din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2372 de useri online



Prima pagină » Articole juridice » Drept Penal » MJ: Fisa tehica a Proiectului Codului de Procedura Penala

MJ: Fisa tehica a Proiectului Codului de Procedura Penala

  Publicat: 14 Nov 2008       6115 citiri       Sursa: Ministerul Justitiei        Secţiunea: Drept Penal  


1. Data �nceperii proiectului: ianuarie 2007;

Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Activitatea organizata sau autorizata de o autoritate publica, in scopul satisfacerii, dupa caz, a unui interes public.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
vezi Curtea Europeana a Drepturilor Omului
vezi Curtea Europeana a Drepturilor Omului
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Dispozitie cuprinsa in testament prin care testatorul dispune ca dupa decesul sau ca o anumita persoana sa primeasca intreaga mostenire (legat universal),
Persoana care face parte din parchet si care exercita atributiile ce revin acestei institutii judiciare.
Una din institutiile fundamentale ale dreptului penal,
Una din institutiile fundamentale ale dreptului penal,
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Circumsatnta atenuanta prevazuta in scetiunea II, cap. V, t. III, art. 73, C. pen., partea generala.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Contracte incheiate la bursa bazate pe activele suport (subiacente), precum cele referitoare la valori mobiliare, valute selective, marfuri negociabile la bursa etc.
Contracte incheiate la bursa bazate pe activele suport (subiacente), precum cele referitoare la valori mobiliare, valute selective, marfuri negociabile la bursa etc.
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Principiu moral si juridic de importanta fundamentala, care impune egalitatea in drepturi si indatoriri a membrilor unei colectivitati umane,
Imobil asupra caruia greveaza o servitute.
Una dintre solutiile pe care le pronunta instanta care a judecat cauza penala,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Este calea de atac ordinara prin care la cererea procurorului si a partilor interesate se asigura repararea erorilor din hotararile judecatoresti pronuntate in fond, constituind al treilea grad de jurisdictie.
Contrarietate intre un fapt sau act juridic si prevederile actelor normative.
Este calea de atac ordinara prin care la cererea procurorului si a partilor interesate se asigura repararea erorilor din hotararile judecatoresti pronuntate in fond, constituind al treilea grad de jurisdictie.
Una din institutiile fundamentale ale dreptului penal,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Una din institutiile fundamentale ale dreptului penal,
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Una dintre solutiile pe care le pronunta instanta care a judecat cauza penala,
Persoana care face parte din parchet si care exercita atributiile ce revin acestei institutii judiciare.
Desemneaza orice instrument bilateral sau multilateral in domeniul securitatii sociale care leaga sau va lega, in mod exclusiv, doua sau mai multe state,
Posibilitate acordata, de catre Comisie, partilor carora aceasta le-a comunicat obiectiunile privind incalcarea dreptului comunitar al concurentei, de a-si face cunoscut punctul de vedere.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Persoanele, altele decat cele care apartin familiei extinse, care,
Persoana care face parte din parchet si care exercita atributiile ce revin acestei institutii judiciare.
Alexandru Odobescu (n. 23 ianuarie 1834, Bucuresti - d. 10 noiembrie 1895, Bucuresti) a fost un scriitor, arheolog si om politic roman.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Persoana care face parte din parchet si care exercita atributiile ce revin acestei institutii judiciare.
Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
1. Zona portuara amplasata de-a lungul unui chei si amenajata special pentru acostarea navelor si manipularea marfurilor.
Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Persoana care face parte din parchet si care exercita atributiile ce revin acestei institutii judiciare.
Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Persoana care face parte din parchet si care exercita atributiile ce revin acestei institutii judiciare.
Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
2. Cadrul instituţional:

Pentru realizarea acestui proiect, comisia constituită la nivelul Ministerului Justiţiei a beneficiat de asistenţa tehnică a Fundaţiei Germane pentru Cooperare Juridică Internaţională IRZ (Deutsche Stiftung f�r Internationale Rechtliche Zusammenarbeit), �n cadrul proiectului �Reforma sistemului judiciar�, proiect finanţat prin �mprumutul Băncii Mondiale RO-4811 acordat Ministerului Justiţiei.

3. Componenţa comisiei pe profesii:

- profesori universitari: 2
- judecători: 10
- procurori: 5
- avocaţi: 2
- reprezentant Consiliul Legislativ: 1

4. Sistematizarea

Proiect:

- nr.articole: 607
- nr.titluri: 12
- nr.capitole: 47
- nr.secţiuni: 53

Partea generală:

- nr.articole: 284
- nr.titluri: 6
- nr.capitole: 23
- nr. secţiuni: 24


Partea specială:

- nr.articole: 323
- nr.titluri: 6
- nr.capitole: 24
- nr. secţiuni: 29


5. Instituţii reformate sau nou introduse, efectele acestora:

Proiectul noului Cod de procedură penală are drept scop esenţial crearea unui cadru legislativ modern �n materie procesual penală, care să răspundă pe deplin imperativelor funcţionării unei justiţii moderne, adaptate aşteptărilor sociale, precum şi necesităţii creşterii calităţii acestui serviciu public .
Dispoziţiile proiectului noului Cod de procedură penală urmăresc să răspundă unor cerinţe actuale, precum accelerarea duratei procedurilor penale, simplificarea acestora şi crearea unei jurisprudenţe unitare, �n acord cu jurisprudenţa CEDO.
�n egală măsură, proiectul urmăreşte să răspundă şi exigenţelor de previzibilitate a procedurilor judiciare ce decurg din Convenţia europeană pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale şi, implicit, din cele statuate �n jurisprudenţa CEDO.
Obiectivele urmărite de proiectul noului Cod de procedură penală sunt următoarele:
1. crearea unui cadru legislativ �n care procesul penal să fie mai rapid şi mai eficient, prin urmare, �n mod semnificativ mai puţin costisitor;
2. protecţia unitară a drepturilor omului şi a libertăţilor garantate de Constituţie şi de instrumentele juridice internaţionale;
3. armonizarea conceptuală cu prevederile proiectului noului Cod penal, o atenţie deosebită fiind acordată noii definiţii a faptei care constituie infracţiune;
4. reglementarea adecvată a obligaţiilor internaţionale asumate de ţara noastră privind actele normative din domeniul dreptului procesual penal;
5. stabilirea unui echilibru corespunzător �ntre cerinţele pentru o procedură penală eficientă, protejarea drepturilor procedurale elementare, dar şi a celor fundamentale ale omului pentru participanţii la procesul penal şi respectarea unitară a principiilor care privesc desfăşurarea echitabilă a procesului penal.
Noul Cod de procedură penală reglementează �n mod expres principiile fundamentale ale procesului penal. �n proiect au fost introduse, alături de principiile clasice (al aflării adevărului, al prezumţiei de nevinovăţie, al dreptului la apărare, al respectării demnităţii umane) principii noi, precum cel al dreptului la un proces echitabil desfăşurat �ntr-un termen rezonabil, al separării funcţiilor judiciare �n procesul penal, al obligativităţii acţiunii penale str�ns legat de cel subsidiar al oportunităţii, non bis in idem, al dreptului la libertate şi siguranţă, iar �n materia probaţiunii, al loialităţii �n obţinerea probelor.
C�t priveşte reglementarea acţiunii civile, aceasta se exercită �n cadrul procesului penal numai �n măsura �n care prin aceasta nu se depăşeşte durata rezonabilă a procesului.
�n privinţa participanţilor �n procesul penal, proiectul aduce c�teva modificări substanţiale �n raport de actuala reglementare. Astfel, �n cadrul organelor judiciare, alături de instanţele judecătoreşti şi organele de urmărire penală, au fost cuprinşi: judecătorul de drepturi şi libertăţi şi judecătorul de cameră preliminară, care vor avea atribuţii specifice �n materia drepturilor şi libertăţilor suspectului sau inculpatului, respectiv �n verificarea legalităţii administrării probelor �n faza de urmărire penală şi a legalităţii sesizării instanţei de judecată de către procuror.
De asemenea, au fost definite părţile �n procesul penal (inculpatul, partea civilă şi partea responsabilă civilmente), cu drepturile şi obligaţiile acestora. Alături de părţi, printre participanţii la procesul penal figurează şi subiecţii procesuali principali (suspectul şi persoana vătămată), precum şi alţi subiecţi procesuali (martorul, expertul, interpretul, agentul procedural, organele speciale de constatare, etc.).
�n raport cu actuala reglementare, proiectul noului Cod de procedură penală �şi propune o echilibrare a competenţei materiale a instanţelor judecătoreşti, �n paralel cu o reaşezare a căilor de atac, cu aplicarea principiului apropierii justiţiei de cetăţean. A fost reg�ndită �mpărţirea competenţei de primă instanţă �ntre tribunale şi judecătorii, cu precizarea că tribunalele vor avea competenţa generală, iar judecătoriile o competenţă limitată la cazurile de mai mică importanţă. Astfel, judecătoria va judeca �n primă instanţă infracţiunile pentru care acţiunea penală se pune �n mişcare la pl�ngerea prealabilă a persoanei vătămate, precum şi cele pentru care legea prevede pedeapsa amenzii sau pedeapsa �nchisorii de cel mult cinci ani.
Competenţa judecătorului de drepturi şi libertăţi şi a judecătorului de cameră preliminară este, de asemenea, stabilită ţin�ndu se seama de atribuţiile specifice ale acestor organe judiciare. Judecătorul de drepturi şi libertăţi va soluţiona cererile, propunerile, pl�ngerile, contestaţiile sau orice alte sesizări referitoare la măsurile preventive, la măsurile asigurătorii, la măsurile de siguranţă cu caracter provizoriu, la actele procurorului, �n cazurile prevăzute de lege, la autorizarea percheziţiilor, a tehnicilor speciale de supraveghere sau de cercetare ori a altor procedee probatorii potrivit legii, la administrarea anticipată a probelor, precum şi orice alte cazuri prevăzute de lege.
Judecătorul de cameră preliminară verifică legalitatea administrării probelor �n faza de urmărire penală şi a trimiterii �n judecată, soluţionează pl�ngerile �mpotriva soluţiilor de netrimitere �n judecată, precum şi orice alte cazuri prevăzute de lege.
�ntr-o secţiune distinctă sunt reglementate organele de urmărire penală şi competenţa acestora.
Proiectul a reg�ndit poziţia procurorului �n cadrul organelor de urmărire penală precum şi competenţa acestuia. Procurorul conduce şi supraveghează activitatea organelor de cercetare penală ale poliţiei judiciare şi ale organelor de cercetare penală speciale. Acesta poate să efectueze orice act de urmărire penală �n cauzele pe care le conduce şi le supraveghează. Procurorul efectuează urmărirea penală �n cazul infracţiunilor pentru care competenţa de judecată �n primă instanţă aparţine curţii de apel sau �naltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, precum şi �n alte cazuri prevăzute de lege.
Proiectul renunţă la enumerarea limitativă a mijloacelor de probă, prevăz�nd că pot fi folosite �n cadrul procesului penal orice mijloace de probă care nu sunt interzise de lege.
�n vederea asigurării echitabilităţii procedurii �n faza administrării probatoriului, proiectul aduce o �mbunătăţire esenţială a dispoziţiilor referitoare la dreptul de a solicita administrarea de probe, reglement�nd �n mod expres cazurile �n care organele judiciare pot respinge o cerere privitoare la administrarea unor probe: c�nd proba nu este relevantă �n raport cu obiectul probaţiunii din cauză; c�nd se apreciază că pentru dovedirea elementului de fapt care constituie obiectul probei au fost administrate suficiente mijloace de probă; c�nd proba nu este necesară, �ntruc�t faptul este notoriu; c�nd proba este imposibil de obţinut; c�nd cererea a fost formulată �n scopul vădit al tergiversării procesului; c�nd cererea a fost formulată de o persoană ne�ndreptăţită.
Proiectul reglementează pentru prima oară �n mod expres principiul loialităţii procedurilor �n administrarea probelor, �n vederea evitării utilizării oricăror mijloace ce ar putea avea ca scop administrarea cu rea credinţă a unui mijloc de probă sau care ar putea avea ca efect provocarea comiterii unei infracţiuni, �n scopul protejării demnităţii persoanei precum şi a dreptului acesteia la un proces echitabil şi la viaţă privată.
Instituţia excluderii probelor nelegal sau neloial administrate cunoaşte o reglementare detaliată, fiind �nsuşită teoria legitimităţii, care plasează dezbaterea �ntr-un context mai larg, av�nd �n vedere funcţiile procesului penal şi ale hotăr�rii judecătoreşti cu care acesta se finalizează. Av�nd �n vedere natura acestei instituţii (preluată �n sistemul de drept continental din tradiţia common-law), precum şi jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului, excluderea mijloacelor de probă administrate se poate dispune numai �n cazul �n care se constată o �ncălcare substanţială şi semnificativă a unei dispoziţii legale privind administrarea probatoriului care, �n �mprejurările concrete ale cauzei, face ca menţinerea mijlocul de probă astfel administrat să aducă atingere caracterului echitabil al procesului penal �n ansamblu.
O altă instituţie nou introdusă este excluderea probei derivate (doctrina �efectului la distanţă� sau �fructele pomului otrăvit�) ce are ca obiect �nlăturarea mijloacelor de probă administrate �n mod legal, dar care sunt derivate din probe obţinute �n mod ilegal.
�n acord cu jurisprudenţa CEDO, se realizează reglementarea explicită a principiului proporţionalităţii oricărei măsuri preventive cu gravitatea acuzaţiei aduse unei persoane, precum şi a principiului necesităţii unei astfel de măsuri pentru realizarea scopului legitim urmărit prin dispunerea sa. Ca regulă generală, s-a reglementat necesitatea informării scrise a persoanei supuse oricărei măsuri preventive asupra tuturor drepturilor pe care legea i le recunoaşte.
�n privinţa arestării preventive, este prevăzut, la nivel de principiu, caracterul său excepţional şi, totodată, caracterul subsidiar al acesteia �n raport cu celelalte măsuri preventive neprivative de libertate. Ca noutate absolută pentru legislaţia procesual penală rom�nească, se propune reglementarea unei noi măsuri preventive, respectiv arestul la domiciliu, după modelul Codului de procedură penală italian, urmărindu-se, prin introducerea acestei instituţii, lărgirea posibilităţilor de individualizare a măsurilor preventive, �n raport cu principiile anterior menţionate.
Pentru a asigura respectarea caracterului eminamente preventiv al arestării dispuse �n cursul unui proces penal �n desfăşurare, proiectul, inspir�ndu-se din Codul de procedură penală italian, propune instituirea unor termene maxime ale arestării preventive şi pentru faza de judecată.
Pentru a răspunde cerinţei de desfăşurare cu celeritate a procesului penal, proiectul propune o simplificare a etapei de urmărire penală, reg�ndirea acestei, inclusiv prin prisma reaşezării rolului procurorului de a conduce şi supraveghea această activitate, �n concordanţă cu dispoziţiile constituţionale, precum şi introducerea principiului oportunităţii. Un alt element de noutate, �l constituie reg�ndirea categoriilor soluţiilor de neurmărire. Se are �n vedere, �n primul r�nd, ca o consecinţă a principiului oportunităţii, reglementarea soluţiilor alternative la urmărire, date �n competenţa procurorului, respectiv a renunţării la urmărire.
Prin instituţia camerei preliminare, proiectul urmăreşte să răspundă exigenţelor de legalitate, celeritate şi echitate a procesului penal. Prin reglementarea camerei preliminare se urmăreşte rezolvarea chestiunilor ce ţin de legalitatea trimiterii �n judecată şi de legalitatea administrării probelor, asigur�ndu-se premisele pentru soluţionarea cu celeritate a cauzei �n fond . �n acest mod, sunt eliminate unele dintre deficienţele care au condus condamnarea Rom�niei de către Curtea Europeană a Drepturilor Omului pentru �ncălcarea duratei excesive a procesului penal.
Judecata �n fond a fost concepută ca un complex de acte procesuale şi procedurale specifice, av�nd ca scop pronunţarea unei soluţii legale şi temeinice, �ntemeiată �n egală măsură pe lege şi pe adevăr.
�n scopul asigurării celerităţii procesului penal şi a reducerii duratei de soluţionare a cauzei penale, �n condiţiile �n care au fost sporite garanţiile �n faza de urmărire penală şi la judecata �n primă instanţă, �n materia căilor de atac, proiectul prevede calea ordinară de atac a apelului, integral devolutivă.
Proiectul codului de procedură penală propune modificări de substanţă �n materia căilor extraordinare de atac. Recursul va fi o cale extraordinară de atac, exercitată doar �n cazuri excepţionale, numai pentru motive de nelegalitate. Proiectul renunţă la calea extraordinară de atac a contestaţiei �n anulare şi propune modificări importante �n ceea ce priveşte revizuirea şi recursul �n interesul legii.
Proiectul noului Cod de procedură penală cuprinde unele proceduri speciale, �n scopul asigurării eficacităţii administrării actului de justiţie. Sunt prevăzute reglementări care asigură accesul justiţiabililor la mijloace şi forme procedurale mai simple, av�ndu-se �n vedere accelerarea procedurii, pentru asigurarea celerităţii soluţionării cauzelor. Introducerea acordului de recunoaştere a vinovăţiei, chiar şi cu limitările la infracţiunile pentru care legea prevede pedeapsa amenzii sau a �nchisorii de cel mult 5 ani, presupune o schimbare radicală a procesului penal rom�n. Procedura acordului de recunoaştere a vinovăţiei nu numai că reduce durata judecării cauzei, dar simplifică şi activitatea din cadrul urmăririi penale. Acordul de recunoaştere a vinovăţiei este instituţia propusă ca o soluţie legislativă inovatoare ce va asigura soluţionarea cauzelor �ntr-un termen optim şi previzibil, fiind totodată un remediu pentru eliminarea unei deficienţe majore a sistemului judiciar rom�n, respectiv durata mare a desfăşurării procedurilor judiciare.
Acordul se poate �ncheia numai cu privire la infracţiunile pentru care legea prevede pedeapsa amenzii sau a �nchisorii de cel mult 5 ani, şi numai atunci c�nd, din probele administrate, rezultă că faptele inculpatului sunt stabilite şi sunt suficiente date cu privire la persoana inculpatului pentru a permite stabilirea unei pedepse.
Acordul este supus controlului instanţei cu privire la obiectul său şi la condiţiile �ncheierii, iar �n cazul admiterii instanţa va dispune condamnarea inculpatului la o pedeapsă ce nu poate fi mai mare dec�t cea solicitată de procuror prin acord .
Proiectul reglementează distinct obiectul şi exercitarea acţiunii penale faţă de reprezentantul persoanei juridice, competenţa teritorială a organelor judiciare urm�nd a se stabili potrivit regulilor din partea generală. Dacă persoana juridică nu şi-a numit un mandatar �n cazul �n care urmărire penală se efectuează şi �mpotriva reprezentantului legal al acesteia, acesta este numit de judecătorul de drepturi şi libertăţi.
At�t �n cursul urmăririi penale, c�t şi �n cursul judecării cauzelor cu minori, proiectul prevede obligativitatea citării serviciului de probaţiune, precum şi a direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţie a copilului din localitatea unde se desfăşoară audierea.
Desfăşurarea judecăţii se face �n acord cu regulile procesului de tip adversial �n ce priveşte ordinea cercetării judecătoreşti, iar pentru protecţia suplimentară a minorului in faţa instanţei s-a prevăzut regula unei singure ascultări a acestuia, cu posibilitatea reascultării �n cazuri temeinic justificate. �n cauzele �n care sunt judecaţi inculpaţi minori cu majori, competenţa va aparţine �ntotdeauna instanţei specializate pentru minori şi familie .


6. Componenţa nominală a comisiei

- procuror Katalin-Barbara Kibedi, consilier al ministrului justiţiei, preşedinte al Comisiei;
- profesor universitar dr. Nicolae Volonciu, Facultatea de Drept, Universitatea din Bucureşti;
- profesor universitar dr. Grigore Theodoru, Facultatea de Drept, Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iaşi
- judecător Mihail Udroiu, Tribunalul Bucureşti, detaşat la Ministerul Justiţiei;
- judecător Andreea Stoica, Curtea de Apel Bucureşti, detaşat la Consiliului Superior al Magistraturii;
- judecător dr. Ioan Griga, �nalta Curte de Casaţie şi Justiţie;
- judecător Ana Cristina Lăbuş, membru al Consiliului Superior al Magistraturii;
- procuror Mirela Negruţiu, Parchetul de pe l�ngă Tribunalul Deva;
- judecător Dana Tiţian, consilier al Procurorului General, Parchetul de pe l�ngă �nalta Curte de Casaţie şi Justiţie;
- judecător Raluca Moroşanu, Curtea de Apel Bucureşti;
- procuror general dr. Valentin Mirişan, Parchetul de pe l�ngă Curtea de Apel Oradea
- judecător Iulia Ciolcă, Tribunalul Bucureşti;
- avocat Dan Mihai;
- colonel magistrat Dorel Andrieş, judecător Curtea Militară de Apel;
- colonel magistrat Vasilache Ioan, procuror, Parchetul de pe l�ngă �nalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Secţia Militară;
- judecător Viorica Simona Matei, Tribunalul Bucureşti, detaşat la Ministerul Justiţiei, director Direcţia Analiză şi Avizare Acte Normative;
- judecător Marius Iosif, Tribunalul Braşov, detaşat la Ministerul Justiţiei;
- procuror Liviu Popescu, Parchetul de pe l�ngă �nalta Curte de Casaţie şi Justiţie;
- avocat Ion Marcu;
- consilier Elena Cismaru, şef sector - Sectorul de legislaţie penală şi contravenţională - Consiliul Legislativ, reprezentantul Consiliului Legislativ, �n temeiul art.26 alin.(2) din Legea nr.24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.




Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti



Ştiri Juridice
Legislaţie

OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale
Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...

Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025
Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...