din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1440 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » EuroLegislatie » Tratatul privind Uniunea Europeana (1992)

Tratatul privind Uniunea Europeana (1992)

  Publicat: 19 Mar 2009       69881 citiri        Secţiunea: EuroLegislatie  


Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Tratatul privind Uniunea Europeana (1992)

Jurnalul Oficial C 191 din 29 iulie 1992

1. Cuvantare, discurs, expunere facuta in public referitor la o tema stiintifica, literara etc.
Politica externa si de securitate comuna (PESC) a fost creata si este reglementata prin Titlul V din Tratatul de instituire a Uniunii Europene. PESC a inlocuit conceptul de Cooperare Politica Europeana (CPE) si are ca principal obiectiv trasarea unui cadru pentru o politica de aparare comunitara care sa conduca, in timp, la o aparare comuna.
Unitate de baza a organizarii administrativ-teritoriale a statului, alcatuita dintr-unul sau mai multe sate si
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
Legea 10 din 2001. Este orice titlu de valoare nominala emis de Ministerul Finantelor Publice p�na la data prezentei legi, neutilizat de catre detinator sau dob�nditorul subsecvent
Unitate de baza a organizarii administrativ-teritoriale a statului, alcatuita dintr-unul sau mai multe sate si
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Totalitatea infractiunilor savarsite pe un teritoriu determinat, intr-o anumita perioada.
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
Infractiune care face parte din grupul infractiunilor contra sigurantei statului,
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Unitate de baza a organizarii administrativ-teritoriale a statului, alcatuita dintr-unul sau mai multe sate si
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.

Articolul J.10

Cu ocazia unei revizuiri eventuale a dispozitiilor privind securitatea in conformitate cu articolul J.4, conferinta care este convocata in acest scop examineaza de asemenea daca sunt necesare alte amendamente ale dispozitiilor privind politica externa si de securitate comuna .

Articolul J.11

(1) Dispozitiile mentionate la articolele 137, 138, 139-142, 146, 147, 150-153, 157-163 si 217 din Tratatul de instituire a Comunitatii Europene se aplica dispozitiilor privind domeniile mentionate de prezentul titlu .

(2) Cheltuielile administrative ale institutiilor, rezultand din dispozitiile privind politica externa si de securitate comuna sunt in sarcina bugetului Comunitatilor Europene.

Consiliul poate de asemenea:

- fie sa hotarasca in unanimitate ca cheltuielile operationale rezultand din aplicarea dispozitiilor mentionate se suporta de la bugetul Comunitatilor Europene; in acest caz, se aplica procedura bugetara mentionata de Tratatul de instituire a Comunitatii Europene;

- fie sa constate ca astfel de cheltuieli se suporta de statele membre, eventual pe baza unei grile de repartitie care ramane de stabilit.

Titlul VI

Dispozitii PRIVIND cooperarea in domeniile justitiei si afacerilor interne

Articolul K

Cooperarea in domeniile justitiei si afacerilor interne este reglementata de dispozitiile urmatoare.

Articolul K.1

In scopul realizarii obiectivelor Uniunii, in special a liberei circulatii a persoanelor, si fara a aduce atingere competentelor Comunitatii Europene, statele membre considera domeniile urmatoare ca fiind probleme de interes comun:

(1) politica de azil;

(2) regulile privind trecerea frontierelor externe ale statelor membre de catre persoane si exercitarea controlului asupra acestei treceri;

(3) politica de imigrare si politica fata de resortisantii tarilor terte:

(a) conditiile de intrare si de circulatie ale resortisantilor din tarile terte pe teritoriul statelor membre;

(b) conditiile de sedere ale resortisantilor tarilor terte pe teritoriul statelor membre, inclusiv reintregirea familiei si accesul pe piata fortei de munca;

(c) lupta impotriva imigratiei, sederii si muncii ilegale a resortisantilor tarilor terte pe teritoriul statelor membre;

(4) lupta impotriva toxicomaniei in masura in care acest domeniu nu este reglementat de punctele (7), (8) si (9);

(5) lupta impotriva fraudei de dimensiuni internationale in masura in care acest domeniu nu este reglementat de punctele (7), (8) si (9);

(6) cooperarea judiciara in domeniul civil;

(7) cooperarea judiciara in domeniul penal;

(8) cooperarea vamala;

(9) cooperarea politieneasca in vederea prevenirii si a luptei impotriva terorismului, traficului ilegal de droguri si a altor forme grave de criminalitate internationala, inclusiv, daca este necesar, anumite aspecte ale cooperarii vamale, in legatura cu organizarea la scara Uniunii a unui sistem de schimburi de informatii in cadrul unui Birou European de Politie (Europol).

Articolul K.2

(1) Chestiunile mentionate la articolul K.1 sunt tratate cu respectarea Conventiei europene pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, din 4 noiembrie 1950, si a Conventiei privind statutul refugiatilor, din 28 iulie 1951, si tinand seama de protectia acordata de statele membre persoanelor persecutate din motive politice.

(2) Prezentul titlu nu aduce atingere exercitarii responsabilitatilor care revin statelor membre pentru mentinerea ordinii publice si a securitatii interne.

Articolul K.3

(1) In domeniile mentionate la articolul K.1, statele membre se informeaza si se consulta reciproc in cadrul Consiliului pentru a-si coordona actiunile . Acestea stabilesc in acest scop o colaborare intre serviciile competente din administratiile lor.

(2) Consiliul poate:

- la initiativa oricarui stat membru sau a Comisiei in domeniile mentionate la punctele (1)-(6) ale articolului K.1,

- la initiativa oricarui stat membru in domeniile mentionate la punctele (7), (8) si (9) ale articolului K.1:

(a) sa adopte pozitii comune si sa promoveze, sub forma si in conformitate cu proceduri corespunzatoare, orice cooperare utila urmaririi obiectivelor Uniunii;

(b) sa adopte actiuni comune, in masura in care obiectivele Uniunii pot fi mai bine atinse printr-o actiune comuna decat de statele membre actionand izolat, datorita dimensiunilor sau efectelor actiunii preconizate; acesta poate hotari adoptarea cu majoritate calificata a masurilor de punere in aplicare a unei actiuni comune;

(c) fara a aduce atingere articolului 220 din Tratatul de instituire a Uniunii Europene, sa elaboreze conventii a caror adoptare o va recomanda statelor membre in conformitate cu norme lor constitutionale.

In afara cazului in care exista dispozitii contrare prevazute de aceste conventii, eventualele masuri de aplicare a acestora se adopta in cadrul Consiliului, cu majoritatea a doua treimi dintre Inaltele Parti Contractante.

Aceste conventii pot prevedea competenta Curtii de Justitie de a interpreta dispozitiile lor si de a hotari cu privire la orice diferend referitor la aplicarea acestora, in conformitate cu procedurile pe care conventiile le pot preciza.

Articolul K.4

(1) Se infiinteaza un Comitet de coordonare format din inalti functionari. In afara de rolul sau coordonator, acest Comitet are misiunea:

- de a formula avize destinate Consiliului, fie la cererea acestuia, fie din proprie initiativa;





Afişează Tratatul privind Uniunea Europeana (1992) pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Telemunca, noul regim de munca in era digitala
Sursa: MCP avocati

Suspendarea contractului de munca pe durata suspendarii permisului auto al salariatului
Sursa: MCP avocati

Contractul de munca pe perioada determinata. Mod de flexibilizare a relatiilor de munca
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice