din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2949 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Amenzi intre 3000 si 30000 lei pentru publicitatea inselatoare

Amenzi intre 3000 si 30000 lei pentru publicitatea inselatoare

  Publicat: 02 Jul 2008       1854 citiri       Sursa: EuroAvocatura  


Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Parlamentul a adoptat saptamana trecuta legea privind publicitatea inselatoare si publicitatea comparativa. Aceasta are drept scop protectia comerciantilor impotriva publicitatii inselatoare, precum si stabilirea conditiilor in care publicitatea comparativa este permisa.

Cauza care inlatura caracterul penal al faptei, prevazuta in cap. V, t. II, art. 51, C. pen., partea generala,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Este firma care fie este, deja, prezenta (activa) pe aceeasi piata relevanta ca si intreprinderea care face obiectul investigatiei, fie este in masura sa-si reorienteze productia spre produsele relevante si sa le comercializeze in termen scurt,
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Stirea, comunicarea de noutate, plus de cunostinte despre un obiect, o persoana sau un fenomen, prin care receptorul isi inlatura o stare de incertitudine.
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Mijloace de proba prevazute in cap . II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
(termen CNA). Transmisia initiala prin fir sau prin unde radioelectrice, inclusiv prin satelit, �n forma codata sau necodata, a serviciilor de programe destinate publicului;
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Legea 8 din 1996. Prin difuzare, in sensul legii 8/1996, se intelege distribuirea catre public a originalului ori a copiilor unei opere, prin vanzare, inchiriere, imprumut sau prin orice alt mod de transmitere cu titlu oneros sau cu titlu gratuit.
Organ legislativ compus din doua camere si care poarta denumiri diferite (Adunarea Nationala si Senat in Franta, Bundestag si Budesrat in Germania, Camera Comunelor si Camera Lorzilor in Anglia, Congres in S.U.A.etc.).
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Potrivit legii, publicitatea inselatoare reprezinta publicitatea care, in orice mod, inclusiv prin modul de prezentare, induce in eroare persoanele carora li se adreseaza ori care iau contact cu aceasta si care, din cauza caracterului inselator, poate afecta comportamentul economic al acestora sau care, din acest motiv, prejudiciaza sau poate prejudicia un concurent .

De asemenea, publicitatea comparativa reprezinta publicitatea care identifica in mod explicit sau implicit un concurent ori bunuri sau servicii oferite de acesta.

Publicitatea inselatoare, interzisa de lege

Legea interzice publicitatea inselatoare, iar pentru a stabili daca publicitatea are sau nu caracter inselator se vor lua in considerare toate aspectele acesteia, in special orice informatie cu privire la caracteristicile bunurilor sau serviciilor, pretul sau modul de calcul al pretului si nu in ultimul rand natura, atributiile si drepturile comerciantului care isi face publicitate.

In ceea ce priveste publicitatea comparativa, aceasta este considerata legala in masura in care compara bunuri sau servicii care corespund acelorasi nevoi sau sunt destinate acelorasi scopuri, compara in mod obiectiv una sau mai multe caracteristici esentiale ale respectivelor bunuri ori servicii, nu discrediteaza sau denigreaza marcile, denumirile comerciale sau activitatea unui concurent, nu prezinta bunuri sau servicii ca imitatii a unora ce detin o marca comerciala protejata.

De asemenea, publicitatea comparativa nu trebuie sa creeze confuzie intre comercianti, intre cel care isi face publicitate si un concurent sau intre marci, denumiri comerciale sau alte semne distinctive.

Comerciantul sanctionat, obligat sa publice o declaratie rectificativa


Nerespectarea de catre comercianti a prevederilor legii constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenzi de la 3.000 mii lei la 30.000 lei.

In plus, pentru eliminarea efectelor de durata ale publicitatii inselatoare sau ale publicitatii comparative ilegale, legea prevede publicarea unei declaratii rectificative care sa cuprinda datele de identificare a comerciantului sanctionat, contraventia savarsita, data la care a fost savarsita, precum si masurile dispuse.

Publicarea se va face, in toate cazurile, de catre comerciantul sanctionat , atat intr-un ziar de larga circulatie cat si prin intermediul mijlocului de comunicare folosit pentru difuzarea anuntului publicitar interzis, in termen de 5 zile de la data comunicarii .

In cazul in care comerciantul sanctionat nu respecta aceste prevederi, acesta poate primi o amenda de la 6.000 pana la 60.000 lei .

Totodata , Consiliul National al Audiovizualului este obligat sa opreasca de la difuzare comunicatia comerciala care contine elementele unei publicitati inselatoare sau comparative ilegale si sa sesizeze Ministerul Economiei si Finantelor.

Legea adoptata de Parlament a fost trimisa presedintelui spre promulgare . In cazul in care va fi promulgata, legea intra in vigoare dupa publicarea in Monitorul Oficial .


Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Telemunca, noul regim de munca in era digitala
Sursa: MCP avocati

Suspendarea contractului de munca pe durata suspendarii permisului auto al salariatului
Sursa: MCP avocati

Contractul de munca pe perioada determinata. Mod de flexibilizare a relatiilor de munca
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Legislaţie

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...