din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2700 de useri online



Prima pagină » Dicţionar Juridic » Drept Comunitar » Obiectivele 1, 2 si 3

Obiectivele 1, 2 si 3 , Drept Comunitar

Reforma fondurilor structurale preconizata de Agenda 2000 concentreaza asistenta disponibila a politicii regionale a Comunitatii spre probleme cruciale de dezvoltare. In prezent regulile au in vedere doar 3 obiective prioritare, fata de 6, inainte.

Obiectivul 1 promoveaza redresarea economica a regiunilor a caror dezvoltare a ramas in urma. Este regionalizat in sensul ca se aplica unor regiuni demarcate statistic. Numai regiunile cu un PIB pe cap de locuitor sub 75% din media Comunitatii sunt eligibile. Cele mai indepratate regiuni, zone din Suedia si Finlanda cu o densitate a populatiei foarte mica si Irlanda de Nord primesc si ele asistenta. In total, Obiectivul 1 acopera aproximativ 60 de regiuni in 13 state membre. Un sprijin de tranzitie este disponibil pentru o perioada de 7 ani pentru regiunile care au fost eligibile in perioada 1994- 1999. A fost stabilita o rezerva de performanta pentru cele mai meritorii regiuni. Obiectivul 1 primeste 70% din bugetul fondurilor structurale (de exemplu 137 miliarde pentru o perioada de 7 ani), defalcat pe 4 fonduri (FEDR, FSE, Sectiunea de Orientare a FEOGA si FIFG). Infrastructura primara, dezvoltarea resurselor umane, ivestitii in cercetare si inovare si societatea informationala sunt principalele patru sectoare prioritare.

Obiectivul 2 contribuie la coeziunea economica si sociala a regiunilor cu dificultati structurale. Este de asemenea regionalizat: delimitarea regiunilor eligibile depinde atat de plafoanele de populatie nationale cat si europene (18% din populatia Uniunii) si de criterii socio-economice. Sunt definite patru sectoare eligibile: sectoare supuse schimbarilor economice in industrie si servicii, zone rurale in declin, zone urbane in dificultate si sectoare afectate dependente de pescuit. Deoarece intreg teritoriul Greciei, Irlandei si Portugaliei este eligibil pentru Obiectivul 1, aceste tari nu se califica pentru asistenta sub Obiectivul 2. Un sprijin pentru perioada de tranzitie este disponibil pentru regiunile care au fost eligibile anterior, in perioada 1994-99 sub Obiectivele 2 si 5(b). Obiectivul 2 are un buget de 22.5 miliarde pentru o perioada de 7 ani (11.5% din bugetul total) si este finantat prin FEDR si FSE.

Obiectivul 3 sprijina sistemele si politicile de adaptare si modernizare educationala, de pregatire si ocupare a fortei de munca. Este cadru de referinta pentru toate masurile luate pe baza noului titlu privind ocuparea fortei de munca din Tratatul de la Amsterdan si pentru Strategia Europeana rezultata. Nu este regionalizat: toate regiunile care nu se incadreaza la Obiectivul 1 sunt eligibile. Are un buget de 24.05 miliare pentru o perioada de 7 ani (12.3% din bugetul total) si este finantat exclusiv prin FSE.

Cum se vor dezvolta Obiectivele 1,2 si 3 dupa 2006 depinde de evaluarile viitoare ale impactului lor asupra coeziunii economice si sociale, de rezultatul dezbaterii privind viitorul politicii regionale dupa 2006 si de extinderea Uniunii Europene prin aderarea tarilor central si est europene.





Alţi termini definiţi în cadrul categoriei Drept Comunitar: Acord European , Acte ale institutiilor comunitare , Agenda 2000 , Agentie pentru dezvoltare regionala, Ajutor de Preaderare , Autoritatea de Management , Cadru institutional unic , Codul European de Securitate Sociala , Comisii parlamentare , Consiliul Uniunii Europene , Eurojust , Europol, Identitatea de aparare si securitate europeana , Legislatia comunitara primara (Drept primar) , Legislatia comunitara secundara , Mandatul de arestare european , Parlamentul European , Punte comunitara, RECUNOASTEREA UNUI STAT, Tratatul de la Amsterdam ,







Articole Juridice

Sporul pentru Conditii Periculoase: Decizia nr. 76/2024 a ICCJ si Implicatiile Sale
Sursa: avocat Curpas Florian Cristian

Asistenta juridica prin avocat la promisiunea de vanzare-cumparare. Siguranta si transparenta in piata imobiliara
Sursa: MCP avocati

Hartuirea la locul de munca. Criterii de identificare si masuri legale
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice
Legislaţie

OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...

OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale
Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...

Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025
Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...