din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2551 de useri online



Prima pagină » Dicţionar Juridic » Drept Comercial » Borderou de achizitie

Borderou de achizitie, Drept Comercial

Formular tipizat fara regim special.

(Cod 14-4-13, 14-4-13/a, 14-4-13/b)

Format A4 sau A5, tiparit pe o singura fata, in carnete a 100 de file.

Serveste ca:

- document de inregistrare in gestiune a produselor cumparate;

- document justificativ de inregistrare in contabilitate a valorii produselor cumparate;

- document pentru justificarea sumelor primite ca avans (spre decontare) pentru achizitii sau pentru decontarea sumelor platite pentru achizitii.

Se intocmeste in doua exemplare de catre delegatul insarcinat sa aprovizioneze unitatea cu produse de pe piata taraneasca, de la producatorii individuali sau de la alte persoane fizice, in momentul achizitiei.

Se semneaza de delegatul care face achizitiile respective si de gestionarul care primeste marfa.

Circula:

- la gestiune, pentru semnarea de primire a produselor si intocmirea Notei de receptie si constatare de diferente (ambele exemplare);

- la compartimentul financiar-contabil (exemplarul 1);

- ramane in carnet (exemplarul 2).

Se arhiveaza:

- la compartimentul financiar-contabil (exemplarul 1);

- ramane in carnet (exemplarul 2).

Vezi si Normele Metodologice 0/08 din 3 martie 1998 la Ordinul nr. 425 din 3 martie 1998 pentru aprobarea Normelor metodologice de intocmire si utilizare a formularelor tipizate, comune pe economie, care nu au regim special, privind activitatea financiara si contabila, precum si a modelelor acestora.




Alţi termini definiţi în cadrul categoriei Drept Comercial: A LA BAISE, ACCEPTAREA CAMBIEI, ACH, Activitati curente ale persoanei juridice, Bon de casa, Certificat de actionar, Certificat de depozit in eurodolari , Clauze referitoare la obligatia de preluare a marfii, Cont de creante , Contabil autorizat, Contract de comert international, Cotatie de inchidere , DDP, Dezechilibru al ordinelor, Drept de subscriere , Fezabilitate, Holding, Lex loci actus, Lex situs, Lichidare,







Articole Juridice

Actualizarea obiectului de activitate conform CAEN Rev. 3. Ghid practic si aspecte juridice
Sursa: MCP avocati

Concediul de odihna. Raspunsuri la intrebarile frecvente ale salariatilor
Sursa: MCP avocati

Protectia impotriva denigrarii companiei de catre salariati. Drepturi, limite si solutii juridice
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice
Legislaţie

OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...

OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale
Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...

Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025
Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...