observatiile depuse anterior in fata instantei in numele reclamantei; mai mult, decizia instantei de a nu examina legalitatea elementelor de proba disponibile nu putea fi considerata abuziva, dat fiind faptul ca acest aspect fusese stabilit in etapa precontencioasa a procedurii cu efect res judicata;


- reclamanta nu a prezentat argumente sau dovezi care sa poata contrazice constatarea instantelor nationale potrivit careia mesajele agentului au avut ca scop clarificarea identitatii persoanei care a amenintat.


Reclamanta a avut oportunitatea de a contesta legalitatea si relevanta elementelor de proba colectate de agent si sa le prezinte in fata instantelor si, in masura in care a facut acest lucru, plangerile sale in aceasta privinta au fost examinate si respinse prin hotarari motivate care nu par a fi arbitrare sau vadit nerezonabile.


Hotararea CEDO integral AICI.



Pronuntata de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului


Citeşte mai multe despre:   
Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Actualizarea obiectului de activitate conform CAEN Rev. 3. Ghid practic si aspecte juridice
Sursa: MCP avocati

Concediul de odihna. Raspunsuri la intrebarile frecvente ale salariatilor
Sursa: MCP avocati

Protectia impotriva denigrarii companiei de catre salariati. Drepturi, limite si solutii juridice
Sursa: MCP avocati



Ştiri Juridice
Legislaţie

OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...

OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale
Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...

Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025
Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...