din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1090 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Regulamente » Regulament de ordine interioara al parchetelor

Regulament de ordine interioara al parchetelor

  Publicat: 17 Mar 2009       105054 citiri        Secţiunea: Regulamente  


Regulament de ordine interioara al parchetelor.

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 154 din 05/03/2007

Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Balanta veniturilor si cheltuielilor dintr-o anumita perioada
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Document care cuprinde enumerarea si descrierea existentei cantitative si valorice a mijloacelor pe care le poseda, le are in gestiune, in folosinta ori in raspundere al un moment dat, o persoana fizica sau juridica.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Totalitate a actiunilor: primire, pastrare, evidenta, manuire, eliberare, care compun activitatea de administrare,
Desfiintare a unei hotarari judecatoresti ca urmare a admiterii unei cai de atac (recurs, apel).
Mijloace de plata formate din monede si bancnote.

d) transmite comunicate si buletine de presa, organizeaza conferinte de presa si interviuri si asigura reprezentarea Ministerului Public la manifestari care privesc activitatea parchetului;
e) prezinta procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie cererile de interviuri ale reprezentantilor mass-media si propune locul si conditiile in care vor fi acordate;
f) realizeaza informarea si documentarea cu privire la activitatea de urmarire penala din care ar putea rezulta date si informatii de interes public;
g) intocmeste proiectele comunicatelor de presa, iar dupa aprobarea lor de catre procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, le difuzeaza operativ mass-mediei;
h) monitorizeaza articolele din presa centrala si, cu sprijinul structurilor teritoriale, pe cele din presa locala, cu privire la reflectarea activitatii Ministerului Public si intocmeste zilnic o nota in acest sens;
i) realizeaza orice alte activitati dispuse de procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.

Capitolul X - Departamentul economico-financiar si administrativ

Sectiunea 1 - Atributiile, conducerea si structura



Art. 54
(1) Activitatea economico-financiara si administrativa din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie este realizata de Departamentul economico-financiar si administrativ.
(2) Departamentul economico-financiar si administrativ este condus de un manager economic subordonat procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.
(3) Managerul economic are urmatoarele atributii:
a) conduce si raspunde pentru activitatea Departamentului economico-financiar si administrativ al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie;
b) indeplineste, pe baza delegarii primite din partea ordonatorului principal de credite, calitatea de ordonator principal de credite;
c) organizeaza elaborarea, fundamentarea si prezentarea la organele abilitate a proiectului de buget anual, la termenele si in conditiile prevazute de Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile ulterioare;
d) coordoneaza activitatea de administrare a sediului Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si ia masuri pentru asigurarea conditiilor materiale in vederea desfasurarii corespunzatoare a activitatii;
e) organizeaza tinerea evidentei tuturor imobilelor din proprietatea sau administrarea Ministerului Public, precum si a celorlalte bunuri aflate in patrimoniul acestuia;
f) urmareste si raspunde de utilizarea cu eficienta a fondurilor primite de la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, precum si a celor constituite din veniturile proprii, potrivit legii;
g) organizeaza tinerea la zi a contabilitatii si controleaza efectuarea corecta a tuturor operatiunilor financiar-contabile in documentele specifice, precum si intocmirea si prezentarea la termenele stabilite a situatiilor financiare asupra patrimoniului aflat in administrare, potrivit prevederilor Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata;
h) organizeaza, indruma si coordoneaza activitatile de intretinere-deservire, transport si protectia muncii, precum si cele referitoare la prevenirea si stingerea incendiilor;
i) raspunde de gestiunea economico-financiara a Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie;
j) asigura intocmirea lucrarilor de planificare financiara, potrivit dispozitiilor legale si metodologiei stabilite de Ministerul Finantelor Publice;
k) organizeaza, conduce si raspunde de activitatea contabila, in conditiile legii;
l) raspunde de organizarea evidentei contabile a mijloacelor bugetare;
m) raspunde de organizarea si efectuarea inventarierii patrimoniului, in conditiile legii;
n) raspunde de organizarea evidentei cantitativ-valorice a bunurilor materiale, a obiectelor de inventar si a mijloacelor fixe, aflate in patrimoniul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie;
o) coordoneaza activitatea economico-financiara a serviciilor teritoriale, precum si de administrare a sediilor acestora, luand masuri pentru asigurarea conditiilor materiale corespunzatoare;
p) asigura efectuarea platii integrale si la timp a drepturilor banesti cuvenite personalului Ministerului Public;
r) intocmeste fisele de evaluare anuala a personalului din subordine;
s) se preocupa de pregatirea si perfectionarea profesionala a personalului din cadrul departamentului, luand masurile care se impun;
s) indeplineste orice alte atributii dispuse de conducerea Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.
(4) Seful serviciu si seful birou au urmatoarele atributii:
a) organizeaza, coordoneaza, controleaza si raspund de activitatea intregului personal din subordine privind indeplinirea la timp si in mod corespunzator a atributiilor de serviciu;
b) repartizeaza personalului din subordine lucrarile de competenta serviciului ori biroului si il indruma in vederea solutionarii corecte si in termen a acestora;
c) solutioneaza unele lucrari ale serviciului ori biroului, in special acelea cu un grad de complexitate ridicat;
d) evalueaza anual activitatea personalului, conform fisei postului, sarcinilor de serviciu si metodologiei specifice de evaluare;
e) fac propuneri pentru premierea sau sanctionarea personalului din subordine;
f) raspund pentru indeplinirea atributiilor prevazute la lit. a)-e).
(5) Managerul economic organizeaza controlul financiar de gestiune pentru toate parchetele. In cadrul actiunilor de control se verifica respectarea normelor legale cu privire la:
a) existenta, integritatea, pastrarea si paza bunurilor detinute cu orice titlu;
b) utilizarea valorilor materiale de orice fel, casarea si declasarea bunurilor materiale;
c) efectuarea, in numerar sau prin cont, a incasarilor si platilor de orice natura, inclusiv a salariilor si retinerilor din salariu, precum si a altor obligatii fata de personal;
d) intocmirea si circulatia documentelor primare, tehnico-operative si contabile, precum si realitatea datelor inscrise in acestea.

Art. 55





Afişează Regulament de ordine interioara al parchetelor pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Telemunca, noul regim de munca in era digitala
Sursa: MCP avocati

Suspendarea contractului de munca pe durata suspendarii permisului auto al salariatului
Sursa: MCP avocati

Contractul de munca pe perioada determinata. Mod de flexibilizare a relatiilor de munca
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice