din anul 2007, atuul tau de DREPT!
725 de useri online



Prima pagină » Jurisprudenţă » Contencios Administrativ » PROCEDURA PREALABILA. ACTIUNEA PREFECTULUI.

PROCEDURA PREALABILA. ACTIUNEA PREFECTULUI.

  Publicat: 21 Jun 2007       5070 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Mijloc juridic procesual pus la dispozitia partii interesate, procurorului etc.,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Totalitatea bunurilor si creantelor (drepturi de incasare) apartinand subiectului economic;
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Este inscris in Costitutia Romaniei si reglementat in detaliu in legea pentru organizarea judecatoreasca.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Desfiintare a unei hotarari judecatoresti ca urmare a admiterii unei cai de atac (recurs, apel).
PROCEDURA PREALABILA. ACTIUNEA PREFECTULUI.Art.7 ALIN.5 DIN Legea nr.554/2004Art.26 din Legea nr.340/2004 Admisibilitatea actiunii formulata de prefect, in temeiul dispozitiilor art.26 din Legea nr.340/2004, este conditionata de respectarea proceduri prealabile.(Decizia nr.191/R-C din 15 martie 2006)Prin actiunea formulata Prefectul judetului V�lcea a solicitat, in contradictoriu cu Primarul municipiului Rm.V�lcea, anularea a doua autorizatii de constructie, pe care le-a considerat emise cu incalcarea legii.In cauza au formulat cerere de interventie in interesul p�r�tului si beneficiarii celor doua acte administrative.Prin sentinta nr.721/2005, Tribunalul V�lcea a respins actiunea, retin�nd ca este incidenta exceptia invocata de p�r�t si de intervenienti, privind neefectuarea procedurii prealabile.Impotriva acestei hotar�ri a formulat recurs prefectul, cale de atac solutionata cu majoritate, in sensul respingerii ei ca nefondata. Pentru a hotari astfel instanta de control judiciar, in opinie majoritara, a retinut ca, desi potrivit art.7 alin.5 din Legea nr.554/2004, atunci c�nd prefectul are calitatea de reclamant, nu este obligatorie procedura prealabila, in cauza sunt aplicabile dispozitiile legii speciale, respectiv cele privind institutia prefectului.Astfel, potrivit art.26 din Legea nr.340/2004, act normativ despre care s-a retinut ca are valoare de lege speciala in raport de Legea nr.554/2004, atunci c�nd verifica legalitatea actelor administrative prefectul are datoria, ca inainte cu cel putin 10 zile de introducerea actiunii in contencios administrativ, sa solicite autoritatii administrative reanalizarea actului socotit nelegal, cu consecinta eventualei modificari sau revocari.Concluzia potrivit careia in cauza era obligatorie procedura la care se refera dispozitia legala precitata, este sustinuta si de dispozitiile art.65 alin.3 din Legea nr.24/2000, privind tehnica legislativa, potrivit carora evenimentele legislative implicite nu sunt recunoscute in cazul actelor legislative speciale si nu opereaza o modificare a acestora, at�ta vreme c�t norma generala a materiei nu prevede expres completarea sau abrogarea. Caracterul de norma speciala al legii privind institutia prefectului se impune, in principal, pentru ca art.26 reprezinta temeiul calitatii procesuale active al reclamantei si, in subsidiar, pentru ca potrivit art.261 pct.6, aceasta lege se completeaza cu Legea nr.554/2004.Concluzion�nd in sensul ca Legea nr.340/2004 este lege speciala si introduce cerinta procedurii prealabile pentru actiunile de natura celei de fata, s-a apreciat ca fata si de dispozitiile art.109 alin.2 din Codul de procedura civila, in mod corect tribunalul a retinut inadmisibilitatea actiunii.In opinia separata s-a apreciat ca Legea nr.340/2004 nu este lege speciala, un astfel de caracter av�ndu-l Legea nr.50/1991 si ca, oricum, potrivit art.21 din Constitutie, jurisdictiile speciale administrative sunt facultative si gratuite.Pentru aceste considerente si fata de prevederile art.7 din Legea nr.554/2004, fata de faptul ca cele doua autorizatii de constructie nu au fost aduse la cunostinta prefectului, in conformitate cu Legea nr.215/2000, si o actiune de aceasta natura, daca ar fi fost promovata de Ministerul Public sau Avocatul Poporului, nu ar fi fost conditionata de procedura prealabila se impunea casarea hotar�rii si trimiterea spre solutionare in fond, observ�ndu-se si ca partile interesate au sustinut ca actele administrative sunt legale.



Pronuntata de: Curtea de Apel Pitesti Decizie 191/R-C (15.03.2006)


Citeşte mai multe despre:   
Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Telemunca, noul regim de munca in era digitala
Sursa: MCP avocati

Suspendarea contractului de munca pe durata suspendarii permisului auto al salariatului
Sursa: MCP avocati

Contractul de munca pe perioada determinata. Mod de flexibilizare a relatiilor de munca
Sursa: MCP avocati



Ştiri Juridice
Legislaţie

Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025
Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...