din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1953 de useri online



Prima pagină » Jurisprudenţă » PIDO/CEDO » CEDO: Cegolea impotriva Romaniei. Discriminare

CEDO: Cegolea impotriva Romaniei. Discriminare

  Publicat: 30 Jul 2021       1062 citiri        Secţiunea: PIDO/CEDO  


Invocand art. 3 din Protocolul nr. 1 si, in esenta, art. 14 din Conventie, reclamanta a denuntat o incalcare a dreptului sau de a candida fara niciun fel de discriminare la alegerile parlamentare, in numele unei fundatii care reprezenta minoritatea italiana, intrucat candidatura sa a fost supusa unor conditii suplimentare fata de cea a candidatului care reprezenta deja minoritatea italiana in Parlamentul Romaniei.

1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Organ legislativ compus din doua camere si care poarta denumiri diferite (Adunarea Nationala si Senat in Franta, Bundestag si Budesrat in Germania, Camera Comunelor si Camera Lorzilor in Anglia, Congres in S.U.A.etc.).
Mijloc juridic procesual pus la dispozitia partii interesate, procurorului etc.,
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Este modul de sesizare al organelor de urmarire penala facuta de catre o persoana sau organizatie publica, careia i s-a acuzat o vatamare prin infractiune.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
vezi Curtea Europeana a Drepturilor Omului

Reclamanta a mai sustinut ca, din cauza impunerii acestor conditii suplimentare, a fost defavorizata in comparatie cu candidatul mentionat.


Curtea a constatat ca reclamanta a facut obiectul unei diferente de tratament in exercitarea drepturilor sale electorale protejate prin art. 3 din Protocolul nr. 1 la Conventie: astfel, la alegerile din decembrie 2012, organizatiile nereprezentate in Parlament erau inca obligate sa faca demersuri suplimentare pentru a-si depune candidatura, in special sa aduca dovada ca obtinusera statutul de utilitate publica.


Reclamanta nu a dispus de o cale de atac efectiva pentru a contesta raspunsul Departamentului pentru Relatii Interetnice al Guvernului Romaniei prin care acesta a refuzat sa acorde fundatiei statutul de utilitate publica.


In plus, raspunsul ministerului i-a fost notificat reclamantei dupa alegerile din decembrie 2012.


In aceasta privinta, Curtea a apreciat ca reclamanta nu era obligata sa introduca o actiune care, in orice caz, nu ar fi putut sa solutioneze plangerea intr-un termen care sa ii permita sa isi depuna candidatura la alegeri.


Curtea a constatat ca acordarea statutului de utilitate publica tine de puterea discretionara a executivului.


In contextul electoral al prezentei cauze, in care, pentru a-si depune candidatura, reclamanta trebuia sa demonstreze ca fundatia dobandise statutul in cauza, o astfel de putere discretionara lasata executivului este discutabila.


In plus, procedura prin care reclamanta ar fi putut contesta refuzul executivului de a recunoaste statutul de utilitate publica al fundatiei nu le conferea instantelor interne o competenta reala de control si, prin urmare, nu era insotita de garantii suficiente pentru a permite evitarea arbitrarului.


Integral hotararea CEDO - AICI




Pronuntata de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului


Citeşte mai multe despre:   
Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Telemunca, noul regim de munca in era digitala
Sursa: MCP avocati

Suspendarea contractului de munca pe durata suspendarii permisului auto al salariatului
Sursa: MCP avocati

Contractul de munca pe perioada determinata. Mod de flexibilizare a relatiilor de munca
Sursa: MCP avocati



Ştiri Juridice
Legislaţie

OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...

OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale
Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...

Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025
Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...