din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1285 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » SOJUST a formulat Principiile Salarizarii Unitare a bugetarilor

SOJUST a formulat Principiile Salarizarii Unitare a bugetarilor

  Publicat: 02 Jun 2009       1951 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
In contextual dezbaterilor care au loc cu privire la legea de salaritare unitara a bugetarilor si noua lege a pensiilor, Societatea pentru Justitie (SoJust) solicita decidentilor politici si structurilor sindicale sa tina seama de urmatoarele PRINCIPII:

Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Legea suprema a unui stat care reglementeaza relatiile sociale fundamentale privind instaurarea, mentinerea si exercitarea puterii
Organ legislativ compus din doua camere si care poarta denumiri diferite (Adunarea Nationala si Senat in Franta, Bundestag si Budesrat in Germania, Camera Comunelor si Camera Lorzilor in Anglia, Congres in S.U.A.etc.).
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
Solutie dispusa de Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal


1. Salarizarea magistratilor trebuie sa se raporteze la celelalte puteri. Pentru a se pastra principiul constitutional al echilibrului puterilor, fixarea unei indemnizatii pentru judecatori si procurori trebuie sa fie raportata numai la nivelul indemnizatiei parlamentarilor si ministrilor.

2. Interdictiile si incapacitatilor magistratilor, in masura in care se decide a fi pastrate, trebuie extinse la toate categoriile de bugetari. De altfel, nici magistratii, dar nici militarii sau politistii nu au voie sa obtina alte venituri decat cele din salarii. Or, SoJust este convinsa ca demnitatea si moralitatea publica a profesiilor care impun remunerare din bugetul de stat poate fi obtinuta numai prin interdictia pentru orice bugetar de a presta activitati producatoare de venituri suplimentare sau alternative.

3. Scaderea salariilor sau pensiilor magistratilor in functie este inadmisibila. Astfel, principiile internationale care stabilesc statutul magistratilor obliga puterea politica sa protejeze independenta acestora inclusiv prin asigurarea unei stabilitati a mandatului si a unei remunerari corespunzatoare. Or, afectarea negativa a salariului sau pensiei unui magistrat dupa intrarea acestuia in sistem este in mod clar o presiune asupra sa si constitutie un precedent periculos: in cazul in care un magistrat ca avea de instrumentat un dosar privind un politician va exista pericolul ca, in cazul in care solutia este nefavorabila, acel politician sa ceara prin intermediul partidului sau reprezentat in Parlament sau in Guvern reducerea salariilor sau pensiei magistratilor in functie.

SoJust reaminteste ca Justitia este un sector deosebit de important prin rolul pe care il are intr-o societate democratica: acela de a rezolva disputele dintre cetateni si dintre acestia si autoritati, acela de a prezerva respectarea drepturilor omului si acela de a se preocupa de siguranta cetateanului. Intrucat justitia romaneasca nu corespunde inca intrutotul standardelor europene, acest sector este amplu si indelung monitorizat la nivelul Uniunii Europene.

Pentru ca cerintele legitime ale oficialilor europeni, dar si a autoritatilor nationale si ale cetatenilor sa fie satisfacute, Societatea pentru Justitie reitereaza mesajul sau din februarie 2009 cu privire la subfinantarea sistemului juridic din Romania: o justitie profesionista si compenta trebuie finantata in mod corespunzator, atat sub aspectul asigurarii indemnizatiilor personalului din justitie, cat si asupra infrastructurii. Este un cost social care trebuie asumat de clasa politica si societate in egala masura .

Presedinte,
Judecator Cristi Danilet


Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Actualizarea obiectului de activitate conform CAEN Rev. 3. Ghid practic si aspecte juridice
Sursa: MCP avocati

Concediul de odihna. Raspunsuri la intrebarile frecvente ale salariatilor
Sursa: MCP avocati

Protectia impotriva denigrarii companiei de catre salariati. Drepturi, limite si solutii juridice
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Legislaţie

OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...

OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale
Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...

Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025
Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...