(2) Curtea de Conturi examineaza legalitatea si corectitudinea veniturilor si cheltuielilor si se asigura ca exista o buna gestiune financiara.
Controlul veniturilor se efectueaza pe baza constatarilor, precum si a varsamintelor veniturilor Comunitatii.
Controlul cheltuielilor se efectueaza pe baza angajamentelor, precum si a platilor.
Aceste controale pot fi efectuate inainte de incheierea conturilor exercitiului financiar avut in vedere.
(3) Controlul se efectueaza pe baza documentelor si, daca este necesar, la fata locului, in celelalte institutii ale Comunitatii si in statele membre. Controlul in statele membre se desfasoara in colaborare cu institutiile nationale de control sau, in cazul in care acestea nu dispun de competentele necesare, cu serviciile nationale competente. Aceste institutii sau servicii aduc la cunostinta Curtii de Conturi daca doresc sa participe la control .
Orice document sau orice informatie necesare pentru indeplinirea misiunii Curtii de Conturi sunt comunicate acesteia, la cererea sa, de celelalte institutii ale Comunitatii si de institutiile nationale de control sau, in cazul in care acestea nu dispun de competentele necesare, de serviciile nationale competente.
(4) Curtea de Conturi intocmeste un raport anual dupa incheierea fiecarui exercitiu financiar. Acest raport se transmit celorlalte institutii ale Comunitatii si se publica in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene, insotit de raspunsurile acestor institutii la observatiile Curtii de Conturi .
In afara de aceasta, Curtea de Conturi isi poate prezenta in orice moment observatiile, in special sub forma unor rapoarte speciale asupra unor teme specifice si poate emite avize la cererea uneia dintre celelalte institutii ale Comunitatii.
Aceasta isi adopta rapoartele anuale, rapoartele speciale sau avizele cu majoritatea membrilor din care este constituita.
Curtea de Conturi sprijina Parlamentul European si Consiliul in exercitarea functiei acestora de control al executiei bugetului."
60. Articolul 189 se inlocuieste cu urmatorul text:
- Articolul 189
Pentru indeplinirea misiunii lor si in conditiile prevazute de prezentul tratat, Parlamentul European impreuna cu Consiliul, Consiliul si Comisia adopta regulamente si directive, iau decizii si formuleaza recomandari sau avize.
Regulamentul are aplicabilitate generala. Acesta este obligatoriu in toate elementele sale si se aplica direct in toate statele membre.
Directiva este obligatorie pentru fiecare stat membru destinatar cu privire la rezultatul care trebuie atins, lasand autoritatilor nationale competenta in ceea ce priveste forma si mijloacele .
Decizia este obligatorie in toate elementele sale pentru destinatarii pe care ii indica.
Recomandarile si avizele nu sunt obligatorii."
61. Se introduc urmatoarele articole:
- Articolul 189a
(1) In cazul in care, in conformitate cu prezentul tratat, un act al Consiliului se adopta la propunerea Comisiei, Consiliul poate adopta un act care constituie o modificare a acestei propuneri numai hotarand in unanimitate, sub rezerva articolului 189 B alineatele (4) si (5).
(2) Atat timp Consiliul nu a luat o hotarare, Comisia isi poate modifica propunerea pe tot parcursul procedurilor care duc la adoptarea unui act comunitar.
Articolul 189b
(1) In cazul in care, in prezentul tratat, se face trimitere la prezentul articol pentru adoptarea unui act, se aplica procedura urmatoare.
(2) Comisia prezinta o propunere Parlamentului European si Consiliului.
Consiliul, hotarand cu majoritate calificata, dupa obtinerea avizului Parlamentului European, adopta o pozitie comuna . Aceasta pozitie comuna este comunicata Parlamentului European. Consiliul informeaza pe larg Parlamentul European cu privire la motivele care l-au determinat sa adopte aceasta pozitie comuna . Comisia informeaza pe larg Parlamentul European cu privire la pozitia sa.
In cazul in care, in termen de trei luni de la aceasta informare, Parlamentul European:
(a) aproba pozitia comuna, Consiliul adopta definitiv actul respectiv in conformitate cu aceasta pozitie comuna;
(b) nu se pronunta, Consiliul adopta actul respectiv in conformitate cu pozitia comuna;
(c) indica, cu majoritatea absoluta a membrilor sai, ca are intentia sa respinga pozitia comuna, si informeaza imediat Consiliul cu privire la intentia sa. Consiliul poate sa convoace Comitetul de conciliere mentionat la alineatul (4) pentru a aduce precizari in legatura cu pozitia sa. Apoi, Parlamentul European confirma, cu majoritatea absoluta a membrilor sai, respingerea pozitiei comune, caz in care propunerea privind actul respectiv este considerata neadoptata, sau propune amendamente in conformitate cu litera (d) a prezentului alineat;
(d) propune, cu majoritatea absoluta a membrilor sai, amendamente la pozitia comuna, textul astfel modificat se transmite Consiliului si Comisiei, care emite un aviz cu privire la aceste amendamente.
(3) In cazul in care, in termen de trei luni de la primirea amendamentelor Parlamentului European, Consiliul, hotarand cu majoritate calificata, aproba toate aceste amendamente, el isi modifica in consecinta pozitia comuna si adopta actul respectiv; cu toate acestea, Consiliul hotaraste in unanimitate asupra amendamentelor care au facut obiectul unui aviz negativ al Comisiei. In cazul in care Consiliul nu aproba actul respectiv, presedintele Consiliului, in acord cu presedintele Parlamentului European, convoaca fara intarziere Comitetul de conciliere .
(4) Comitetul de conciliere, format din membrii Consiliului sau din reprezentantii acestuia si un numar egal de reprezentanti ai Parlamentului European, are ca misiune sa ajunga la un acord asupra unui proiect comun, cu majoritatea calificata a membrilor Consiliului sau a reprezentantilor lor si cu majoritatea reprezentantilor Parlamentului European. Comisia participa la lucrarile Comitetului de conciliere si ia toate initiativele necesare pentru a apropia pozitiile Parlamentului European si ale Consiliului.
(5) In cazul in care, in termen de sase saptamani de la convocarea sa, Comitetul de conciliere aproba un proiect comun, Parlamentul European si Consiliul dispun de un termen de sase saptamani de la data acestei aprobari pentru a adopta actul respectiv in conformitate cu proiectul comun, cu majoritatea absoluta a voturilor exprimate in cazul Parlamentului European, si cu majoritate calificata in cazul Consiliului. In cazul in care una dintre cele doua institutii nu aproba actul propus, propunerea privind actul respectiv este considerata neadoptata.
(6) In cazul in care Comitetul de conciliere nu aproba un proiect comun, propunerea privind actul respectiv este considerata neadoptata, in afara de cazul in care Consiliul, hotarand cu majoritate calificata in termen de sase saptamani de la expirarea termenului acordat Comitetului de conciliere, confirma pozitia comuna asupra careia isi daduse acordul inainte de deschiderea procedurii de conciliere, eventual insotita de amendamente propuse de Parlamentul European . In aceasta situatie, actul respectiv este adoptat definitiv, in afara de cazul in care Parlamentul European, in termen de sase saptamani de la data confirmarii de catre Consiliu, respinge textul cu majoritatea absoluta a membrilor sai, caz in care propunerea privind actul respectiv este considerata neadoptata.
(7) Termenele de trei luni si de sase saptamani mentionate de prezentul articol pot fi prelungite cu cel mult o luna, respectiv doua saptamani, de comun acord de Parlamentul European si de Consiliu . Termenul de trei luni mentionat la alineatul (2) se prelungeste automat cu doua luni in cazurile in care se aplica litera (c) din alineatul respectiv.
(8) Domeniul de aplicare al procedurii mentionate de prezentul articol poate fi extins, in conformitate cu procedura prevazuta la articolul N alineatul (2) din Tratatul privind Uniunea Europeana, pe baza unui raport pe care Comisia il va prezenta Consiliului cel tarziu in 1996.
Articolul 189c
In cazul in care in prezentul tratat se face trimitere la prezentul articol pentru adoptarea unui act, se aplica urmatoarea procedura:
(a) Consiliul, hotarand cu majoritate calificata la propunerea Comisiei si dupa obtinerea avizului Parlamentului European, adopta o pozitie comuna;
(b) pozitia comuna a Consiliului este comunicata Parlamentului European. Consiliul si Comisia informeaza pe larg Parlamentul European cu privire la motivele care au determinat Consiliul sa adopte pozitia sa comuna, precum si cu privire la pozitia Comisiei.
In cazul in care, in termen de trei luni de la comunicare, Parlamentul European aproba aceasta pozitie comuna sau in care nu s-a pronuntat in acest termen, Consiliul adopta definitiv actul respectiv, in conformitate cu pozitia comuna;
(c) in termenul de trei luni mentionat la litera (b), Parlamentul European, cu majoritatea absoluta a membrilor sai, poate propune modificari ale pozitiei comune a Consiliului. Acesta poate de asemenea respinge, cu aceeasi majoritate, pozitia comuna a Consiliului. Rezultatul deliberarilor se transmite Consiliului si Comisiei.
In cazul in care Parlamentul European a respins pozitia comuna a Consiliului, acesta, la o a doua lectura, poate hotari numai in unanimitate;
(d) Comisia reexamineaza, in termen de o luna, propunerea pe baza careia Consiliul a adoptat pozitia sa comuna, luand in considerare modificarile propuse de Parlamentul European .
Comisia transmite Consiliului, impreuna cu propunerea sa reexaminata, si modificarile Parlamentului European pe care nu le-a preluat, exprimandu-si avizul cu privire la acestea. Consiliul poate adopta aceste modificari in unanimitate.
(e) Consiliul, hotarand cu majoritate calificata, adopta propunerea reexaminata de Comisie.
Consiliul poate modifica propunerea reexaminata a Comisiei numai in unanimitate;
(f) in cazurile prevazute la literele (c), (d) si (e), Consiliul este obligat sa hotarasca in termen de trei luni. In lipsa unei decizii luata in acest termen, propunerea Comisiei este considerata neadoptata;
(g) termenele mentionate la literele (b) si (f) pot fi prelungite cu cel mult o luna, prin acordul comun al Consiliului si Parlamentului European.
62. Articolul 190 se inlocuieste cu urmatorul text:
Acordarea despagubirilor pe durata suspendarii contractului individual de munca Sursa: MCP avocati
Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE? Sursa: EuroAvocatura.ro
Somatia europeana de plata. Modalitate de recuperare a creantelor transfrontaliere Sursa: av. Andreea Deaconu
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti