privind dreptul de acces la informatie
Conferinta considera ca transparenta procesului decizional consolideaza caracterul democratic al institutiilor, precum si increderea publicului in administratie. In consecinta, conferinta recomanda Comisiei sa prezinte Consiliului, in 1993 cel tarziu, un raport referitor la masurile privind cresterea accesului publicului la informatiile de care dispun institutiile.
DECLARATIE
privind costurile estimate care rezulta din propunerile Comisiei
Conferinta constata angajamentul Comisiei ca, bazandu-se, daca este cazul, pe consultarile pe care le considera necesare si consolidandu-si sistemul de evaluare al legislatiei comunitare, sa tina seama, in ceea ce priveste propunerile sale legislative, de costurile si de beneficiile pentru autoritatile publice din statele membre, precum si pentru toti cei interesati.
privind aplicarea dreptului comunitar
(1) Conferinta subliniaza ca, pentru coerenta si unitatea procesului de constructie europeana, este esential ca fiecare stat membru sa transpuna integral si fidel in dreptul sau national, directivele comunitare al caror destinatar este, in termenele prevazute de acestea.
In plus, Conferinta - recunoscand ca fiecare stat membru este acela care este obligat sa stabileasca cel mai bun mod de a aplica dispozitiile dreptului comunitar, tinand seama de institutii, de sistemul juridic si de celelalte conditii care ii sunt proprii, dar, in orice caz, cu respectarea dispozitiilor articolului 189 din Tratatul de instituire a Comunitatii Europene - considera ca este esential, pentru buna functionare a Comunitatii, ca masurile luate in diferitele state membre sa aiba ca rezultat aplicarea dreptului comunitar cu aceeasi eficacitate si rigoare ca si in cazul dreptului lor national.
(2) Conferinta invita Comisia ca, in exercitarea competentelor pe care i le confera articolului 155 din Tratatul de instituire a Comunitatii Europene, sa asigure respectarea de catre statele membre a obligatiilor lor. Aceasta invita Comisia sa publice periodic un raport complet destinat statelor membre si Parlamentului European.
privind evaluarea impactului masurilor comunitare asupra mediului
Conferinta constata angajamentul Comisiei, in ceea ce priveste propunerile sale, si angajamentul statelor membre, in ceea ce priveste punerea lor in aplicare, de a tine seama pe deplin de efectele asupra mediului, precum si de principiul cresterii durabile.
privind Curtea de Conturi
Conferinta subliniaza importanta speciala pe care o acorda misiunii conferite Curtii de Conturi prin articolele 188a, 188b, 188c si 206 din Tratatul de instituire a Comunitatii Europene.
Aceasta cere celorlalte institutii comunitare sa examineze impreuna cu Curtea de Conturi toate mijloacele adecvate pentru a mari eficacitatea activitatii sale.
privind Comitetul Economic si Social
Conferinta convine ca Comitetul Economic si Social sa beneficieze de aceeasi independenta de care Curtea de Conturi beneficia pana in prezent in ceea ce priveste bugetul sau si administrarea personalului.
privind cooperarea cu asociatiile de solidaritate
Conferinta subliniaza importanta pe care o are, in urmarirea obiectivelor articolului 117 din Tratatul de instituire a Comunitatii Europene, o cooperare intre aceasta si asociatiile de solidaritate si fundatii ca institutii responsabile de asezaminte si de servicii sociale.
privind protectia animalelor
Conferinta invita Parlamentul European, Consiliul si Comisia, precum si statele membre sa tina pe deplin seama de cerintele privind bunastarea animalelor, in cazul in care elaboreaza si pun in aplicare legislatia comunitara in domeniile politicii agricole comune, a transporturilor, a pietei interne si a cercetarii.
privind reprezentarea intereselor tarilor si teritoriilor de peste mari mentionate la articolul 227 alineatele (3) si (5) literele (a) si (b) din Tratatul de instituire a Comunitatii Europene
Constatand ca, in situatii exceptionale, pot aparea divergente intre interesele Uniunii si cele ale tarilor si teritoriilor de peste mari mentionate la articolul 227 alineatele (3) si (5) literele (a) si (b) din Tratatul de instituire a Comunitatii Europene, conferinta cade de acord cu privire la eforturile pe care Consiliul le va depune pentru a gasi o solutie conforma cu pozitia Uniunii. Cu toate acestea, in cazul in care aceasta s-ar dovedi imposibil, conferinta convine ca statul membru respectiv poate actiona separat, in interesul acestor tari si teritorii de peste mari, fara ca aceasta sa aduca atingere interesului Comunitatii. Acest stat membru va informa Consiliul si Comisia in cazul in care o asemenea divergenta de interese risca sa se produca si, in cazul in care o actiune separata este inevitabila, va indica in mod clar ca actioneaza in interesul unui teritoriu de peste mari mentionat mai sus.
Declaratia de mai sus se aplica si in ceea ce priveste Macao si Timorul Oriental.
privind regiunile ultraperiferice ale Comunitatii
Conferinta recunoaste ca regiunile ultraperiferice ale Comunitatii (departamente franceze de peste mari, Azore si Madeira si insulele Canare) se caracterizeaza printr-o ramanere in urma structurala importanta, agravata de mai multe fenomene (distanta mare, insularitate, suprafata mica, relief si climat dificil, dependenta economica de cateva produse) a caror constanta si cumulare prejudiciaza grav dezvoltarea lor economica si sociala.
Aceasta apreciaza insa ca, in cazul in care dispozitiile Tratatul de instituire a Comunitatii Europene si ale legislatiei secundare se aplica de drept regiunilor ultraperiferice, este posibil sa se adopte masuri specifice in favoarea lor, in masura in care si atat timp cat exista o nevoie obiectiva de a lua astfel de masuri in vederea unei dezvoltari economice si sociale a acestor regiuni . Aceste masuri trebuie sa urmareasca, in acelasi timp, obiectivul realizarii pietei interne si pe cel al recunoasterii realitatii regionale pentru a permite acestor regiuni sa ajunga la nivelul economic si social mediu al Comunitatii.
privind votul in domeniul politicii externe si de securitate comuna
Acordarea despagubirilor pe durata suspendarii contractului individual de munca Sursa: MCP avocati
Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE? Sursa: EuroAvocatura.ro
Somatia europeana de plata. Modalitate de recuperare a creantelor transfrontaliere Sursa: av. Andreea Deaconu
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti