(1) Parlamentul European, la recomandarea Consiliului care hotaraste cu majoritate calificata, descarca de executia bugetului administrativ Comisia . In acest scop, acesta examineaza, dupa Consiliu, conturile si situatia financiara mentionate la articolul 78d, raportul anual al Curtii de Conturi, insotit de raspunsurile institutiilor controlate la observatiile Curtii de Conturi, precum si rapoartele speciale corespunzatoare ale acesteia.
(2) Inainte de a da descarcare Comisiei sau in orice alt scop situat in cadrul exercitarii atributiilor sale in domeniul executiei bugetului administrativ, Parlamentul European poate cere sa audieze Comisia cu privire la efectuarea cheltuielilor sau la functionarea sistemelor de control financiar . Comisia prezinta Parlamentului European, la cererea acestuia, orice informatie necesara.
(3) Comisia depune toate eforturile pentru a da curs observatiilor care insotesc deciziile de descarcare si celorlalte observatii ale Parlamentului European privind efectuarea cheltuielilor, precum si comentariilor care insotesc recomandarile de descarcare adoptate de Consiliu .
La cererea Parlamentului European sau a Consiliului, Comisia raporteaza cu privire la masurile luate pe baza acestor observatii si comentarii si, in special, cu privire la instructiunile date serviciilor insarcinate cu executia bugetului administrativ. Aceste rapoarte se transmit si Curtii de Conturi ."
18. Articolul 78h se inlocuieste cu urmatorul text:
- Articolul 78h
Consiliul, hotarand in unanimitate la propunerea Comisiei si dupa consultarea Parlamentului European si obtinerea avizului Curtii de Conturi:
(a) stabileste regulamentele financiare care precizeaza in special procedurile privind intocmirea si executia bugetului, precum si prezentarea si verificarea conturilor;
(b) stabileste metodele si procedura prin care veniturile bugetare prevazute de regimul resurselor proprii ale Comunitatilor se pun la dispozitia Comisiei si defineste masurile care trebuie aplicate pentru a face fata, daca este cazul, nevoilor de trezorerie;
(c) stabileste regulile privind responsabilitatea controlorilor financiari, ordonatorilor de credite si contabililor si organizarea controlului activitatii acestora."
19. Se introduce urmatorul capitol:
- Articolul 78i
Pentru combaterea fraudei care aduce atingere intereselor financiare ale Comunitatii, statele membre iau aceleasi masuri ca cele destinate combaterii fraudei care aduce atingere propriilor interese financiare.
Fara a aduce atingere altor dispozitii ale prezentului tratat, statele membre isi coordoneaza actiunea care urmareste sa protejeze interesele financiare ale Comunitatii impotriva fraudei. In acest scop, ele organizeaza, cu ajutorul Comisiei, o cooperare stransa si periodica intre serviciile competente ale administratiilor lor."
20. Articolul 79 litera (a) se inlocuieste cu urmatorul text:
"(a) Prezentul tratat nu se aplica insulelor FerA�e."
21. Articolele 96 si 98 se abroga.
Titlul IV
Dispozitii DE MODIFICARE A Tratatului de instituire a Comunitatii Europene a ENERGIEI ATOMICE
Articolul I
Tratatul de instituire a Comunitatii Europene a Energiei Atomice se modifica in conformitate cu dispozitiile prezentului articol .
1. Articolul 3 se inlocuieste cu urmatorul text:
- Articolul 3
(1) Indeplinirea sarcinilor incredintate Comunitatii este asigurata de:
- un Parlament European,
- un CONSILIU,
- o COMISIE,
- o CURTE DE JUSTITIE,
- o CURTE DE CONTURI
Fiecare institutie actioneaza in limitele atributiilor care ii sunt conferite prin prezentul tratat.
(2) Consiliul si Comisia sunt sprijinite de un Comitet Economic si Social care exercita functii consultative."
2. Se introduc urmatoarele articole:
- Articolul 107a
Parlamentul European, hotarand cu majoritatea membrilor sai, poate cere Comisiei sa prezinte orice propunere corespunzatoare privind problemele care i se par ca necesita elaborarea unui act comunitar pentru aplicarea prezentului tratat.
Articolul 107b
In indeplinirea misiunilor sale, Parlamentul European poate, la cererea unui sfert dintre membrii sai, sa constituie o comisie temporara de ancheta pentru a examina, fara a aduce atingere atributiilor conferite prin prezentul tratat altor institutii sau organe, acuzatiile privind infractiuni sau la administrarea defectuoasa in aplicarea dreptului comunitar, cu exceptia cazului in care faptele respective sunt cercetate de un organ jurisdictional si atat timp cat procedura jurisdictionala nu a fost incheiata.
Comisia temporara de ancheta isi inceteaza existenta prin depunerea raportului sau.
Normele privind exercitarea dreptului de ancheta se stabilesc de comun acord de Parlamentul European, de Consiliu si de Comisie.
Articolul 107c
Orice cetatean al Uniunii, precum si orice persoana fizica sau juridica avand resedinta sau sediul social intr-un stat membru are dreptul de a adresa Parlamentului European, individual sau in asociere cu alti cetateni sau cu alte persoane, o petitie privind un subiect care tine de domeniile de activitate ale Comunitatii si care il/o priveste in mod direct.
Articolul 107d
(1) Parlamentul European numeste un Ombudsman, imputernicit sa primeasca plangeri de la orice cetatean al Uniunii sau de la orice persoana fizica sau juridica cu resedinta sau sediul social intr-un stat membru, care privesc cazuri de administrare defectuoasa in activitatea institutiilor sau organelor comunitare, cu exceptia Curtii de Justitie si a Tribunalului de Prima Instanta aflate in exercitiul functiilor lor jurisdictionale.
Potrivit misiunii sale, Ombudsmanul initiaza investigatii pe care le considera justificate, fie din proprie initiativa, fie pe baza plangerilor care i-au fost prezentate direct sau prin intermediul unui membru al Parlamentului European, cu exceptia cazului in care faptele respective fac sau au facut obiectul unei proceduri jurisdictionale. In cazul in care Ombudsmanul a constatat un caz de administrare defectuoasa, acesta sesizeaza institutia respectiva, care dispune de un termen de trei luni pentru a-i comunica pozitia sa. Ombudsmanul prezinta apoi un raport Parlamentului European si institutiei respective. Persoana care a formulat plangerea este informata cu privire la rezultatul acestor investigatii.
In fiecare an, Ombudsmanul prezinta un raport Parlamentului European in legatura cu rezultatele investigatiilor sale.
(2) Ombudsmanul este numit, dupa fiecare alegere a Parlamentului European, pentru durata legislaturii. Mandatul acestuia poate fi reinnoit.
Ombudsmanul poate fi declarat demis de Curtea de Justitie, la cererea Parlamentului European, in cazul in care nu mai indeplineste conditiile necesare exercitarii functiilor sale sau in care a comis o greseala grava.
(3) Ombudsmanul isi exercita functiile in deplina independenta. In indeplinirea indatoririlor sale, acesta nu solicita si nici nu accepta instructiuni de la vreun organism . Pe durata functiilor sale, Ombudsmanul nu poate exercita nici o alta activitate profesionala, remunerata sau nu.
(4) Parlamentul European stabileste statutul si conditiile generale de exercitare a functiilor Ombudsmanului, dupa avizul Comisiei si cu aprobarea Consiliului, hotarand cu majoritate calificata."
Acordarea despagubirilor pe durata suspendarii contractului individual de munca Sursa: MCP avocati
Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE? Sursa: EuroAvocatura.ro
Somatia europeana de plata. Modalitate de recuperare a creantelor transfrontaliere Sursa: av. Andreea Deaconu
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti