Sectiunea 2 - Serviciul financiar, salarizare, contabilitate, buget, control financiar preventiv, metodologie si angajamente bugetare
Art. 56 Biroul financiar, contabilitate si salarizare are urmatoarele atributii: A. In ceea ce priveste operatiunile de trezorerie: a) urmareste, efectueaza si raspunde de executia platilor, incasarilor si decontarilor de orice fel din fondurile bugetare ori extrabugetare; b) intocmeste documentele de plata pentru operatiunile financiare, potrivit reglementarilor, si vireaza sumele cuvenite; c) verifica operatiunile consemnate de trezoreria statului in extrasele de cont; d) efectueaza plata drepturilor banesti ale salariatilor si raspunde pentru corecta intocmire a formelor de plata; e) verifica si preda zilnic pentru inregistrare in contabilitate documentele care stau la baza operatiunilor de incasare si plati cuprinse in registrul de casa; f) urmareste corectitudinea incasarilor si a efectuarii decontarilor cu alti ordonatori de credite si cu persoanele fizice si juridice; g) tine evidenta incasarilor si platilor prin casa, precum si a celorlalte valori banesti. B. In ceea ce priveste obligatiile fiscale: a) raspunde de indeplinirea obligatiilor fiscale referitoare la taxe si impozite si de contributia la fondurile speciale; b) intocmeste si depune lunar declaratiile privind indeplinirea obligatiilor de natura fiscala, potrivit legii, si raspunde pentru corecta intocmire a acestora; c) raspunde de executia de casa a bugetului aprobat de ordonatorul principal de credite pentru activitatea Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie; d) verifica deconturile de cheltuieli in lei sau valuta, le supune aprobarii conducerii serviciului si le prezinta pentru viza controlului financiar propriu. C. In ceea ce priveste relatia cu salariatii: a) intocmeste documentele pentru plata drepturilor salariale si a altor drepturi care decurg din raporturile de munca; b) intocmeste si depune fisele fiscale prevazute de lege; c) calculeaza drepturile banesti cuvenite salariatilor; d) elibereaza adeverinte solicitate de salariati. D. In ceea ce priveste inregistrarile in contabilitate: a) asigura aplicarea prevederilor legale cu privire la organizarea si conducerea contabilitatii si urmareste reflectarea in evidenta contabila a intregului proces al executarii bugetului de venituri si cheltuieli, inregistrand cronologic si sistematic toate operatiunile privind patrimoniul unitatii; b) inregistreaza cronologic in contabilitate operatiunile patrimoniale, cu respectarea succesiunii documentelor justificative, dupa data de intocmire sau intrare in institutie si sistematic in conturile sintetice si analitice, cu ajutorul registrului-jurnal; c) verifica documentele si efectueaza contabilizarea salariilor si a decontarilor cu personalul, precum si a celor privind asigurarile de sanatate; d) tine registrele obligatorii prevazute de Legea nr. 82/1991, republicata; e) conduce evidenta contabila a activelor si stocurilor. E. In ceea ce priveste inventarierea patrimoniului: a) raspunde de organizarea si efectuarea inventarierii patrimoniului Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, asigurand inregistrarea in registrul inventar a elementelor acestuia, potrivit normelor legale, precum si valorificarea rezultatelor inventarierii; b) inventariaza bunurile apartinand altor persoane fizice sau juridice, aflate temporar in incinta, spre pastrare sau pentru alte scopuri; c) inregistreaza in contabilitate diferentele dintre soldurile scriptice corespunzatoare bunurilor respective si stocurile constatate cu ocazia inventarierii, potrivit legii; d) verifica in fapt bunurile care sunt inventariate conform lit. a). F. In ceea ce priveste evaluarea elementelor patrimoniale cu ocazia inventarierii anuale: a) evalueaza la valoarea contabila bunurile, potrivit legii; b) intocmeste situatia bunurilor depreciate si fara miscare si inainteaza propuneri pentru valorificarea lor; c) stabileste si evalueaza, potrivit legii, creantele si obligatiile, inclusiv cele incerte si in litigiu, precum si disponibilitatile in devize si propune masurile corespunzatoare pentru lichidarea lor; d) evalueaza la valoarea de utilitate fiecare element din bunurile depreciate, in functie de utilitatea bunului in institutie si de pretul pietei.
Acordarea despagubirilor pe durata suspendarii contractului individual de munca Sursa: MCP avocati
Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE? Sursa: EuroAvocatura.ro
Somatia europeana de plata. Modalitate de recuperare a creantelor transfrontaliere Sursa: av. Andreea Deaconu
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti