Capitolul X - Departamentul economico-financiar si administrativ
Sectiunea 1 - Atributiile, conducerea si structura
Art. 54 (1) Activitatea economico-financiara si administrativa din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie este realizata de Departamentul economico-financiar si administrativ. (2) Departamentul economico-financiar si administrativ este condus de un manager economic subordonat procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie. (3) Managerul economic are urmatoarele atributii: a) conduce si raspunde pentru activitatea Departamentului economico-financiar si administrativ al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie; b) indeplineste, pe baza delegarii primite din partea ordonatorului principal de credite, calitatea de ordonator principal de credite; c) organizeaza elaborarea, fundamentarea si prezentarea la organele abilitate a proiectului de buget anual, la termenele si in conditiile prevazute de Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile ulterioare; d) coordoneaza activitatea de administrare a sediului Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si ia masuri pentru asigurarea conditiilor materiale in vederea desfasurarii corespunzatoare a activitatii; e) organizeaza tinerea evidentei tuturor imobilelor din proprietatea sau administrarea Ministerului Public, precum si a celorlalte bunuri aflate in patrimoniul acestuia; f) urmareste si raspunde de utilizarea cu eficienta a fondurilor primite de la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, precum si a celor constituite din veniturile proprii, potrivit legii; g) organizeaza tinerea la zi a contabilitatii si controleaza efectuarea corecta a tuturor operatiunilor financiar-contabile in documentele specifice, precum si intocmirea si prezentarea la termenele stabilite a situatiilor financiare asupra patrimoniului aflat in administrare, potrivit prevederilor Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata; h) organizeaza, indruma si coordoneaza activitatile de intretinere-deservire, transport si protectia muncii, precum si cele referitoare la prevenirea si stingerea incendiilor; i) raspunde de gestiunea economico-financiara a Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie; j) asigura intocmirea lucrarilor de planificare financiara, potrivit dispozitiilor legale si metodologiei stabilite de Ministerul Finantelor Publice; k) organizeaza, conduce si raspunde de activitatea contabila, in conditiile legii; l) raspunde de organizarea evidentei contabile a mijloacelor bugetare; m) raspunde de organizarea si efectuarea inventarierii patrimoniului, in conditiile legii; n) raspunde de organizarea evidentei cantitativ-valorice a bunurilor materiale, a obiectelor de inventar si a mijloacelor fixe, aflate in patrimoniul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie; o) coordoneaza activitatea economico-financiara a serviciilor teritoriale, precum si de administrare a sediilor acestora, luand masuri pentru asigurarea conditiilor materiale corespunzatoare; p) asigura efectuarea platii integrale si la timp a drepturilor banesti cuvenite personalului Ministerului Public; r) intocmeste fisele de evaluare anuala a personalului din subordine; s) se preocupa de pregatirea si perfectionarea profesionala a personalului din cadrul departamentului, luand masurile care se impun; s) indeplineste orice alte atributii dispuse de conducerea Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie. (4) Seful serviciu si seful birou au urmatoarele atributii: a) organizeaza, coordoneaza, controleaza si raspund de activitatea intregului personal din subordine privind indeplinirea la timp si in mod corespunzator a atributiilor de serviciu; b) repartizeaza personalului din subordine lucrarile de competenta serviciului ori biroului si il indruma in vederea solutionarii corecte si in termen a acestora; c) solutioneaza unele lucrari ale serviciului ori biroului, in special acelea cu un grad de complexitate ridicat; d) evalueaza anual activitatea personalului, conform fisei postului, sarcinilor de serviciu si metodologiei specifice de evaluare; e) fac propuneri pentru premierea sau sanctionarea personalului din subordine; f) raspund pentru indeplinirea atributiilor prevazute la lit. a)-e). (5) Managerul economic organizeaza controlul financiar de gestiune pentru toate parchetele. In cadrul actiunilor de control se verifica respectarea normelor legale cu privire la: a) existenta, integritatea, pastrarea si paza bunurilor detinute cu orice titlu; b) utilizarea valorilor materiale de orice fel, casarea si declasarea bunurilor materiale; c) efectuarea, in numerar sau prin cont, a incasarilor si platilor de orice natura, inclusiv a salariilor si retinerilor din salariu, precum si a altor obligatii fata de personal; d) intocmirea si circulatia documentelor primare, tehnico-operative si contabile, precum si realitatea datelor inscrise in acestea. Art. 55
Acordarea despagubirilor pe durata suspendarii contractului individual de munca Sursa: MCP avocati
Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE? Sursa: EuroAvocatura.ro
Somatia europeana de plata. Modalitate de recuperare a creantelor transfrontaliere Sursa: av. Andreea Deaconu
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti