Sectiunea 2 - Serviciul financiar, salarizare, contabilitate, buget, control financiar preventiv, metodologie si angajamente bugetare
Art. 56 Biroul financiar, contabilitate si salarizare are urmatoarele atributii: A. In ceea ce priveste operatiunile de trezorerie: a) urmareste, efectueaza si raspunde de executia platilor, incasarilor si decontarilor de orice fel din fondurile bugetare ori extrabugetare; b) intocmeste documentele de plata pentru operatiunile financiare, potrivit reglementarilor, si vireaza sumele cuvenite; c) verifica operatiunile consemnate de trezoreria statului in extrasele de cont; d) efectueaza plata drepturilor banesti ale salariatilor si raspunde pentru corecta intocmire a formelor de plata; e) verifica si preda zilnic pentru inregistrare in contabilitate documentele care stau la baza operatiunilor de incasare si plati cuprinse in registrul de casa; f) urmareste corectitudinea incasarilor si a efectuarii decontarilor cu alti ordonatori de credite si cu persoanele fizice si juridice; g) tine evidenta incasarilor si platilor prin casa, precum si a celorlalte valori banesti. B. In ceea ce priveste obligatiile fiscale: a) raspunde de indeplinirea obligatiilor fiscale referitoare la taxe si impozite si de contributia la fondurile speciale; b) intocmeste si depune lunar declaratiile privind indeplinirea obligatiilor de natura fiscala, potrivit legii, si raspunde pentru corecta intocmire a acestora; c) raspunde de executia de casa a bugetului aprobat de ordonatorul principal de credite pentru activitatea Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie; d) verifica deconturile de cheltuieli in lei sau valuta, le supune aprobarii conducerii serviciului si le prezinta pentru viza controlului financiar propriu. C. In ceea ce priveste relatia cu salariatii: a) intocmeste documentele pentru plata drepturilor salariale si a altor drepturi care decurg din raporturile de munca; b) intocmeste si depune fisele fiscale prevazute de lege; c) calculeaza drepturile banesti cuvenite salariatilor; d) elibereaza adeverinte solicitate de salariati. D. In ceea ce priveste inregistrarile in contabilitate: a) asigura aplicarea prevederilor legale cu privire la organizarea si conducerea contabilitatii si urmareste reflectarea in evidenta contabila a intregului proces al executarii bugetului de venituri si cheltuieli, inregistrand cronologic si sistematic toate operatiunile privind patrimoniul unitatii; b) inregistreaza cronologic in contabilitate operatiunile patrimoniale, cu respectarea succesiunii documentelor justificative, dupa data de intocmire sau intrare in institutie si sistematic in conturile sintetice si analitice, cu ajutorul registrului-jurnal; c) verifica documentele si efectueaza contabilizarea salariilor si a decontarilor cu personalul, precum si a celor privind asigurarile de sanatate; d) tine registrele obligatorii prevazute de Legea nr. 82/1991, republicata; e) conduce evidenta contabila a activelor si stocurilor. E. In ceea ce priveste inventarierea patrimoniului: a) raspunde de organizarea si efectuarea inventarierii patrimoniului Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, asigurand inregistrarea in registrul inventar a elementelor acestuia, potrivit normelor legale, precum si valorificarea rezultatelor inventarierii; b) inventariaza bunurile apartinand altor persoane fizice sau juridice, aflate temporar in incinta, spre pastrare sau pentru alte scopuri; c) inregistreaza in contabilitate diferentele dintre soldurile scriptice corespunzatoare bunurilor respective si stocurile constatate cu ocazia inventarierii, potrivit legii; d) verifica in fapt bunurile care sunt inventariate conform lit. a). F. In ceea ce priveste evaluarea elementelor patrimoniale cu ocazia inventarierii anuale: a) evalueaza la valoarea contabila bunurile, potrivit legii; b) intocmeste situatia bunurilor depreciate si fara miscare si inainteaza propuneri pentru valorificarea lor; c) stabileste si evalueaza, potrivit legii, creantele si obligatiile, inclusiv cele incerte si in litigiu, precum si disponibilitatile in devize si propune masurile corespunzatoare pentru lichidarea lor; d) evalueaza la valoarea de utilitate fiecare element din bunurile depreciate, in functie de utilitatea bunului in institutie si de pretul pietei.
Telemunca, noul regim de munca in era digitala Sursa: MCP avocati
Suspendarea contractului de munca pe durata suspendarii permisului auto al salariatului Sursa: MCP avocati
Contractul de munca pe perioada determinata. Mod de flexibilizare a relatiilor de munca Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti