Capitolul XII - Biroul juridic
Art. 67 (1) Biroul juridic asigura apararea drepturilor si intereselor legitime ale Ministerului Public - Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, in conformitate cu Constitutia si cu legile in vigoare. (2) Biroul juridic functioneaza in subordinea directa a procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si este condus de un consilier juridic, personal de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor. (3) Biroul juridic are urmatoarele atributii: a) redacteaza actiuni, intampinari, cereri de chemare in garantie, cereri de interventie, cereri reconventionale, cereri de suspendare, contestatii la executare, motive de apel sau de recurs, concluzii scrise, referate, note si alte lucrari prevazute de lege; b) exercita caile de atac impotriva hotararilor judecatoresti pronuntate in cauze in care este parte Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie sau alte unitati de parchet si ia orice alte masuri necesare apararii intereselor legitime ale institutiei, potrivit legii; c) reprezinta interesele institutiei in fata instantelor judecatoresti, potrivit legii; d) asigura asistenta de specialitate juridica in lucrarile cu caracter juridic ale Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si coordoneaza aceasta activitate la celelalte parchete; e) colaboreaza la intocmirea actelor specifice institutiei vizand activitatea Biroului juridic; f) avizeaza din punct de vedere al legalitatii actele juridice pe care le incheie institutia; g) exercita alte atributii prevazute in legi speciale sau stabilite prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie. Art. 68 Seful Biroului juridic are urmatoarele atributii: a) urmareste rezolvarea lucrarilor ce sunt repartizate biroului la termen si in conditii de calitate; b) se informeaza in permanenta despre toate actele normative specifice activitatii biroului; c) saptamanal, lunar si anual, dupa caz, prezinta conducerii Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie volumul de activitate si orice relatii care ii sunt solicitate din domeniul sau de activitate; d) il informeaza pe procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie in legatura cu activitatea desfasurata; e) raspunde pentru indeplinirea atributiilor prevazute la lit. a)-d).
Capitolul XIII - Compartimentul informatiilor clasificate
Art. 69 (1) Compartimentul informatiilor clasificate este organizat si functioneaza potrivit ordinelor procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie privind protectia de catre Ministerul Public a informatiilor clasificate, precum si in baza Legii nr. 182/2002 privind protectia informatiilor clasificate, cu modificarile si completarile ulterioare, a Hotararii Guvernului nr. 585/2002 pentru aprobarea Standardelor nationale de protectie a informatiilor clasificate in Romania si a Hotararii Guvernului nr. 781/2002 privind protectia informatiilor secrete de serviciu . (2) Compartimentul informatiilor clasificate asigura evidenta, prelucrarea, procesarea, pastrarea, manipularea, multiplicarea, transmiterea, distrugerea si arhivarea informatiilor clasificate pentru toate sectiile Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, cu exceptia Sectiei parchetelor militare.
Capitolul XIV - Unitatea de implementare a programelor PHARE (UIP) style="font-size: 10pt; font-family: Verdana;">
Art. 70 (1) Unitatea de implementare a programelor PHARE (UIP) se organizeaza la nivel de serviciu, in vederea derularii programelor PHARE al caror beneficiar este Ministerul Public, cu exceptia cazurilor in care legea prevede altfel. (2) Unitatea de implementare a programelor PHARE functioneaza in subordinea procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si este condusa de un manager public sau de un consilier. (3) Unitatea de implementare a programelor PHARE exercita urmatoarele functii, cu exceptia cazurilor in care legea prevede altfel: a) de coordonare a activitatilor prin care se realizeaza implementarea din punct de vedere tehnic a programelor; b) de management tehnic al proiectelor si contractelor aferente, in baza fondurilor transferate de Fondul national, conform acordurilor de finantare;
Telemunca, noul regim de munca in era digitala Sursa: MCP avocati
Suspendarea contractului de munca pe durata suspendarii permisului auto al salariatului Sursa: MCP avocati
Contractul de munca pe perioada determinata. Mod de flexibilizare a relatiilor de munca Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti