din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2625 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Regulamente » Regulament de ordine interioara al parchetelor

Regulament de ordine interioara al parchetelor

  Publicat: 17 Mar 2009       105029 citiri        Secţiunea: Regulamente  


Regulament de ordine interioara al parchetelor.

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 154 din 05/03/2007

Desfiintare a unei hotarari judecatoresti ca urmare a admiterii unei cai de atac (recurs, apel).
Serviciu auxiliar alaturi de registratura, arhiva si biblioteca,
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
A fost semnat la 17 februarie 1986 de catre 9 state si la 28 februarie 1986 de catre Grecia, Italia si Danemarca, iar la 1 iulie 1987 a intrat in vigoare. In preambul, el se refera la transformarea relatiilor statelor membre intr-o Uniune Europeana.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Document care cuprinde enumerarea si descrierea existentei cantitative si valorice a mijloacelor pe care le poseda, le are in gestiune, in folosinta ori in raspundere al un moment dat, o persoana fizica sau juridica.
Document care cuprinde enumerarea si descrierea existentei cantitative si valorice a mijloacelor pe care le poseda, le are in gestiune, in folosinta ori in raspundere al un moment dat, o persoana fizica sau juridica.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Unul dintre modurile de sesizare a organelor de urmarire penala,
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Contract de depozit asimilat cu depozitul necesar, avand ca obiect bunurile aduse de calatori in hoteluri, moteluri, hanuri etc.
Document care cuprinde enumerarea si descrierea existentei cantitative si valorice a mijloacelor pe care le poseda, le are in gestiune, in folosinta ori in raspundere al un moment dat, o persoana fizica sau juridica.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.

Art. 137
Dispozitiile acestei sectiuni se aplica si documentelor in forma electronica.

Sectiunea 3 - Arhiva



Evidenta, selectarea, miscarea si casarea in conditiile legii a documentelor pastrate in arhiva

Art. 138
(1) Documentele de arhiva pastrate de compartimentele de grefa ale parchetelor timp de un an se depun la arhiva pe baza inventarelor intocmite, cu mentionarea termenelor de pastrare, potrivit nomenclatorului arhivistic national prevazut in anexa nr. 1 la Legea Arhivelor Nationale nr. 16/1996, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Inainte de predarea la arhiva, se verifica fiecare document si se scot din dosare actele de proprietate, studii, legitimare si celelalte acte oficiale emise de alte autoritati, acestea urmand sa fie restituite, sub semnatura, celor indreptatiti si retinandu-se copii certificate sub semnatura de persoana care a restituit actul . De asemenea, la cererea persoanelor interesate, fie institutii sau autoritati publice, fie persoane fizice ori juridice, se restituie orice act sau document aflat in original la dosar.
(3) La Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie dosarele se pastreaza in arhivele directiilor/sectiilor timp de un an, dupa care se predau la arhiva generala unde se pastreaza pe perioadele de timp prevazute de dispozitiile legale.
(4) Arhivarea si pastrarea lucrarilor inregistrate si retinute la cabinetele conducerii Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, cu exceptia lucrarilor ce contin informatii secrete de stat sau secrete de serviciu, se fac de grefierii care isi desfasoara activitatea la cabinete.

Art. 139
(1) La solutionarea dosarului, in vederea predarii acestuia la grefa, procurorul de caz aseaza documentele existente in fiecare dosar in ordine cronologica, le numeroteaza si le coase sau le leaga in coperte de carton, in asa fel incat sa se asigure citirea completa a textelor, a datelor calendaristice si a rezolutiilor. Din dosar se indeparteaza agrafele, clemele si acele.
(2) Pe coperta dosarului se mentioneaza denumirea parchetului si a compartimentului de activitate, indicativul din nomenclatorul statistic, termenul de pastrare, problema la care se refera, numarul de file si numarul ordinului, potrivit anexei nr. 4 la Legea nr. 16/1996, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Pe o fila adaugata la sfarsitul dosarului, respectiv dupa ultima mentiune scrisa din cuprinsul registrelor si condicilor, salariatul care gestioneaza arhiva mentioneaza: "prezentul dosar (registru, condica etc.) contine ... file" (in cifre si litere), aplica stampila rotunda si semneaza.

Art. 140
Pentru dosarele cu termen de pastrare permanent inventarul se intocmeste in 4 exemplare, iar pentru cele cu termen de pastrare temporar, in 3 exemplare. Din fiecare inventar cate un exemplar ramane la grefierul sef, iar celelalte se pastreaza in arhiva impreuna cu dosarele.

Art. 141
Pentru registre, condici si alte documente preconstituite se intocmeste un inventar separat pe termene de pastrare.

Art. 142
Salariatul care raspunde de arhiva este obligat sa tina evidenta inventarelor pentru documentele intrate in arhiva si a miscarii documentelor, completand rubricile din Registrul de evidenta a intrarilor-iesirilor unitatilor arhivistice, potrivit modelului din anexa nr. 4 la Legea nr. 16/1996, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 143
La primirea documentelor in arhiva se verifica daca inventarul este intocmit corespunzator si daca indeplineste conditiile prevazute de Legea nr. 16/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si de prezentul regulament.

Art. 144
Documentele se pastreaza in arhiva pe compartimente de activitate, pe termene de pastrare si in ordine cronologica a numerelor de inregistrare a dosarelor. Documentele cu termen de pastrare permanent se pastreaza separat de cele cu termene temporare.

Art. 145
(1) Grefierii arhivari sunt gestionarii documentelor arhivate si ai informatiilor cuprinse in aceste documente. Acestia raspund in conditiile legii si in limita atributiilor pe care le au de conservarea arhivei si de pastrarea confidentialitatii informatiilor cuprinse in arhiva.
(2) Persoanele mentionate la alin. (1) indeplinesc sarcinile prevazute de lege privind predarea documentelor in arhiva, pastrarea, selectionarea si eliminarea acestora, precum si cele prevazute in fisa postului.

Art. 146
(1) Eliberarea de dosare si de documente din dosarele arhivate, obtinerea de copii ale acestor documente, precum si consultarea lor se realizeaza numai pe baza aprobarii scrise a conducatorului unitatii care detine arhiva.
(2) Consultarea documentelor depozitate in arhiva generala a Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, eliberarea acestora, precum si obtinerea de copii se fac cu aprobarea procurorului sef al Sectiei de resurse umane si documentare. In cazul in care consultarea nu este permisa, solicitantul poate face plangere la procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.
(3) La cererea persoanelor indreptatite conducatorul parchetului, respectiv procurorul sef al Sectiei de resurse umane si documentare, poate aproba restituirea catre acestea de documente din arhiva sau poate dispune incredintarea de documente altor organe ale statului sau altor parchete. Documentul restituit sau incredintat se inlocuieste in arhiva cu o copie conforma.
(4) Eliberarea documentelor originale se consemneaza in registrul de depozit .
(5) Toate consultarile lucrarilor din arhiva, precum si eliberarea de copii se evidentiaza intr-un registru tinut prin grija grefierului arhivar. Acest registru va fi cuprins in inventar si va avea termen de pastrare permanent.

Art. 147
(1) Documentele de arhiva al caror termen de pastrare stabilit in nomenclatorul arhivistic a expirat se prezinta comisiei de selectionare constituite potrivit Legii nr. 16/1996, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Comisia de selectionare este compusa din presedinte, secretar si un numar impar de membri, numiti de conducatorul parchetului din randul procurorilor si al grefierilor.
(3) La Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie membrii comisiei sunt desemnati prin ordin al procurorului general, la propunerea procurorului sef al Sectiei de resurse umane si documentare.
(4) Presedintele comisiei de selectionare va fi numit din randul procurorilor.
(5) Salariatul care raspunde de arhiva va fi numit secretar al comisiei de selectionare. Acesta are obligatia sa pregateasca din timp materialul arhivistic pe care urmeaza sa-l prezinte comisiei, sa prezinte explicatiile necesare in legatura cu selectionarea arhivei si sa duca la indeplinire hotararile comisiei.





Afişează Regulament de ordine interioara al parchetelor pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Telemunca, noul regim de munca in era digitala
Sursa: MCP avocati

Suspendarea contractului de munca pe durata suspendarii permisului auto al salariatului
Sursa: MCP avocati

Contractul de munca pe perioada determinata. Mod de flexibilizare a relatiilor de munca
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice