din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3394 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » INPPA va deschide centre teritoriale pentru pregatirea avocatilor

INPPA va deschide centre teritoriale pentru pregatirea avocatilor

  Publicat: 21 Feb 2008       6671 citiri       Sursa: EuroAvocatura  


Ansamblul operatiilor de organizare, deplasare, aprovizionare etc. ce permit functionarea unei armate, intreprinderi etc.
Institutul National pentru Pregatirea si Perfectionarea Avocatilor (INPPA) va deschide centre teritoriale pe langa barourile care dispun de resurse umane si logistica.

Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Confirmare intr-o anumita functie
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Stiinta care are ca obiect studierea cauzelor criminalitatii, in scopul stabilirii mijloacelor si a masurilor pentru prevenirea si combaterea acesteia.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Ansamblul operatiilor de organizare, deplasare, aprovizionare etc. ce permit functionarea unei armate, intreprinderi etc.
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Compartiment de munca in structura de productie a unei unitati economice, constituit dintr-un ansamblu de locuri de munca amplasate in acelasi spatiu,
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
In urma acestei decizii, INPPA a anuntat ca va reorganiza activitatea in privinta formarii initiale a avocatilor stagiari si a formarii profesionale continue a avocatilor.

Printre criteriile care stau la baza deschiderii centrelor teritoriale se numara existenta unor sali de curs si biblioteci functionale.

I. Formarea profesională iniţială
�n ceea ce priveşte durata formării profesionale iniţiale a avocaţilor stagiari �n cadrul I.N.P.P.A., aceasta a urma să fie de doi ani, organizată astfel:

a). �n prima etapă, pregătirea profesională iniţială a avocaţilor aflaţi �n primul an de stagiatură să se realizeze �n cadrul formelor de exercitare a profesiei, �n baza unui caiet de sarcini conţin�nd standardul minimal de formare profesională iniţială, ce va fi elaborat şi transmis de către I.N.P.P.A. avocaţilor �ndrumători după verificarea condiţiilor prevăzute de art. 18 din Legea nr. 51/1995 (republicată �n M. Of. nr. 113 din 6 martie 2001, cu modificările şi completările ulterioare) şi ale art. 282 şi 283 din Statutul profesiei de avocat (publicat �n M. Of. nr. 45 din 13 ianuarie 2005, cu modificările şi completările ulterioare). Consiliile barourilor vor avea dreptul de a dispune efectuarea unor verificări la sediile formelor de exercitare a profesiei care �şi asumă �ndrumarea stagiarilor, at�t cu prilejul remiterii caietului de sarcini, c�t şi pe parcursul şi la finalul duratei de un an aferente primei etape a pregătirii iniţiale a stagiarilor. Scopul acestor verificări rezidă �n a se observa dacă şi �n ce condiţii �şi desfăşoară activitatea stagiarii �n cadrul respectivelor forme de exercitare a profesiei. La finalul pregătirii iniţiale a stagiarilor realizate �n acest mod, consiliile barourilor vor analiza dacă şi �n ce măsură a fost respectat caietul de sarcini, hotăr�nd, �n funcţie de rezultatul analizei, promovarea stagiarilor �n cea de-a doua etapă a pregătirii profesionale iniţiale.
b). �n a doua etapă, pregătirea profesională iniţială a avocaţilor aflaţi �n al doilea an de stagiatură să se realizeze şi �n cadrul centrelor teritoriale ale I.N.P.P.A. de pe l�ngă barourile din care fac parte stagiarii. �n acest scop, conducerea centrelor teritoriale I.N.P.P.A. va selecta formatorii (lectorii) din r�ndul avocaţilor membri ai barourilor respective, conform metodologiei de atestare a formatorilor I.N.P.P.A. şi va dispune elaborarea programei unitare pe baza căreia urmează a se desfăşura cursurile (prelegeri şi ateliere) �n cadrul centrelor teritoriale. I.N.P.P.A. va avea dreptul de a dispune efectuarea unor verificări la prelegerile şi atelierele desfăşurate de centrele teritoriale oric�nd pe parcursul realizării de către acestea a activităţii de formare profesională iniţială, �n scopul constatării modului �n care se respectă şi se duce la �ndeplinire programa elaborată de I.N.P.P.A., numai �n conlucrare cu barourile care au conlucrat la constituirea centrului teritorial respectiv. La finalizarea acestei ultime etape de pregătire profesională iniţială, se va desemna o comisie formată din lectori ai Institutului, �n vederea organizării şi susţinerii examenului de absolvire.

II. Formarea profesională continuă
I.N.P.P.A. va avea rolul primordial � de coordonare şi �ndrumare � �n ceea ce priveşte formarea profesională continuă a avocaţilor, �n baza art. 302 din Statutul profesiei de avocat, prin:

a). propriul departament de formare profesională continuă;
b). organizarea de cursuri, seminarii, reuniuni, conferinţe, congrese şi orice altă formă aptă a realiza actualizarea cunoştinţelor juridice şi a tehnicilor de exercitare a profesiei;
c). pregătirea on-line;
d). �ncurajarea activităţii de redactare şi publicare de note, articole, eseuri, studii pe probleme juridice �n revista pe care o editează (�Buletinul I.N.P.P.A.�);
e). sprijinirea activităţilor realizate �n cercurile de studii organizate de barouri;
f). organizarea de activităţi �n cooperare cu instituţii de �nvăţăm�nt sau instituţii de realizare a pregătirii profesionale (ex., Institutul Naţional al Magistraturii, Institutul Naţional de Expertize Criminalistice, Institutul Naţional de Criminologie etc.) �n domenii conexe activităţii specifice profesiei de avocat.
I.N.P.P.A. va elabora un proiect - pe care �l va supune spre aprobare Consiliului U.N.B.R. - viz�nd metodologia �n baza căreia participarea avocaţilor la astfel de activităţi să poată fi evidenţiată, cuantificată şi controlată.
Ca propunere imediată, pentru anul 2008, I.N.P.P.A. intenţionează organizarea, cu sprijinul Baroului Bucureşti şi al barourilor din ţară, a patru astfel de activităţi repartizate pe criterii geografice regionale, urm�nd ca tematica şi datele concrete de susţinere a acestor activităţi să fie stabilite după aprobarea prezentei propuneri de Consiliul U.N.B.R.

III. Formarea formatorilor
I.N.P.P.A. va avea rolul de a organiza formarea formatorilor, at�t la sediul central din Bucureşti, prin cursuri realizate de avocaţii-formatori rom�ni cu experienţă, c�t şi �n străinătate, cu sprijinul formatorilor din cadrul entităţilor cu care Institutul a �ncheiat acorduri de colaborare.

IV. Criteriile pe baza cărora urmează a fi organizate centrele teritoriale ale I.N.P.P.A.

1). Criterii pentru organizarea centrelor teritoriale ale I.N.P.P.A. din punct de vedere administrativ
Centrele teritoriale ale I.N.P.P.A. vor putea fi organizate pe l�ngă barourile ce �şi au sediul �n localităţile unde funcţionează curţile de apel. La Bucureşti, centrul teritorial de pe l�ngă Baroul Bucureşti va putea funcţiona, pe baze contractuale, şi �n spaţiul de care dispune I.N.P.P.A..

2). Criterii pentru dob�ndirea calităţii de lector I.N.P.P.A. �n cadrul centrelor teritoriale
a). lectori titulari de disciplină, ce vor fi selectaţi din r�ndul avocaţilor definitivi care se bucură de o reputaţie profesională neştirbită şi care se regăsesc �ntr-una dintre următoarele situaţii:
- au o experienţă �n profesia de avocat de cel puţin 15 ani;
- au titlul ştiinţific de doctor �n ştiinţe juridice;
Lectorii titulari de disciplină pot fi şi cadre didactice titularizate la discipline cu profil juridic �n �nvăţăm�ntul superior, acreditat potrivit legii.
b). lectori conducători de ateliere, ce vor fi selectaţi din r�ndul avocaţilor definitivi care se bucură de o reputaţie profesională neştirbită şi care se regăsesc �ntr-una dintre următoarele situaţii:
- au o experienţă �n profesia de avocat de cel puţin 10 ani;
- sunt cadre didactice titularizate sau asociate la discipline cu profil juridic �n �nvăţăm�ntul superior de stat sau privat acreditat potrivit legii.

3). Criterii privind logistica centrelor teritoriale ale I.N.P.P.A.
Centrele teritoriale ale I.N.P.P.A. trebuie să asigure, din fonduri proprii sau atrase, cel puţin următoarele elemente de logistică:
- o sală de curs (amfiteatru) şi săli de atelier situate �ntr-un mediu adecvat;
- un secretariat funcţional [secretar(ă), telefon, fax, computer conectat la internet, imprimantă, copiator etc.];
- o bibliotecă funcţională (sală adecvată, fond de carte).

4). Criterii privind cursanţii centrelor teritoriale ale I.N.P.P.A.
Centrele teritoriale ale I.N.P.P.A. trebuie să �ntrunească, pentru fiecare an de şcolarizare (formare profesională iniţială), un număr de avocaţi stagiari, corespunzător, proporţional, numărului de avocaţi stagiari �nscrişi �n barourile care conlucrează la organizarea şi funcţionarea centrului teritorial respectiv.


Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Telemunca, noul regim de munca in era digitala
Sursa: MCP avocati

Suspendarea contractului de munca pe durata suspendarii permisului auto al salariatului
Sursa: MCP avocati

Contractul de munca pe perioada determinata. Mod de flexibilizare a relatiilor de munca
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Legislaţie

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...