Reclamanta a mai sustinut ca, din cauza impunerii acestor conditii suplimentare, a fost defavorizata in comparatie cu candidatul mentionat.
Curtea a constatat ca reclamanta a facut obiectul unei diferente de tratament in exercitarea drepturilor sale electorale protejate prin art. 3 din Protocolul nr. 1 la Conventie: astfel, la alegerile din decembrie 2012, organizatiile nereprezentate in Parlament erau inca obligate sa faca demersuri suplimentare pentru a-si depune candidatura, in special sa aduca dovada ca obtinusera statutul de utilitate publica.
Reclamanta nu a dispus de o cale de atac efectiva pentru a contesta raspunsul Departamentului pentru Relatii Interetnice al Guvernului Romaniei prin care acesta a refuzat sa acorde fundatiei statutul de utilitate publica.
In plus, raspunsul ministerului i-a fost notificat reclamantei dupa alegerile din decembrie 2012.
In aceasta privinta, Curtea a apreciat ca reclamanta nu era obligata sa introduca o actiune care, in orice caz, nu ar fi putut sa solutioneze plangerea intr-un termen care sa ii permita sa isi depuna candidatura la alegeri.
Curtea a constatat ca acordarea statutului de utilitate publica tine de puterea discretionara a executivului.
In contextul electoral al prezentei cauze, in care, pentru a-si depune candidatura, reclamanta trebuia sa demonstreze ca fundatia dobandise statutul in cauza, o astfel de putere discretionara lasata executivului este discutabila.
In plus, procedura prin care reclamanta ar fi putut contesta refuzul executivului de a recunoaste statutul de utilitate publica al fundatiei nu le conferea instantelor interne o competenta reala de control si, prin urmare, nu era insotita de garantii suficiente pentru a permite evitarea arbitrarului.
Integral hotararea CEDO - AICI
Telemunca, noul regim de munca in era digitala Sursa: MCP avocati
Suspendarea contractului de munca pe durata suspendarii permisului auto al salariatului Sursa: MCP avocati
Contractul de munca pe perioada determinata. Mod de flexibilizare a relatiilor de munca Sursa: MCP avocati
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...
Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025 Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...