subliniem ca AUTORITATEA NATIONALA DE SUPRAVEGHERE A PRELUCRARII DATELOR CU CARACTER PERSONAL apreciaza ca, prin participarea societatilor de telefonie la sisteme de evidenta de tipul birourilor de credit, s-ar ajunge la o incalcare grava a dreptului la viata privata.Ocrotirea dreptului la viata privata este obiectivul Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal.Pozitia institutiei noastre se intemeiaza pe prevederile Conventiei Europene a Drepturilor Omului, ale Directivei 95/46/EC privind protectia persoanelor fizice referitoare la prelucrarea datelor personale, ale Cartei drepturilor fundamentale a Uniunii Europene, a art. 26 din Constitutia Romaniei, a principiilor de prelucrare a datelor personale statuate atat pe plan european, cat si prin legislatia nationala.Pornind de la necesitatea respectarii dreptului persoanelor de a nu fi supuse unor decizii individuale automate de natura a evalua aspecte precum credibilitatea sau solvabilitatea, Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal subliniaza ca activitatea de transmitere a datelor personale in sistemele de evidenta de tipul birourilor de credit este de natura sa produca efecte asupra unui numar considerabil de cetateni si sa aduca atingere vietii private a persoanelor fizice.Dorim sa atentionam cu privire la riscurile implicate de participarea societatilor de telefonie la Biroul de Credit, deoarece astfel s-ar ajunge ca aceste companii de telefonie sa aiba acces la informatii detinute de bancile care isi raporteaza clientii la acelasi Birou de Credite, ceea ce implica o incalcare a confidentialitatii relatiei dintre banca si clientul acesteia, in conditiile in care informatiile bancare sunt supuse secretului bancar.In cazul admiterii societatilor de telefonie si a celor de utilitati la sistemul Biroului de Credit s-ar ajunge la raportarea excesiva a datelor personale legate de situatia financiara si comportamentul la plata al persoanelor fizice, de natura a aduce atingere chiar asigurarii dreptului la nivel de trai decent in Romania.In acelasi scop, subliniem ca societatile de telefonie dispun de sistemul Preventel, comun, distinct si specific domeniului telefoniei, prin care pot verifica clientii cu datorii rezultate din achitarea cu intarziere/neachitarea facturilor emise.In consecinta, Decizia nr. 105/2007 nu va fi modificata.Reiteram faptul ca Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal a emis Decizia nr. 105/2007 cu privire la prelucrarile de date cu caracter personal efectuate in sisteme de evidenta de tipul birourilor de credit, prin care s-a reglementat, in principal, ca: * pot participa la sistemele de tipul birourilor de credite numai institutiile financiare si de credit, societatile de leasing si cele de asigurari pentru produsele de tip credit; * perioada de stocare a datelor referitoare la intarzierile la plata (date negative) este de 4 ani de la data achitarii ultimei rate restante sau de la data ultimei actualizari transmise, in cazul neachitarii restantelor pana la data respectiva; * este obligatorie instiintarea prealabila a persoanei fizice, in scris, telefonic, prin SMS sau e-mail, cu cel putin 15 zile inainte de data transmiterii datelor catre biroul de credit .
Acordarea sporului pentru conditii degradante. Aspecte juridice si Jurisprudenta Sursa: MCP avocati
ICCJ: Decizia de Pensionare Inceteaza Automat Raportul de Serviciu Sursa: avocat Curpas Florian Cristian
Nomanzii digitali. Provocari si reglementari juridice in era muncii de la distanta Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...