din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1119 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Regulamente » Regulament de ordine interioara al parchetelor

Regulament de ordine interioara al parchetelor

  Publicat: 17 Mar 2009       105055 citiri        Secţiunea: Regulamente  


Regulament de ordine interioara al parchetelor.

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 154 din 05/03/2007

Principala forma a evidentei economice. Contabilitatea inregistreaza, urmareste si controleaza numai acele laturi ale activitatii care pot fi exprimate valoric cu ajutorul etalonului banesc (rareori etaloane cantitative).
Totalitate a actiunilor: primire, pastrare, evidenta, manuire, eliberare, care compun activitatea de administrare,
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Principala forma a evidentei economice. Contabilitatea inregistreaza, urmareste si controleaza numai acele laturi ale activitatii care pot fi exprimate valoric cu ajutorul etalonului banesc (rareori etaloane cantitative).
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Principala forma a evidentei economice. Contabilitatea inregistreaza, urmareste si controleaza numai acele laturi ale activitatii care pot fi exprimate valoric cu ajutorul etalonului banesc (rareori etaloane cantitative).
Primirea unei sume de bani de la o persoana fizica sau juridica in numerar
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Din punct de vedere contabil, totalul lichiditatilor monetare curente (piese monetare, bilete de banca nationale si traine)
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Inregistrare sistematica a informatiilor privind situatia patrimoniala si a rezultatelor obtinute de catre un agent economico-social, atat pentru necesitatile acestuia cat si pentru relatiile cu asociatii sau actionarii,
Principala forma a evidentei economice. Contabilitatea inregistreaza, urmareste si controleaza numai acele laturi ale activitatii care pot fi exprimate valoric cu ajutorul etalonului banesc (rareori etaloane cantitative).
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Inregistrare sistematica a informatiilor privind situatia patrimoniala si a rezultatelor obtinute de catre un agent economico-social, atat pentru necesitatile acestuia cat si pentru relatiile cu asociatii sau actionarii,
Document care cuprinde enumerarea si descrierea existentei cantitative si valorice a mijloacelor pe care le poseda, le are in gestiune, in folosinta ori in raspundere al un moment dat, o persoana fizica sau juridica.
Principala forma a evidentei economice. Contabilitatea inregistreaza, urmareste si controleaza numai acele laturi ale activitatii care pot fi exprimate valoric cu ajutorul etalonului banesc (rareori etaloane cantitative).
Titluri de credit (efecte comerciale exprimate in moneda straina.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice

Departamentul economico-financiar si administrativ are urmatoarea structura:
A. Serviciul financiar, salarizare, contabilitate, buget, control financiar preventiv, metodologie si angajamente bugetare:
a) Biroul financiar, contabilitate si salarizare;
b) Biroul buget, control financiar preventiv propriu si angajamente bugetare;
c) Compartimentul controlul financiar de gestiune.
B. Serviciul de investitii si achizitii publice;
C. Serviciul administrativ, intretinere-deservire, transport si securitate a muncii:
a) Biroul administrativ si intretinere-deservire;
b) Compartimentul transporturi si intretinere parc auto;
c) Compartimentul de securitate a muncii.
D. Biroul protocol.

Sectiunea 2 - Serviciul financiar, salarizare, contabilitate, buget, control financiar preventiv, metodologie si angajamente bugetare



Art. 56
Biroul financiar, contabilitate si salarizare are urmatoarele atributii:
A. In ceea ce priveste operatiunile de trezorerie:
a) urmareste, efectueaza si raspunde de executia platilor, incasarilor si decontarilor de orice fel din fondurile bugetare ori extrabugetare;
b) intocmeste documentele de plata pentru operatiunile financiare, potrivit reglementarilor, si vireaza sumele cuvenite;
c) verifica operatiunile consemnate de trezoreria statului in extrasele de cont;
d) efectueaza plata drepturilor banesti ale salariatilor si raspunde pentru corecta intocmire a formelor de plata;
e) verifica si preda zilnic pentru inregistrare in contabilitate documentele care stau la baza operatiunilor de incasare si plati cuprinse in registrul de casa;
f) urmareste corectitudinea incasarilor si a efectuarii decontarilor cu alti ordonatori de credite si cu persoanele fizice si juridice;
g) tine evidenta incasarilor si platilor prin casa, precum si a celorlalte valori banesti.
B. In ceea ce priveste obligatiile fiscale:
a) raspunde de indeplinirea obligatiilor fiscale referitoare la taxe si impozite si de contributia la fondurile speciale;
b) intocmeste si depune lunar declaratiile privind indeplinirea obligatiilor de natura fiscala, potrivit legii, si raspunde pentru corecta intocmire a acestora;
c) raspunde de executia de casa a bugetului aprobat de ordonatorul principal de credite pentru activitatea Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie;
d) verifica deconturile de cheltuieli in lei sau valuta, le supune aprobarii conducerii serviciului si le prezinta pentru viza controlului financiar propriu.
C. In ceea ce priveste relatia cu salariatii:
a) intocmeste documentele pentru plata drepturilor salariale si a altor drepturi care decurg din raporturile de munca;
b) intocmeste si depune fisele fiscale prevazute de lege;
c) calculeaza drepturile banesti cuvenite salariatilor;
d) elibereaza adeverinte solicitate de salariati.
D. In ceea ce priveste inregistrarile in contabilitate:
a) asigura aplicarea prevederilor legale cu privire la organizarea si conducerea contabilitatii si urmareste reflectarea in evidenta contabila a intregului proces al executarii bugetului de venituri si cheltuieli, inregistrand cronologic si sistematic toate operatiunile privind patrimoniul unitatii;
b) inregistreaza cronologic in contabilitate operatiunile patrimoniale, cu respectarea succesiunii documentelor justificative, dupa data de intocmire sau intrare in institutie si sistematic in conturile sintetice si analitice, cu ajutorul registrului-jurnal;
c) verifica documentele si efectueaza contabilizarea salariilor si a decontarilor cu personalul, precum si a celor privind asigurarile de sanatate;
d) tine registrele obligatorii prevazute de Legea nr. 82/1991, republicata;
e) conduce evidenta contabila a activelor si stocurilor.
E. In ceea ce priveste inventarierea patrimoniului:
a) raspunde de organizarea si efectuarea inventarierii patrimoniului Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, asigurand inregistrarea in registrul inventar a elementelor acestuia, potrivit normelor legale, precum si valorificarea rezultatelor inventarierii;
b) inventariaza bunurile apartinand altor persoane fizice sau juridice, aflate temporar in incinta, spre pastrare sau pentru alte scopuri;
c) inregistreaza in contabilitate diferentele dintre soldurile scriptice corespunzatoare bunurilor respective si stocurile constatate cu ocazia inventarierii, potrivit legii;
d) verifica in fapt bunurile care sunt inventariate conform lit. a).
F. In ceea ce priveste evaluarea elementelor patrimoniale cu ocazia inventarierii anuale:
a) evalueaza la valoarea contabila bunurile, potrivit legii;
b) intocmeste situatia bunurilor depreciate si fara miscare si inainteaza propuneri pentru valorificarea lor;
c) stabileste si evalueaza, potrivit legii, creantele si obligatiile, inclusiv cele incerte si in litigiu, precum si disponibilitatile in devize si propune masurile corespunzatoare pentru lichidarea lor;
d) evalueaza la valoarea de utilitate fiecare element din bunurile depreciate, in functie de utilitatea bunului in institutie si de pretul pietei.





Afişează Regulament de ordine interioara al parchetelor pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Telemunca, noul regim de munca in era digitala
Sursa: MCP avocati

Suspendarea contractului de munca pe durata suspendarii permisului auto al salariatului
Sursa: MCP avocati

Contractul de munca pe perioada determinata. Mod de flexibilizare a relatiilor de munca
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice