Titlul XI - Organizarea, functionarea si atributiile compartimentelor auxiliare de specialitate ale parchetelor
Capitolul I - Dispozitii generale
Art. 109 Toate parchetele au in structura urmatoarele compartimente auxiliare de specialitate: a) registratura; b) grefa; c) arhiva; d) biroul de informare si relatii publice, cu exceptia Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie unde functioneaza Biroul de informare publica si relatii cu presa; e) biblioteca. Art. 110 (1) La Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie functioneaza si un compartiment de documentare si informatica juridica. (2) La Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si la parchetele militare functioneaza compartimente de informatii clasificate.
Sectiunea 1 - Registratura
Dispozitii generale pentru parchete Art. 111 (1) Corespondenta adresata parchetelor din cadrul Ministerului Public se primeste de prim-grefier ori de grefierul sef sau de alt grefier desemnat de conducatorul parchetului. (2) La primirea corespondentei se verifica daca mentiunile de pe plicuri corespund cu continutul acestora si daca exista toate anexele enumerate in corespondenta. Lipsurile ori nepotrivirile dintre mentiunile de pe plicuri si continutul acestora se aduc la cunostinta expeditorilor, carora li se va cere, in scris sau verbal, sa completeze corespondenta ori sa dea lamuririle necesare in legatura cu cele constatate. (3) Sesizarile penale, precum si celelalte plangeri, cereri, sesizari si memorii ale cetatenilor, depuse de acestia direct la parchet, vor purta mentiunea de primire aplicata de procurorul de serviciu, precum si numarul de inregistrare in Condica de evidenta a persoanelor primite in audienta. (4) Conducatorul parchetului poate dispune ca intreaga corespondenta sau numai o parte din aceasta sa ii fie prezentata nedesfacuta. Art. 112 (1) Corespondenta primita direct sau de la alte parchete se sorteaza de prim-grefier sau de grefierul sef, potrivit nomenclatoarelor arhivistice in vigoare, si se identifica lucrarile anterioare, in cazul cand corespondenta nou-primita are legatura cu aceste lucrari. (2) Intreaga corespondenta se prezinta spre examinare prim-procurorului sau procurorului general al parchetului, care repartizeaza lucrarile procurorilor sau altor salariati din subordine ori dispune trimiterea lor, cand este cazul, institutiilor competente, potrivit legii, sa le rezolve. (3) Sortarea corespondentei de catre prim-grefier sau de catre grefierul sef, prezentarea acesteia spre examinare conducatorului parchetului si repartizarea lucrarilor spre rezolvare se fac, de regula, in ziua primirii corespondentei sau cel tarziu a doua zi. Art. 113 (1) Dupa examinarea si repartizarea corespondentei, conducatorul parchetului restituie grefei lucrarile in vederea inregistrarii, predarii ori expedierii acestora, potrivit rezolutiei. (2) In cazul in care din cuprinsul unor scrisori nu rezulta cu claritate obiectul cererilor, plangerilor ori sesizarilor adresate parchetului, conducatorul acestuia va dispune procurorului sau salariatului caruia i-a repartizat lucrarea spre solutionare sa ceara petitionarului sa faca precizarile necesare in scris, telefonic sau direct prin chemare la parchet, dupa caz. Art. 114 Plangerile si sesizarile prin care se reclama fapte cu caracter penal, precum si dosarele primite de la organele de cercetare penala in care au fost sesizate direct acestea se inregistreaza in ordine cronologica in Registrul unic de evidenta a activitatii de urmarire penala si de supraveghere a acesteia. Numarul de inregistrare va fi insotit de indicativul "P" (penal). Art. 115 Primirea, evidenta, intocmirea si toate celelalte operatiuni privind lucrarile care contin informatii clasificate, "secrete de stat" sau "de serviciu" se efectueaza potrivit dispozitiilor legii si ordinelor procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie privind protectia de catre Ministerul Public a informatiilor clasificate si privind protectia secretului de serviciu, prin compartimentele de documente clasificate organizate la nivelul fiecarei structuri de parchet. Art. 116 (1) Cererile, reclamatiile, sesizarile si memoriile se inregistreaza in Registrul de evidenta a cererilor, reclamatiilor, sesizarilor, plangerilor si memoriilor adresate parchetului, dandu-se numere de inregistrare fara sot.
Telemunca, noul regim de munca in era digitala Sursa: MCP avocati
Suspendarea contractului de munca pe durata suspendarii permisului auto al salariatului Sursa: MCP avocati
Contractul de munca pe perioada determinata. Mod de flexibilizare a relatiilor de munca Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti