din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1867 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Regulamente » Regulament de ordine interioara al parchetelor

Regulament de ordine interioara al parchetelor

  Publicat: 17 Mar 2009       105060 citiri        Secţiunea: Regulamente  


Regulament de ordine interioara al parchetelor.

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 154 din 05/03/2007

Tabel statistico-economic folosit in analiza si planificare, prin care se compara si se raporteaza
Desfiintare a unei hotarari judecatoresti ca urmare a admiterii unei cai de atac (recurs, apel).
Mijloace de plata formate din monede si bancnote.
Totalitate a actiunilor: primire, pastrare, evidenta, manuire, eliberare, care compun activitatea de administrare,
Este inscris in Costitutia Romaniei si reglementat in detaliu in legea pentru organizarea judecatoreasca.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este inscris in Costitutia Romaniei si reglementat in detaliu in legea pentru organizarea judecatoreasca.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Balanta veniturilor si cheltuielilor dintr-o anumita perioada
Balanta veniturilor si cheltuielilor dintr-o anumita perioada
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Din punct de vedere contabil, totalul lichiditatilor monetare curente (piese monetare, bilete de banca nationale si traine)
Prima treapta in cadrul metodei de cunoastere a contabilitatii si cel mai reprezentativ procedeu prin care se infaptuieste principiul dublei reprezentari
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Balanta veniturilor si cheltuielilor dintr-o anumita perioada

G. In ceea ce priveste situatiile lunare, trimestriale si anuale:
a) raspunde de intocmirea darilor de seama contabile, potrivit normelor emise de Ministerul Finantelor Publice;
b) stabileste totalul sumelor debitoare si creditoare, precum si soldul final al fiecarui cont;
c) intocmeste lunar balanta de verificare;
d) verifica si centralizeaza balantele lunare de verificare analitica;
e) intocmeste situatia financiara anuala, inclusiv situatia patrimoniului si a rezultatelor obtinute.
H. In ceea ce priveste activitatea de analiza economica:
a) intocmeste pentru managerul economic informari si analize lunare si anuale privind situatia principalilor indicatori economico-financiari si de eficienta;
b) intocmeste situatia incasarilor din extrasele conturilor de trezorerie si registrul de casa;
c) intocmeste note, informari si analize dispuse de conducerea institutiei;
d) asigura aplicarea legislatiei in acest domeniu si aduce de indata la cunostinta conducerii aparitia unor situatii financiare neprevazute.
I. In ceea ce priveste compartimentul controlul financiar de gestiune:
a) raspunde de existenta, integritatea, pastrarea si paza bunurilor detinute cu orice titlu;
b) utilizeaza valorile materiale de orice fel, casarea si declasarea bunurilor materiale;
c) efectueaza, in numerar sau prin cont, incasarile si platile de orice natura, inclusiv a salariilor si retinerilor din salariu, precum si a altor obligatii fata de personal;
d) intocmeste si asigura circulatia documentelor primare, tehnico-operative si contabile, precum si realitatea datelor inscrise in acestea.

Art. 57
Biroul buget, control financiar preventiv propriu si angajamente bugetare are urmatoarele atributii:
A. In ceea ce priveste controlul financiar preventiv propriu:
a) se exercita de catre persoana imputernicita, avizata de Ministerul Finantelor Publice prin viza de control financiar preventiv propriu asupra documentelor stabilite prin cadrul specific institutiei. Verificarea consta in analiza sistematica a operatiunilor supuse controlului financiar preventiv propriu formal, precum si din punctul de vedere al regularitatii si, dupa caz, al incadrarii in limitele si destinatia creditelor bugetare si/sau angajamente;
b) asigura respectarea principiului privind separatia sarcinilor pentru fazele executiei bugetare, iar controlul financiar de gestiune se organizeaza independent de auditul intern;
c) persoana numita coordonator al activitatii de control preventiv propriu va centraliza propunerile si va intocmi proiectele ordinelor de avizare pentru numirea ordonatorilor secundari de credite si a persoanelor ce vor fi imputernicite cu exercitarea controlului financiar propriu la aceste parchete;
d) coordonatorul activitatii de control preventiv propriu va intocmi raportul privind activitatea de control financiar propriu trimestrial/anual pentru activitatea proprie si centralizata pe Ministerul Public.
B. In ceea ce priveste elaborarea si urmarirea executiei bugetului:
a) primeste si analizeaza propunerile ordonatorilor tertiari si secundari de credite din Ministerul Public si intocmeste proiectul de buget si notele de fundamentare;
b) repartizeaza anual, trimestrial si lunar, pe ordonatori de credite subordonati, indicatorii financiari aprobati prin legea bugetului de stat pe anul respectiv si propune spre aprobare managerului economic proiectele de buget ale ordonatorilor secundari de credite; dupa aprobare, le comunica in termen acestora;
c) deschide lunar credite, efectueaza repartizari si retrageri de credite, precum si virari de credite intre articole pe trimestre de credite, incepand cu semestrul II;
d) intocmeste documentatia de fundamentare a propunerilor bugetului de venituri si cheltuieli al Ministerului Public;
e) intocmeste situatiile privind executia de casa a bugetului;
f) centralizeaza situatiile financiare ale ordonatorilor subordonati si intocmeste situatia financiara centralizata, pe care o depune la Ministerul Finantelor Publice;
g) intocmeste lunar monitorizarea cheltuielilor de personal materiale si capital;
h) intocmeste rapoartele de analiza economica pe baza de bilant si propune masuri pentru imbunatatirea activitatii financiar-contabile;
i) tine evidenta angajarii, lichidarii si ordonantarii cheltuielilor;
j) realizeaza documentatia de fundamentare a propunerilor de rectificare a bugetului de venituri si cheltuieli al Ministerului Public.

Sectiunea 3 - Serviciul de investitii si achizitii publice



Art. 58
(1) Serviciul de investitii si achizitii publice are urmatoarele atributii:
a) participa la achizitionarea echipamentelor necesare Ministerului Public, oferind asistenta tehnica;
b) intocmeste proiectul planului de investitii, in functie de obiectivele stabilite, il supune aprobarii si urmareste realizarea acestuia;
c) participa la efectuarea de prospectari de teren si de releveuri in scopul alegerii amplasamentelor pentru investitiile imobiliare, dupa caz;
d) participa la selectarea ofertelor potentialilor proiectanti, executori de investitii si furnizori, cu ocazia licitatiilor si selectiilor de oferte ocazionate;
e) urmareste asigurarea studiilor tehnico-economice pentru investitiile planificate;
f) analizeaza periodic stadiul lucrarilor si propune masuri de incadrare in termen;
g) asigura indrumarea si supravegherea tehnica in realizarea investitiilor si intocmeste situatiile periodice privind stadiul de realizare a acestora;
h) asigura gestionarea documentatiei tehnico-economice pentru lucrarile de investitii;
i) incheie cu organele de specialitate procese-verbale de receptie si urmareste functionarea investitiei in perioada de proba si garantie;
j) fundamenteaza necesarul de credite bugetare pentru investitii, in vederea elaborarii proiectului anual de buget pentru Ministerul Public;





Afişează Regulament de ordine interioara al parchetelor pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Telemunca, noul regim de munca in era digitala
Sursa: MCP avocati

Suspendarea contractului de munca pe durata suspendarii permisului auto al salariatului
Sursa: MCP avocati

Contractul de munca pe perioada determinata. Mod de flexibilizare a relatiilor de munca
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice