16.1. IME este dotat cu resurse proprii. Valoarea acestora se stabileste de Consiliul IME, in vederea asigurarii venitului considerat necesar pentru acoperirea cheltuielilor administrative legate de indeplinirea sarcinilor si functiilor IME.
16.2. Resursele IME, stabilite in conformitate cu articolul 16.1., sunt constituite din contributiile bancilor centrale nationale in conformitate cu grila de repartitie mentionata la articolul 29.1. din Statutul SEBC si varsate la data constituirii IME. In acest scop, datele statistice utilizate pentru stabilirea grilei sunt furnizate de Comisie, in conformitate cu regulile adoptate de Consiliu, hotarand cu majoritate calificata la propunerea Comisiei si dupa consultarea Parlamentului European, a Comitetului Guvernatorilor si a comitetului mentionat la articolul 109c din tratat.
16.3. Consiliul IME stabileste modalitatile de plata a contributiilor.
Articolul 17
Conturi anuale si audit
17.1. Exercitiul financiar al IME incepe in prima zi a lunii ianuarie si se incheie in ultima zi a lunii decembrie.
17.2. Consiliul IME adopta un buget anual inaintea inceperii fiecarui exercitiu financiar.
17.3. Conturile anuale sunt intocmite in conformitate cu principiile stabilite de Consiliul IME. Conturile anuale se aproba de Consiliul IME, iar dupa aceea se publica.
17.4. Conturile anuale sunt verificate de auditori externi independenti, agreati de Consiliul IME. Auditorii au putere deplina de a controla toate registrele si conturile IME si de a obtine toate informatiile privind operatiunile acestuia.
Dispozitiile articolului 188c din tratat se aplica numai pentru examinarea eficientei administrarii IME.
17.5. Orice excedent al IME este transferat in urmatoarea ordine:
(a) o suma care urmeaza a fi stabilita de Consiliul IME este transferata fondului general de rezerva al IME;
(b) soldul este distribuit bancilor centrale nationale potrivit grilei mentionate la articolul 16.2.
17.6. In cazul in care exercitiul financiar al IME se soldeaza cu o pierdere, aceasta se compenseaza din fondul general de rezerva al IME. Pierderile ramase se compenseaza prin contributiile bancilor centrale nationale in conformitate cu grila prevazuta la articolul 16.2.
Articolul 18
Personal
18.1. Consiliul IME stabileste regimul care se aplica personalului IME.
18.2. Curtea de Justitie este competenta sa solutioneze orice litigiu dintre IME si functionarii sai, in limitele si conditiile prevazute de regimul care li se aplica.
Articolul 19
Control jurisdictional si probleme conexe
19.1. Actele sau omisiunile IME sunt supuse controlului si interpretarii Curtii de Justitie in cazurile si in conditiile prevazute de tratat. IME poate actiona in justitie in cazurile si in conditiile prevazute de tratat.
19.2. Litigiile dintre IME, pe de o parte, si creditorii sai, debitorii sai sau orice alta persoana, pe de alta parte, sunt solutionate de instantele nationale competente, in afara cazurilor in care a fost declarata competenta Curtea de Justitie .
19.3. IME se supune regimului raspunderii mentionat la articolul 215 din tratat.
19.4. Curtea de Justitie este competenta sa hotarasca pe baza unei clauze compromisorii continute intr-un contract de drept public sau de drept privat incheiat de IME sau in contul acestuia.
19.5. Decizia IME de a sesiza Curtea de Justitie se ia de Consiliul IME.
Articolul 20
Secretul profesional
20.1. Membrii Consiliului IME si personalul acestei institutii sunt obligati, chiar si dupa incetarea functiilor lor, sa nu divulge informatiile care, prin natura lor, constituie secret profesional.
20.2. Persoanele care au acces la date supuse unei legislatii comunitare care impune obligatia pastrarii secretului se supun acestei legislatii.
Articolul 21
Privilegii si imunitati
IME se bucura pe teritoriul statelor membre de privilegiile si imunitatile necesare indeplinirii misiunilor sale, in conditiile stabilite de Protocolul privind privilegiile si imunitatile Comunitatilor Europene anexat la Tratatul de instituire a unui Consiliu unic si a unei Comisii unice ale Comunitatilor Europene.
Articolul 22
Persoane cu drept de semnatura
IME se angajeaza din punct de vedere juridic fata de terti prin presedinte sau vicepresedinte, sau prin semnatura a doi membri ai personalului sau, autorizati in mod corespunzator de presedinte sa semneze in numele IME.
Articolul 23
Telemunca, noul regim de munca in era digitala Sursa: MCP avocati
Suspendarea contractului de munca pe durata suspendarii permisului auto al salariatului Sursa: MCP avocati
Contractul de munca pe perioada determinata. Mod de flexibilizare a relatiilor de munca Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti