Sectiunea 3 - Biroul de organizare si resurse umane
Art. 37 (1) Biroul de organizare si resurse umane este condus de un procuror sef birou . (2) Biroul de organizare si resurse umane are urmatoarele atributii, cu exceptia cazurilor in care legea prevede altfel: a) organizeaza si tine la zi evidenta procurorilor, a personalului de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor, a personalului auxiliar de specialitate, a functionarilor publici si a personalului contractual al parchetelor, in raport cu numarul de posturi prevazut in statele de functii si de personal ale Ministerului Public, precum si cu numarul de posturi aprobat prin legea bugetului de stat; b) tine evidenta si pune in aplicare ordinele si deciziile procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie, precum si ale procurorilor generali ai parchetelor de pe langa curtile de apel in domeniul resurselor umane si asigura informarea persoanelor din parchete cu privire la acestea; c) intocmeste si depune la autoritatile competente dosarele de pensionare pentru personalul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, precum si documentatia ceruta de lege pentru actualizarea pensiilor; d) intocmeste, completeaza, pastreaza si tine evidenta carnetelor de munca pentru personalul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, precum si a registrelor generale de evidenta a salariatilor; e) intocmeste rapoartele anuale cu privire la managementul functiilor publice si al functionarilor publici; f) personalul din cadrul biroului participa in comisiile de concurs si in cele de solutionare a contestatiilor privind functionarii publici, personalul auxiliar de specialitate si personalul contractual, stabilite prin ordinul procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie; g) coordoneaza intocmirea si actualizarea fiselor posturilor pentru personalul din cadrul Ministerului Public, in conditiile legii; h) intocmeste si actualizeaza statele de functii si de personal ale Ministerului Public, ce se aproba prin ordin al ministrului justitiei, cu avizul conform al Consiliului Superior al Magistraturii; i) organizeaza si coordoneaza activitatea de evaluare a personalului de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor, a personalului auxiliar de specialitate, a functionarilor publici si a personalului contractual; j) arhiveaza, pastreaza, selectioneaza si elimina documentele, potrivit legii si Nomenclatorului arhivistic; k) elibereaza si tine evidenta legitimatiilor de serviciu si a cartelelor de acces; l) redacteaza si prezinta procurorului general proiectele de ordine sau, dupa caz, deciziile de delegare a procurorilor din Ministerul Public si a personalului auxiliar de specialitate, precum si a altor categorii de personal al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie; m) intocmeste documentatia necesara in vederea suspendarii din functie a procurorilor de la Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, in conditiile legii; n) organizeaza examenele si concursurile pentru recrutarea si promovarea personalului auxiliar de specialitate, functionari publici si personal contractual din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie; o) intocmeste proiectele ordinelor sau, dupa caz, ale deciziilor de numire, promovare, detasare, trecere in alte sectoare de activitate, transfer sau eliberare din functie a personalului de specialitate juridica, a functionarilor publici, a personalului contractual si a personalului auxiliar de specialitate din Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie; p) efectueaza cercetari prealabile, exercita, stabileste si propune aplicarea unor sanctiuni administrative personalului auxiliar de specialitate, functionarilor publici si personalului contractual din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si asigura documentatia privind eliberarea acestora din functie; q) intocmeste si prezinta procurorului general proiectele ordinelor de stabilire a drepturilor salariale si a altor drepturi ale procurorilor de la toate parchetele, precum si ale personalului auxiliar de specialitate incadrat la Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie; r) examineaza contestatiile procurorilor si ale celorlalte categorii de personal cu privire la acordarea drepturilor salariale; s) calculeaza drepturile banesti cuvenite procurorilor si personalului auxiliar de specialitate ca urmare a majorarilor intervenite, a suspendarii activitatii, pensionarii, recalcularii pensiilor si a acordarii salariilor de merit, in conditiile legii; s) asigura gestionarea bazei de date cu privire la stabilirea drepturilor salariale si ia masuri in vederea organizarii si dezvoltarii carierei functionarilor publici; t) exercita atributiile ce deriva din aplicarea Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare; t) tine evidenta militara a rezervistilor si intocmeste lucrarile de mobilizare la locul de munca; u) exercita alte atributii prevazute de legi speciale sau stabilite prin dispozitia procurorului ierarhic superior. Art. 38 De asemenea, Biroul de organizare si resurse umane mai are urmatoarele atributii: a) evalueaza permanent rezultatele obtinute in urma activitatii de perfectionare continua a procurorilor si, in raport de aceasta, colaboreaza cu Institutul National al Magistraturii, in scopul de a imbunatati curricula formarii profesionale continue; b) asigura logistica formarii profesionale continue descentralizate a procurorilor; c) evalueaza cel putin o data pe an volumul de activitate al parchetelor si propune procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie masuri pentru suplimentarea sau reducerea numarului de posturi; d) stabileste elementele de baza ale structurii organizatorice, respectiv descrierea si cerintele postului, interdependenta dintre functiile de conducere si cele de executie, relatiile organizationale si alte elemente; e) supune spre aprobare masurile metodologice si organizatorice privind circulatia proiectelor de ordine din sfera de competenta a parchetului, precum si constituirea unei evidente speciale a acestora, inclusiv in format electronic; f) centralizeaza informatiile privind responsabilitatile pe care le are Ministerul Public.
Sectiunea 4 - Biroul de relatii cu publicul si audiente
Art. 39 (1) Biroul de relatii cu publicul si audiente este condus de un procuror sef birou . (2) Biroul de relatii cu publicul si audiente are urmatoarele atributii: a) organizeaza, programeaza si realizeaza activitatile de primire in audienta a cetatenilor; b) aduce la cunostinta procurorului general, respectiv procurorilor sefi sectie sau directie, problemele deosebite aparute in cadrul audientelor; c) examineaza si repartizeaza sectiilor si serviciilor din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, precum si celorlalte parchete corespondenta de competenta lor si transmite autoritatilor si institutiilor publice lucrarile de competenta acestora, potrivit legii, instiintand petitionarii; d) primeste, prin intermediul procurorului de serviciu, sesizarile penale, precum si celelalte plangeri, cereri, sesizari si memorii ale cetatenilor, depuse de acestia direct la parchet; e) exercita orice alte atributii prevazute de legi speciale sau stabilite prin dispozitia procurorului ierarhic superior.
Telemunca, noul regim de munca in era digitala Sursa: MCP avocati
Suspendarea contractului de munca pe durata suspendarii permisului auto al salariatului Sursa: MCP avocati
Contractul de munca pe perioada determinata. Mod de flexibilizare a relatiilor de munca Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti