INALTELE PARTI CONTRACTANTE,
recunoscand ca Regatul Unit nu este obligat si nu s-a angajat sa treaca la cea de-a treia etapa a uniunii economice si monetare, fara o decizie speciala in acest sens a guvernului si a parlamentului sau;
luand act de faptul ca guvernul Regatului Unit are obiceiul sa-si finanteze imprumuturile prin vanzarea de titluri de credit catre sectorul privat;
AU convENIT cu privire la urmatoarele dispozitii, care sunt anexate la Tratatul de instituire a Comunitatii Europene:
(1) Regatul Unit adreseaza Consiliului o notificare in cazul in care are intentia sa treaca la cea de-a treia etapa, inainte ca Consiliul sa fi procedat la evaluarea mentionata la articolul 109j alineatul (2) din tratat.
Regatul Unit nu este obligat sa treaca la cea de-a treia etapa, in afara cazului in care adreseaza Consiliului o notificare privind intentia sa de a face acest lucru.
In cazul in care nu se stabileste nici o data pentru inceputul celei de-a treia etape in conformitate cu articolul 109j alineatul (3) din tratat, Regatul Unit poate notifica intentia sa de a trece la cea de-a treia etapa inainte de l ianuarie 1998.
(2) Punctele 3 - 9 se aplica in cazul in care Regatul Unit adreseaza Consiliului o notificare potrivit careia nu are intentia sa treaca la cea de-a treia etapa.
(3) Regatul Unit nu este inclus in majoritatea statelor membre care indeplinesc conditiile necesare mentionate la articolul 109j alineatul (2) a doua liniuta si alineatul (3) prima liniuta din tratat.
(4) Regatul Unit isi pastreaza competentele in domeniul politicii monetare in conformitate cu dreptul intern.
(5) Articolul 3a alineatul (2), articolul 104c alineatele (1), (9) si (11), articolul 105 alineatele (1) - (5), articolul 105a, articolul 107, 108, 108a si 109, articolul 109a alineatele (1) si (2) litera (b) si articolul 109l alineatele (4) si (5) din tratat nu se aplica Regatului Unit. In aceste dispozitii, referirile la Comunitate si la statele membre nu includ Regatul Unit, iar referirile la bancile centrale nationale nu includ Banca Angliei.
(6) Articolul 109e alineatul (4) si articolele 109h si 109i din tratat continua sa se aplice Regatului Unit. Articolul 109c alineatul (4) si articolul 109m se aplica Regatului Unit ca si cum acesta ar face obiectul unei derogari.
(7) Drepturile de vot ale Regatului Unit se suspenda pentru actele Consiliului mentionate la articolele enumerate la punctul 5. In acest scop, voturile ponderate ale Regatului Unit nu se iau in considerare la calculul majoritatii calificate in intelesul articolului 109k alineatul (5) din tratat.
Regatul Unit nu are dreptul de a participa la numirea presedintelui, vicepresedintelui si a celorlalti membri ai Comitetului Director al BCE mentionata la articolul 109a alineatul (2) litera (b) si articolul 109l alineatul (1) din tratat.
(8) Articolele 3, 4, 6, 7, 9.2., 10.1., 10.3., 11.2., 12.1., 14, 16, 18, 19, 20, 22, 23, 26, 27, 30, 31, 32, 33, 34, 50 si 52 din Protocolul privind Statutul Sistemului European al Bancilor Centrale si al Bancii Centrale Europene ("statutul") nu se aplica Regatului Unit.
In aceste articole, referirile la Comunitate sau la statele membre nu privesc Regatul Unit, iar referirile la bancile centrale nationale sau la actionari nu privesc Banca Angliei.
Referirile din articolele 10.3. si 30.2. din statut la "capitalul subscris la BCE" nu includ capitalul subscris de Banca Angliei.
(9) Articolul 109l alineatul (3) din tratat si articolele 44 - 48 din statut se aplica, fie ca un stat membru face sau nu obiectul unei derogari, sub rezerva urmatoarelor modificari:
(a) in articolul 44, referirile la misiunile BCE si IME vizeaza misiunile care mai trebuie indeplinite in cursul celei de-a treia etape datorita unei eventuale decizii a Regatului Unit de a nu trece la aceasta etapa;
(b) in plus fata de misiunile mentionate la articolul 47, BCE indeplineste o functie de consiliere si asistenta in pregatirea oricarei decizii pe care Consiliul ar putea fi obligat sa o ia in privinta Regatului Unit, in conformitate cu dispozitiile punctului 10 literele (a) si (c);
(c) Banca Angliei varsa contributia sa la capitalul BCE cu titlu de participare la cheltuielile sale de functionare, pe aceeasi baza ca si bancile centrale nationale ale statelor membre care fac obiectul unei derogari.
(10) In cazul in careRegatul Unit nu trece la cea de-a treia etapa, acesta isi poate modifica notificarea in orice moment dupa inceperea acestei etape. In acest caz :
(a) Regatul Unit are dreptul sa treaca la cea de-a treia etapa, in cazul in care indeplineste conditiile necesare. Consiliul, hotarand la cererea Regatului Unit, in conditiile si in conformitate cu procedura stabilite in articolul 109k alineatul (2) din tratat, decide daca Regatul Unit indeplineste conditiile necesare;
(b) Banca Angliei varsa partea sa de capitalul subscris si transfera la BCE active valutare si contribuie la rezervele BCE pe aceeasi baza ca si banca centrala nationala a unui stat membru pentru care derogarea a luat sfarsit;
(c) Consiliul, hotarand in conditiile si in conformitate cu procedura stabilite in articolul 109l alineatul (5) din tratat, adopta orice alta decizie necesara pentru a permite Regatului Unit sa treaca la cea de-a treia etapa.
In cazul in careRegatul Unit trece la cea de-a treia etapa in conformitate cu dispozitiile prezentului punct, punctele 3 - 9 inceteaza sa se aplice.
(11) Prin derogare de la articolul 104 si articolul 109e alineatul (3) din tratat si de la articolul 21.1 din statut, guvernul Regatului Unit isi poate pastra linia de credit "Ways and Means" de care dispune la Banca Angliei, in cazul in care si atat timp cat Regatul Unit nu trece la cea de-a treia etapa.
___________
Protocol
privind anumite dispozitii privind Danemarca
dorind sa reglementeze, in conformitate cu obiectivele generale ale tratatului de instituire a Comunitatii Europene, anumite probleme speciale care se pun in prezent,
avand in vedere Constitutia Danemarcei care contine dispozitii care ar putea face necesara organizarea in Danemarca a unui referendum inainte ca aceasta tara sa se angajeze la cea de-a treia etapa a uniunii economice si monetare,
(1) Guvernul danez adreseaza Consiliului o notificare privind pozitia sa privind participarea la cea de-a treia etapa, inainte ca acesta sa procedeze la evaluarea sa in conformitate cu articolul 109j alineatul (2) din tratat.
(2) In cazul in care Danemarca notifica faptul ca nu va participa la cea de-a treia etapa, ea beneficiaza de o derogare. Efectul acestei derogari este ca toate articolele si toate dispozitiile tratatului si Statutului SEBC care se refera la o derogare se aplica Danemarcei.
(3) In acest caz, Danemarca nu este inclusa in majoritatea statelor membre care indeplinesc conditiile necesare mentionate la articolul 109j alineatul (2) a doua liniuta si alineatul (3) prima liniuta din tratat.
(4) Procedura mentionata la articolul 109k alineatul (2) pentru a pune capat derogarii este initiata numai la cererea Danemarcei.
(5) In cazul in care se pune capat derogarii, dispozitiile prezentului protocol inceteaza sa se aplice.
__________
privind Franta
dorind sa tina seama de un element special referitor la Franta,
Franta isi va pastra privilegiul de a emite monede in teritoriile sale de peste mari in conformitate cu metodele stabilite de legislatia sa interna si va fi singura imputernicita sa determine paritatea francului CFP.
Acordarea despagubirilor pe durata suspendarii contractului individual de munca Sursa: MCP avocati
Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE? Sursa: EuroAvocatura.ro
Somatia europeana de plata. Modalitate de recuperare a creantelor transfrontaliere Sursa: av. Andreea Deaconu
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti