(4) Membrii Curtii de Conturi isi exercita functiile in deplina independenta, in interesul general al Comunitatii
In indeplinirea indatoririlor lor, acestia nu solicita si nici nu accepta instructiuni de la nici un guvern si de la nici un alt organism . Acestia se abtin de la orice act incompatibil cu functiile lor.
(5) Pe durata functiei lor, membrii Curtii de Conturi nu pot exercita nici o alta activitate profesionala, remunerata sau nu. La instalarea in functie, acestia isi iau angajamentul solemn ca, pe durata exercitarii functiei si dupa incetarea acesteia, sa indeplineasca obligatiile care decurg din aceasta functie, in special datoria de onestitate si prudenta in acceptarea anumitor functii sau avantaje dupa incetarea functiei lor.
(6) In afara de schimbarea ordinara si de deces, functia de membru al Curtii de Conturi inceteaza in mod individual prin demisie sau demitere, declarata de Curtea de Justitie in conformitate cu alineatul (7).
Persoana respectiva este inlocuita pentru restul mandatului.
In afara de cazul demiterii, membrii Curtii de Conturi raman in functie pana la inlocuirea lor.
(7) Membrii Curtii de Conturi pot fi destituiti din functiile lor si pot fi declarati decazuti din dreptul la pensie sau la alte avantaje echivalente, numai in cazul in care Curtea de Justitie constata, la cererea Curtii de Conturi, ca au incetat sa corespunda conditiilor cerute sau sa indeplineasca obligatiile care decurg din functia lor.
(8) Consiliul, hotarand cu majoritate calificata, stabileste conditiile de angajare si, in special, salariile, indemnizatiile si pensiile presedintelui si ale membrilor Curtii de Conturi . Consiliul stabileste de asemenea, hotarand cu aceeasi majoritate, orice indemnizatie care tine loc de salariu .
(9) Dispozitiile Protocolului asupra privilegiilor si imunitatilor Comunitatilor Europene care se aplica judecatorilor Curtii de Justitie se aplica de asemenea membrilor Curtii de Conturi .
Articolul 160c
(1) Curtea de Conturi examineaza conturile tuturor veniturilor si cheltuielilor Comunitatii. Aceasta examineaza de asemenea conturile tuturor veniturilor si cheltuielilor tuturor organismelor infiintate de Comunitate, in masura in care actul constitutiv nu exclude acest control .
Curtea de Conturi prezinta Parlamentului European si Consiliului o declaratie de asigurare privind credibilitatea conturilor, precum si legalitatea si corectitudinea operatiunilor inregistrate in aceste conturi .
(2) Curtea de Conturi examineaza legalitatea si corectitudinea veniturilor si cheltuielilor si se asigura ca exista o buna gestiune financiara.
Controlul veniturilor se efectueaza pe baza constatarilor, precum si a varsamintelor veniturilor Comunitatii.
Controlul cheltuielilor se efectueaza pe baza angajamentelor, precum si a platilor.
Aceste controale pot fi efectuate inainte de incheierea conturilor exercitiului financiar respectiv.
(3) Controlul se efectueaza pe baza documentelor si, daca este necesar, la fata locului, in celelalte institutii ale Comunitatii si in statele membre. Controlul in statele membre se desfasoara in colaborare cu institutiile nationale de control sau, in cazul in careacestea nu dispun de competentele necesare, cu serviciile nationale competente. Aceste institutii sau servicii aduc la cunostinta Curtii de Conturi in cazul in caredoresc sa participe la control .
Orice document sau orice informatie necesare pentru indeplinirea misiunii Curtii de Conturi sunt comunicate acesteia, la cererea sa, de celelalte institutii ale Comunitatii si de institutiile nationale de control sau, in cazul in care acestea nu dispun de competentele necesare, de serviciile nationale competente.
(4) Curtea de Conturi intocmeste un raport anual dupa incheierea fiecarui exercitiu financiar. Acest raport se transmite celorlalte institutii ale Comunitatii si se publica in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene, insotit de raspunsurile acestor institutii la observatiile Curtii de Conturi .
In afara de aceasta, Curtea de Conturi isi poate prezenta in orice moment observatiile, in special sub forma unor rapoarte speciale, asupra unor teme specifice si poate emite avize la cererea uneia dintre celelalte institutii ale Comunitatii.
Aceasta isi adopta rapoartele anuale, rapoartele speciale sau avizele cu majoritatea membrilor din care este constituita.
Aceasta sprijina Parlamentul European si Consiliul in exercitarea functiei lor de control al executiei bugetului."
15. Articolul 166 se inlocuieste cu urmatorul text:
Articolul 166
Numarul membrilor Comitetului Economic si Social se stabileste dupa cum urmeaza:
Belgia
12
Danemarca
9
Germania
24
Grecia
Spania
21
Franta
Irlanda
Italia
Luxemburg
6
Tarile de Jos
Portugalia
Marea Britanie
Membrii Comitetului sunt numiti de Consiliu, hotarand in unanimitate, pe o perioada de patru ani. Mandatul acestora poate fi reinnoit.
Membrii Comitetului nu pot fi legati prin mandat imperativ. Acestia isi exercita functiile in deplina independenta, in interesul general al Comunitatii.
Consiliul, hotarand cu majoritate calificata, stabileste indemnizatiile membrilor Comitetului."
16. Articolul 168 se inlocuieste cu urmatorul text:
- Articolul 168
Comitetul isi desemneaza dintre membrii sai presedintele si biroul, pentru o perioada de doi ani.
Comitetul isi stabileste regulamentul de procedura .
Comitetul este convocat de presedintele sau, la cererea Consiliului sau a Comisiei. Acesta se poate de asemenea intruni si din proprie initiativa."
17. Articolul 170 se inlocuieste cu urmatorul text:
- Articolul 170
Comitetul este consultat in mod obligatoriu de Consiliu sau de Comisie in cazurile mentionate de prezentul tratat. Comitetul poate fi consultat de aceste institutii in toate cazurile in care acestea considera oportun. Comitetul poate lua initiativa emiterii unui aviz in toate cazurile in care considera oportun.
In cazul in care considera necesar, Consiliul sau Comisia acorda Comitetului un termen pentru a-si prezenta avizul, termen care nu poate fi mai mic de o luna, incepand de la data la care comunicarea este adresata presedintelui in acest scop. Dupa expirarea termenului, se poate trece peste lipsa avizului.
Avizul Comitetului si avizul sectiunii specializate, precum si un proces verbal al deliberarilor se transmit Consiliului si Comisiei."
18. Articolul 172 alineatele (1), (2) si (3) se abroga.
19. Articolul 173 se inlocuieste cu urmatorul text:
- Articolul 173
Bugetul este finantat integral din resurse proprii, fara a aduce atingere altor venituri.
Consiliul, hotarand in unanimitate la propunerea Comisiei si dupa consultarea Parlamentului European, adopta dispozitiile privind sistemul de resurse proprii al Comunitatii a caror adoptare o recomanda statelor membre, in conformitate cu normele lor constitutionale."
20. Se introduce urmatorul articol:
- Articolul 173a
In scopul asigurarii disciplinei bugetare, Comisia nu propune acte comunitare, nu-si modifica propunerile si nu adopta masuri de executie care ar putea influenta semnificativ bugetul, fara sa dea asigurarea ca respectivele propuneri sau masuri pot fi finantate in limita resurselor proprii ale Comunitatii care decurg din dispozitiile stabilite de Consiliu in conformitate cu articolul 173."
21. Articolul 179 se inlocuieste cu urmatorul text:
- Articolul 179
Comisia executa bugetul in conformitate cu dispozitiile regulamentului adoptat ca aplicare a articolului 183, pe propria raspundere si in limita creditelor alocate, in conformitate cu principiul bunei gestiuni financiare.
Regulamentul prevede dispozitiile speciale care reglementeaza participarea fiecarei institutii la efectuarea propriilor sale cheltuieli .
Acordarea despagubirilor pe durata suspendarii contractului individual de munca Sursa: MCP avocati
Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE? Sursa: EuroAvocatura.ro
Somatia europeana de plata. Modalitate de recuperare a creantelor transfrontaliere Sursa: av. Andreea Deaconu
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti