din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1046 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Regulamente » Regulament de ordine interioara al parchetelor

Regulament de ordine interioara al parchetelor

  Publicat: 17 Mar 2009       105053 citiri        Secţiunea: Regulamente  


Regulament de ordine interioara al parchetelor.

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 154 din 05/03/2007

1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Phare a fost creat in 1989, pentru a acorda asistenta Poloniei si Ungariei, si s-a extins treptat, incluzand 13 state partenere (inclusiv Romania).
Phare a fost creat in 1989, pentru a acorda asistenta Poloniei si Ungariei, si s-a extins treptat, incluzand 13 state partenere (inclusiv Romania).
Actiune diplomatica prin care un stat accepta prevederile unui tratat international, obligandu-se sa le respecte
Acelasi lucru cu Antreprenor.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Phare a fost creat in 1989, pentru a acorda asistenta Poloniei si Ungariei, si s-a extins treptat, incluzand 13 state partenere (inclusiv Romania).
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Sunt participanti in procesul penal, alaturi de parti si organele judiciare. Persoanele sunt martorii, experti, interpretii, traducatorii, substituitii procesuali etc.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Act adoptat de organele de stat,
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Persoana care face parte din conducerea unei institutii,
Persoana care face parte din parchet si care exercita atributiile ce revin acestei institutii judiciare.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Persoana care face parte din conducerea unei institutii,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Una din conditiile pentru a fi parte in procesul civil sau pentru exercitarea actiunii civile,
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Persoana care face parte din conducerea unei institutii,
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel

c) de raportare catre institutiile abilitate a datelor si informatiilor solicitate in calitate de coordonator national al asistentei si pentru asigurarea functionarii Sistemului informatic unic de monitorizare si evaluare a programelor de asistenta financiara, precum si catre Fondul national, agentiile de implementare si catre Comisia Europeana a documentelor prevazute de procedurile PHARE .
(4) In vederea implementarii corespunzatoare a programelor in termenele prevazute, Unitatea de implementare a programelor PHARE are urmatoarele atributii, cu exceptia cazurilor in care legea prevede altfel:
a) identifica si elaboreaza propuneri de proiecte de finantare din fonduri PHARE, pe baza prioritatilor prevazute in Parteneriatul pentru aderare si in alte documente programatice, in conformitate cu strategia de programare a asistentei financiare nerambursabile, stabilita de institutiile abilitate, si dupa consultarea conducerii institutiei, precum si a celorlalte directii/structuri de specialitate din institutie, potentiali beneficiari ai asistentei;
b) intreprinde toate demersurile pe care le presupune exercitiul de programare, in vederea asigurarii eligibilitatii proiectelor propuse (completarea sau modificarea fisei de proiect, redimensionarea bugetului solicitat); in acest scop, conlucreaza cu directiile de specialitate din cadrul institutiilor abilitate;
c) intocmeste documentele subsecvente aprobarii fisei de proiect pentru derularea efectiva a programului (termeni de referinta, specificatii tehnice, conventii de infratire), cu sprijinul directiilor/structurilor de specialitate, unde este cazul;
d) indeplineste sarcinile ce ii revin pentru organizarea licitatiilor, evaluarea ofertelor, selectarea contractorului, negocierea si incheierea contractului, in colaborare cu agentia de implementare;
e) supravegheaza in permanenta indeplinirea de catre contractor a obligatiilor asumate in conformitate cu termenii de referinta;
f) atesta realitatea serviciilor mentionate in facturile remise de contractori, in vederea efectuarii platii de catre agentia de implementare;
g) planifica si raspunde de organizarea in conditii optime a activitatilor aprobate prin program, inclusiv in situatiile in care derularea efectiva a programelor este in sarcina beneficiarilor asistentei, directiilor/structurilor din aceeasi institutie sau din alte institutii;
h) coordoneaza si monitorizeaza implementarea programelor; in acest scop, pastreaza evidenta privind obiectivele, desfasurarea si rezultatele programelor derulate;
i) tine evidenta repartizarii si utilizarii bunurilor achizitionate din fondurile PHARE, conform destinatiei si scopului prevazute in program;
j) intocmeste documentele de raportare periodica privind stadiul implementarii programelor, rapoartele de monitorizare si evaluare a proiectelor, conform procedurilor PHARE; in acest scop, beneficiaza de sprijinul beneficiarilor directi, daca este cazul;
k) asigura schimbul de informatii privind aspectele tehnice ale implementarii programelor cu directiile implicate din cadrul Comisiei Europene, cu Reprezentanta Comisiei Europene la Bucuresti, cu Fondul national, cu agentiile de implementare si cu celelalte institutii abilitate;
l) asigura legatura dintre autoritatea de implementare si institutiile abilitate pentru programele PHARE pe care le implementeaza;
m) asigura legatura cu celelalte institutii beneficiare ale asistentei si participa la reuniunile interinstitutionale in probleme de interes comun pentru asistenta PHARE;
n) participa la reuniunile internationale cu relevanta pentru obiectul de activitate al UIP;
o) asigura participarea la intalnirile la nivelul conducerii institutiei legate de activitatea de asistenta financiara PHARE;
p) indeplineste orice alte atributii care rezulta din necesitatea derularii in bune conditii a proiectelor si pentru asigurarea absorbtiei fondurilor alocate.
(5) Coordonatorul UIP este abilitat prin ordinul de numire sa solicite si sa primeasca de la celelalte structuri din cadrul Ministerului Public datele si informatiile necesare indeplinirii atributiilor prevazute la alin. (4).
(6) Coordonatorul UIP este abilitat sa semneze documentele realizate in indeplinirea atributiilor conferite UIP, cu exceptia acelora a caror semnare este expres prevazuta in sarcina altor persoane .

Titlul IV - Organizarea si functionarea parchetelor de pe langa curtile de apel



Capitolul I - Conducerea si structura parchetelor de pe langa curtile de apel



Art. 71
(1) Parchetele de pe langa curtile de apel sunt conduse de procurori generali, ajutati de unul sau, dupa caz, de 2 procurori generali adjuncti, conform numarului stabilit prin hotarare a Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.
(2) Procurorul general adjunct ori, dupa caz, procurorii generali adjuncti actioneaza si raspund pentru ducerea la indeplinire a masurilor dispuse de procurorul general, coordonand si controland activitatea sectiilor ori a altor compartimente ale parchetului, repartizate de acesta.
(3) Acolo unde exista un singur procuror general adjunct, acesta este inlocuitorul de drept al procurorului general. In perioada absentei procurorului general sau in cazul imposibilitatii exercitarii functiei, indiferent de cauza acesteia, inclusiv revocarea, procurorul general adjunct il inlocuieste de drept in exercitarea atributiilor ce ii revin in aceasta calitate .
(4) In cazul in care exista 2 procurori generali adjuncti, prin ordin al procurorului general se va stabili ordinea celor care exercita conducerea parchetului de pe langa curtea de apel. De asemenea, prin ordin se va stabili si ordinea in care se exercita conducerea parchetului de pe langa curtea de apel in cazul absentei sau al imposibilitatii exercitarii functiei concomitent de catre procurorul general, adjunctul sau adjunctii sai.
(5) Procurorul general poate delega dreptul de semnatura procurorului general adjunct sau, dupa caz, procurorilor generali adjuncti, in conditiile legii si pe perioada determinata.

Art. 72
Procurorul general al parchetului de pe langa curtea de apel are urmatoarele atributii:
1. organizeaza, conduce, coordoneaza si raspunde de activitatea de indeplinire a sarcinilor ce revin parchetului de pe langa curtea de apel, potrivit legii si ordinelor procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie;
2. conduce compartimentul de informare si relatii publice si desemneaza un purtator de cuvant;
3. organizeaza impreuna cu procurorul sef sectie activitatea de urmarire penala proprie, precum si pe aceea desfasurata de catre parchetele de pe langa tribunale, tribunale pentru minori si familie si judecatorii;
4. organizeaza periodic conferinte de presa;
5. repartizeaza procurorii pe sectii, servicii, birouri sau alte compartimente de activitate din cadrul parchetului, in functie de pregatirea, specializarea, aptitudinile acestora si de necesitatea bunei functionari a parchetului;
6. elaboreaza semestrial programul de activitate al parchetului de pe langa curtea de apel, asigura si urmareste realizarea integrala a obiectivelor si a actiunilor in termenele prevazute;
7. asigura corelarea programelor de activitate ale parchetelor din circumscriptie si aproba, cand este cazul, propunerile de modificare ori de inlocuire a unor obiective;
8. asigura organizarea judicioasa a muncii si folosirea adecvata a resurselor umane si materiale;
9. ia masuri pentru stabilirea unei metodologii unitare de lucru a activitatii proprii si a activitatii celorlalte parchete din circumscriptie;
10. reprezinta parchetul de pe langa curtea de apel in relatiile de serviciu cu alte institutii, organisme si organizatii de acelasi nivel de competenta, precum si in relatiile de serviciu cu alte parchete, institutii publice si mass-media;
11. asigura functionarea sistemului informational, potrivit metodologiei stabilite prin ordinul procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie;
12. asigura controlul si raspunde de exactitatea datelor si informatiilor ce se transmit Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie;





Afişează Regulament de ordine interioara al parchetelor pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Telemunca, noul regim de munca in era digitala
Sursa: MCP avocati

Suspendarea contractului de munca pe durata suspendarii permisului auto al salariatului
Sursa: MCP avocati

Contractul de munca pe perioada determinata. Mod de flexibilizare a relatiilor de munca
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice