din anul 2007, atuul tau de DREPT!
954 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Codurile Esentiale » Proiect de lege privind executarea pedepselor. 2009

Proiect de lege privind executarea pedepselor. 2009

  Publicat: 16 Mar 2009       51312 citiri        Secţiunea: Codurile Esentiale  


Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Lege privind executarea pedepselor si a masurilor dispuse de organele judiciare in cursul procesului penal.
Proiect de lege privind executarea pedepselor - forma transmisa Parlamentului

Orice actiune a autoritatii vamale pentru asigurarea respectarii reglementarilor vamale si,
Act normativ care grupeaza principiile si cele mai importante prevederi legale referitoare la stabilirea faptelor ce constituie infractiuni,
Act normativ care grupeaza principiile si cele mai importante prevederi legale referitoare la stabilirea faptelor ce constituie infractiuni,
Prevazute int. V, art. 101, C. pen., partea generala,
Act normativ care grupeaza principiile si cele mai importante prevederi legale referitoare la stabilirea faptelor ce constituie infractiuni,
A fost promulgat la 11.09.1865
A fost promulgat la 11.09.1865
Act adoptat de organele de stat,
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Concept utilizate de stiintele comportamentale (psihologie, sociologie, psihologie judiciara), prin el intelegandu-se ansamblul actelor, reactiilor (glandulare, motorii, afective, verbale) prin care o persoana raspunde intr-o imprejurare data la solicitarile mediului inconjurator.
Componenta a sistemului de protectie sociala, reprezinta ansamblul de institutii si masuri prin care statul, autoritatile publice ale administratiei locale si societatea civila asigura prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare sau permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Persoana care face parte din conducerea unei institutii,
Orice forma de educatie care pregateste calificarea pentru o anumita profesie, sau pentru un anumit loc de munca, competentele necesare exercitarii profesiei respective sau ocuparii unui loc de munca adecvat acesteia.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Persoana care face parte din conducerea unei institutii,
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Persoana care face parte din conducerea unei institutii,
Reprezinta ansamblul de competente profesionale care permit unei persoane sa desfasoare activitati specifice unei ocupatii sau profesii.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Intreprindere comuna. Asociatie de intreprinderi sau de persoane fizice, constituita pentru a realiza un anumit proiect de afacere. Conform regulilor de concurenta comunitare, �intreprinderile comune� sunt intreprinderi controlate in comun de catre cel putin alte doua intreprinderi.

(2) In executarea masurii prevazute la art. 107, activitatile privind implicarea minorului in actiuni civice se pot desfasura in colaborare cu institutii publice si organizatii neguvernamentale de profil.

(3) In executarea masurii prevazute la art. 108 serviciul de probatiune colaboreaza cu politia de proximitate.

(4) Daca se constata ca una dintre cauzele care au favorizat si mentin manifestarea comportamentului infractional este determinata de lipsa de supraveghere din partea reprezentantului legal minorului, serviciul de probatiune competent sprijina pe acesta in vederea identificarii unor metode eficiente de supraveghere .

ART. 112

Executarea masurilor educative neprivative de libertate prevazute in Codul penal in cadrul organizatiile neguvernamentale

(1) Serviciile de probatiune pot incredinta executarea masurilor educative neprivative de libertate prevazute in Codul penal in cadrul organizatiilor neguvernamentale de profil, in conditiile prevazute de Regulamentul de aplicare a prezentei legi.

(2) Lista organizatiilor neguvernamentale de profil in cadrul carora pot fi executate masurile educative neprivative de libertate prevazute in Codul penal este stabilita de catre serviciul de probatiune si se actualizeaza anual.

(3) In gestionarea executarii masurilor educative neprivative de libertate prevazute in Codul penal, organizatiile neguvernamentale de profil transmit rapoarte periodice sau ori de cate ori este necesar serviciilor de probatiune.

(4) Organizatiile neguvernamentale care fac dovada ca desfasoara activitati specifice de natura celor ce pot fi dispuse de organele judiciare ca masuri educative neprivative de libertate prevazute in Codul penal, vor putea beneficia de subventii de la bugetul de stat sau, dupa caz, de la bugetele locale, in conditiile legii.

Capitolul III

Executarea masurilor educative privative de libertate

Sectiunea 1 - Organizarea executarii masurii internarii intr-un centru educativ si intr-un centru de detentie

ART. 113

Centrele educative si centrele de detentie

(1) Centrele educative si centrele de detentie sunt institutii specializate in recuperarea minorilor, care se infiinteaza prin hotarare a Guvernului, au personalitate juridica si sunt in subordinea Administratiei Nationale a Penitenciarelor.

(2) Organizarea si functionarea centrelor educative si a centrelor de detentie se stabilesc prin regulament, aprobat prin ordin al ministrului justitiei si libertatilor cetatenesti, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I si pe paginile de Internet ale Ministerului Justitiei si Libertatilor Cetatenesti si ale Administratiei Nationale a Penitenciarelor.

(3) In cadrul centrelor se pot infiinta, prin decizie a directorului general al Administratiei Nationale a Penitenciarelor, sectii interioare sau exterioare, in raport cu regimurile de executare a masurilor educative privative de libertate, categoriile de minori internati si nevoile de protectie si educatie ale minorilor internati.

(4) Minorul executa masura internarii in centrul situat cat mai aproape de localitatea de domiciliu, potrivit arondarii stabilite de catre Administratia Nationala a Penitenciarelor.

(5) Minorii executa masura internarii separat de persoanele internate care raman in centre dupa implinirea varstei de 18 ani.

ART. 114

Sectii speciale pentru executarea in penitenciar a masurilor educative privative de libertate

Prin decizie a directorului general al Administratiei Nationale a Penitenciarelor se stabilesc penitenciarele in care vor functiona sectii speciale pentru continuarea executarii masurii educative privative de libertate de catre persoanele internate care au un comportament prin care influenteaza negativ sau impiedica procesul de recuperare si reintegrare a celorlalte persoane internate.

ART. 115

Organizarea si dotarea centrelor educative si a centrelor de detentie

Centrele trebuie sa dispuna de spatii adecvate pentru cazare, prepararea si servirea hranei, activitati de scolarizare si profesionalizare, asistenta sociala si psihologica, religioasa, activitati culturale, sportive, recreative, pentru asigurarea asistentei si a tratamentelor medicale si pentru primirea vizitelor.

ART. 116

Functionarea centrelor

(1) Centrul educativ este institutia specializata in recuperarea persoanelor internate, unde acestea urmeaza un program de pregatire scolara si formare profesionala potrivit aptitudinilor lor precum si programe de reintegrare sociala. Centrul educativ este condus de un director, ajutat de un director adjunct pentru asistenta psihosociala.

(2) Centrul de detentieeste institutia specializata in recuperarea persoanelor internate, cu regim de paza si supraveghere, unde acestia urmeaza programe intensive de reintegrare sociala precum si programe de pregatire profesionala si formare profesionala potrivit aptitudinilor lor. Centrul de detentie este condus de un director, ajutat de un director adjunct pentru asistenta psihosociala si de un director adjunct pentru siguranta detinerii.

(3) Centrul educativ si centrul de detentie dispun de personal specializat pentru activitatile de asistenta psihologica si sociala, religioasa, culturale, sportive, recreative, asigurarea asistentei medicale, de paza, supraveghere si insotire, precum si de personal tehnico-administrativ.

(4) Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovarii, prin inspectoratele scolare judetene, asigura personal specializat pentru activitatile de scolarizare si profesionalizare, in cadrul centrelor.

(5) Activitatea de calificare profesionala va fi desfasurata de catre personal specializat pus la dispozitie de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca prin agentiile judetene pentru ocuparea fortei de munca .

Art. 117

Proiectul educational al centrului

(1) In fiecare centru educativ si de detentie exista un proiect educational.

(2) Proiectul educational al centrului structureaza si organizeaza asistenta psihosociala acordata persoanelor internate, in functie de nevoile individuale ale persoanelor internate, creand cadrul care sa permita dezvoltarea individuala in vederea reintegrarii in societate .

Art. 118

Mijloacele financiare

Mijloacele financiare necesare functionarii, dotarii si investitiilor din centrele educative si din centrele de detentie sunt asigurate de la bugetul de stat, prin Administratia Nationala a Penitenciarelor, din venituri proprii, precum si din donatii si sponsorizari.





Afişează Proiect de lege privind executarea pedepselor. 2009 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Telemunca, noul regim de munca in era digitala
Sursa: MCP avocati

Suspendarea contractului de munca pe durata suspendarii permisului auto al salariatului
Sursa: MCP avocati

Contractul de munca pe perioada determinata. Mod de flexibilizare a relatiilor de munca
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice