din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1137 de useri online



Prima pagină » Jurisprudenţă » Contencios Administrativ » Personal diplomatic si consular. Pensie de serviciu. Conditii. Vechime in diplomatie

Personal diplomatic si consular. Pensie de serviciu. Conditii. Vechime in diplomatie

  Publicat: 12 Jun 2007       5449 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


O.U.G. nr. 36/2003, art. 1 alin. (2), art. 3 lit. a), art. 4 alin. (1)
Legea 545/2003

Ramura a economiei in cadrul careia se realizeaza circulatia marfurilor de la producator la consumator prin indeplinirea functiei de echilibru dintre oferta si cererea de produse si servicii.
Organ legislativ compus din doua camere si care poarta denumiri diferite (Adunarea Nationala si Senat in Franta, Bundestag si Budesrat in Germania, Camera Comunelor si Camera Lorzilor in Anglia, Congres in S.U.A.etc.).
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Ramura a economiei in cadrul careia se realizeaza circulatia marfurilor de la producator la consumator prin indeplinirea functiei de echilibru dintre oferta si cererea de produse si servicii.
Ramura a economiei in cadrul careia se realizeaza circulatia marfurilor de la producator la consumator prin indeplinirea functiei de echilibru dintre oferta si cererea de produse si servicii.
Pensie privata desemneaza suma platita lunar, pe toata durata vietii, dintr-un fond de pensii capitalizat si administrat privat.
(termen CNA). Ansamblul programelor de radiodifuziune sau de televiziune, al emisiunilor si al celorlalte elemente ale unor servicii specifice, furnizat de un radiodifuzor,
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Act adoptat de organele de stat,
Dovada scrisa prin care
(termen CNA). Ansamblul programelor de radiodifuziune sau de televiziune, al emisiunilor si al celorlalte elemente ale unor servicii specifice, furnizat de un radiodifuzor,
Activitate de lamurire, de stabilire a adevaratului inteles al unei opere spirituale.
(termen CNA). Ansamblul programelor de radiodifuziune sau de televiziune, al emisiunilor si al celorlalte elemente ale unor servicii specifice, furnizat de un radiodifuzor,
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Legea pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 59/2003 privind unele categorii de bunuri scutite de la plata datoriei vamale
(termen CNA). Ansamblul programelor de radiodifuziune sau de televiziune, al emisiunilor si al celorlalte elemente ale unor servicii specifice, furnizat de un radiodifuzor,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Ramura a economiei in cadrul careia se realizeaza circulatia marfurilor de la producator la consumator prin indeplinirea functiei de echilibru dintre oferta si cererea de produse si servicii.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Act adoptat de organele de stat,
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Legea pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 59/2003 privind unele categorii de bunuri scutite de la plata datoriei vamale
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Legea pentru modificarea şi completarea unor reglementări din legislaţia de asigurări sociale
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Desfiintare a unei hotarari judecatoresti ca urmare a admiterii unei cai de atac (recurs, apel).
Este calea de atac ordinara prin care la cererea procurorului si a partilor interesate se asigura repararea erorilor din hotararile judecatoresti pronuntate in fond, constituind al treilea grad de jurisdictie.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Ramura a economiei in cadrul careia se realizeaza circulatia marfurilor de la producator la consumator prin indeplinirea functiei de echilibru dintre oferta si cererea de produse si servicii.
Ramura a economiei in cadrul careia se realizeaza circulatia marfurilor de la producator la consumator prin indeplinirea functiei de echilibru dintre oferta si cererea de produse si servicii.
Organ legislativ compus din doua camere si care poarta denumiri diferite (Adunarea Nationala si Senat in Franta, Bundestag si Budesrat in Germania, Camera Comunelor si Camera Lorzilor in Anglia, Congres in S.U.A.etc.).
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Legea pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 59/2003 privind unele categorii de bunuri scutite de la plata datoriei vamale
Ramura a economiei in cadrul careia se realizeaza circulatia marfurilor de la producator la consumator prin indeplinirea functiei de echilibru dintre oferta si cererea de produse si servicii.
Ramura a economiei in cadrul careia se realizeaza circulatia marfurilor de la producator la consumator prin indeplinirea functiei de echilibru dintre oferta si cererea de produse si servicii.
Pensie privata desemneaza suma platita lunar, pe toata durata vietii, dintr-un fond de pensii capitalizat si administrat privat.
Componentele structurale ale actului juridic civil, adica elementele sale constitutive, care pot fi comune tuturor actelor civile
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Ramura a economiei in cadrul careia se realizeaza circulatia marfurilor de la producator la consumator prin indeplinirea functiei de echilibru dintre oferta si cererea de produse si servicii.
Ramura a economiei in cadrul careia se realizeaza circulatia marfurilor de la producator la consumator prin indeplinirea functiei de echilibru dintre oferta si cererea de produse si servicii.
Ramura a economiei in cadrul careia se realizeaza circulatia marfurilor de la producator la consumator prin indeplinirea functiei de echilibru dintre oferta si cererea de produse si servicii.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este calea de atac ordinara prin care la cererea procurorului si a partilor interesate se asigura repararea erorilor din hotararile judecatoresti pronuntate in fond, constituind al treilea grad de jurisdictie.




Prin art.1(2) din O.U.G. nr.36/2003 se defineste vechimea in diplomatie, iar in alin. (3) lit. a) se precizeaza ca, de asemenea, in sensul actului normativ citat, aprobat prin Legea 545/2003, constituie vechime in diplomatie sau dupa caz in activitatea de comert exterior si cooperare economica internationala si perioadele lucrate de membrii personalului diplomatic si consular, precum si de persoanele mentionate in art.4(1) la Administratia Prezidentiala, Parlament si Guvern ca angajati de specialitate.
Astfel, potrivit art.4 (1) �membrii personalului diplomatic si consular si celelalte persoane care au desfasurat activitate de comert exterior si cooperare economica internationala incadrati in administratiile centrale... si din unitati cu specific de comert exterior, precum si ca trimisi in misiuni permanente, cu grade diplomatice sau consulare la ambasadele, consulatele si alte reprezentante, beneficiaza de pensie de serviciu ....�

Reclamantul A.I. si altii, a formulat la data de 6 septembrie 2004 actiunea inregistrata sub nr.3177/2004 la Curtea de Apel Bucuresti, sectia contencios administrativ si au solicitat ca in contradictoriu cu paratul Ministerul Economiei si Comertului sa se pronunte o hotarare prin care paratul sa fi obligat sa le elibereze adeverinta tip prevazuta de pct.14 din Normele de aplicare ale O.U.G. nr.36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic si consular, aprobata prin Legea 595/2003, si sa se constate ca indeplinesc conditiile cerute de O.U.G.nr.36/2003 pentru a beneficia de pensie de serviciu .
Reclamantii au sustinut ca sunt pensionari pentru limita de varsta, ca au desfasurat activitate profesionala in comertul exterior, peste 20 de ani barbatii si peste 15 ani femeile, din care cel putin 4 ani in misiune permanenta in exterior ca reprezentanti economici si comerciali in cadrul Ambasadelor Romaniei. Paratul a refuzat, la solicitarile facute de reclamanti, sa elibereze adeverintele tip necesare stabilirii pensiei de serviciu, desi are aceasta obligatie rezultata din actele normative amintite, motivand lipsa unor documente sau o interpretare eronata a legii, iar prin acest refuz sunt vatamati in dreptul legal de a primi pensiile de serviciu .
Curtea de Apel Bucuresti, sectia contencios administrativ a admis actiunea reclamantilor, a constatat ca reclamantii indeplinesc conditiile legale pentru a beneficia de pensie de serviciu conform O.U.G. nr.36/2003 aprobata prin Legea 545/2003 si a obligat paratul sa elibereze pentru fiecare reclamant adeverinta-tip necesara stabilirii pensiei de serviciu .
Pentru a pronunta aceasta hotarare, instanta de fond a retinut ca activitatea reclamantilor a intrat sub incidenta Conventiei de la Viena cu privire la relatiile consulare din anul 1963, Conventie ratificata de Romania in 1971, cat si a Legii nr.1/1971 care reglementa activitatea de comert exterior si cooperare economica internationala. De asemenea, s-a mai retinut ca nu se poate interpreta art.14 alin. (2) din Normele de aplicare, in sensul ca cei 4 ani de misiune in strainatate trebuie sa fie recunoscuti numai pentru persoanele cu grade diplomatice si consulare cu grad de ministru, consilier, consilier economic sau secretar economic, aceasta dispozitie fiind o adaugare la lege, ceea ce nu e posibil de aplicat in sistemul respectarii principiului ierarhiei actelor normative.
Impotriva acestei sentinte cu nr.2218/2004 a declarat recurs Ministerul Economiei si Comertului, sustinand ca aceasta hotarare pronuntata de Curtea de Apel Bucuresti, sectia contencios administrativ este nelegala, fiind pronuntata cu incalcarea sau aplicarea gresita a legii, ca are in considerente motivari contradictorii sau straine cauzei.
A sustinut recurenta, ca instanta a nesocotit prevederile art.4 alin. (1) lit. b) din O.U.G. nr.36/2003 aprobata prin Legea 545/2003 in ceea ce priveste asimilarea vechimii celor 4 ani prevazuti de acest text cu functii care nu au statut diplomatic, ca a fost analizat numai dreptul de a se elibera adeverintele tip, fara a analiza si daca sunt indeplinite conditiile, depasind atributiile puterii judecatoresti prin cenzurarea O.U.G. nr. 36/2003, neavand aceasta competenta prin care sa adauge, sa completeze legea .
De asemenea, a mai invocat recurenta prevederile art.46 C. proc. civ., in sensul ca se impunea introducerea in cauza a celorlalti initiatori ai actului normativ, iar ca temei pentru casarea sentintei fiind precizate prevederile art.304 pct.4, 7 si 9 din acelasi cod.
Recursul este nefondat.
Este necontestat in cauza ca reclamantii-intimati au desfasurat activitate profesionala in comertul exterior peste 20 de ani, avand misiune permanenta pentru desfasurarea acestei activitati in strainatate peste 4 ani, fiind trimisi ca reprezentanti economici si comerciali de catre Intreprinderi de Comert Exterior.
Prin art.1(2) din O.U.G. nr.36/2003 se defineste vechimea in diplomatie, iar in alin. (3) lit. a) se precizeaza ca, de asemenea, in sensul actului normativ citat, aprobat prin Legea 545/2003, constituie vechime in diplomatie sau dupa caz in activitatea de comert exterior si cooperare economica internationala si perioadele lucrate de membri personalului diplomatic si consular, precum si de persoanele mentionate in art.4(1) la Administratia Prezidentiala, Parlament si Guvern ca angajati de specialitate.
In art.4.1 se reglementeaza categoriile de persoane care intra sub incidenta actelor normative (O.U.G.nr.36/2003 aprobata prin Legea 545/2003 ce stabileste sistemul de pensionare in discutic).
Astfel, potrivit art.4 (1) �membrii personalului diplomatic si consular si celelalte persoane care au desfasurat activitate de comert exterior si cooperare economica internationala incadrati in administratiile centrale... si din unitati cu specific de comert exterior, precum si ca trimisi in misiuni permanente, cu grade diplomatice sau consulare la ambasadele, consulatele si alte reprezentante, beneficiaza de pensie de serviciu, daca indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii .....�
In conformitate cu aceste prevederi se constata ca instanta de fond, cu aplicarea corecta a prevederilor legale a stabilit ca reclamantii-intimati fac parte din categoria de persoane ce beneficiaza de pensie de serviciu, indeplinind cumulativ conditiile legale cerute de actele normative incidente cauzei, in sensul ca reclamantii au desfasurat activitate de comert exterior ca persoane incadrate in unitati cu specific de comert exterior, trimisi in misiune permanenta peste 4 ani la ambasade, consulate sau alte reprezentante, au varsta si stagiul complet de cotizare si peste 20 de ani in comert exterior.
Instanta de fond nu a depasit competenta materiala si nu a cenzurat O.U.G. nr. 36/2003, ci a constatat in conformitate cu prevederile acestui act normativ, ca nejustificat, paratul refuza eliberarea adeverintei tip, motivand refuzul nu pe dispozitiile legii, ci in baza unor norme care nu au puterea O.U.G.nr.36/2004 si a Legii nr.545/2003.
De asemenea, nu este fondata nici critica referitoare la neintroducerea in cauza, conform art.46 C. proc. civ. a Ministerului Afacerilor Externe � temeiul invocat de recurenta fiind eronat, art.46 C. proc. civ., a fost abrogat prin Decretul nr.38 din anul 1959, iar pe de alta parte obligatia legala a eliberarii adeverintelor tip revine paratului, nu altor institutii.
In consecinta, recursul a fost respins ca nefondat.



Pronuntata de: Decizia nr. 2152 din 31 martie 2005, Inalta Curte de Casatie si Justitie , Sectia de contencios administrativ si fiscal


Citeşte mai multe despre:   
Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Telemunca, noul regim de munca in era digitala
Sursa: MCP avocati

Suspendarea contractului de munca pe durata suspendarii permisului auto al salariatului
Sursa: MCP avocati

Contractul de munca pe perioada determinata. Mod de flexibilizare a relatiilor de munca
Sursa: MCP avocati



Ştiri Juridice
Legislaţie

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...