din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1779 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Modificarea sistemului european de azil

Modificarea sistemului european de azil

  Publicat: 07 May 2009       1552 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Un pachet de masuri legislative menite sa imbunatateasca sistemul european de azil si sa consolideze drepturile solicitantilor de azil a fost votat in cadrul sesiunii plenare.

Acordarea de catre un stat a dreptului de intrare si de sedere pe teritoriul sau a unei persoane straine, persecutate in tara sa pentru convingerile politice
Termen folosit de C. pen., la furt si alte fapte penale,
Termen folosit de C. pen., la furt si alte fapte penale,
Una din formele importante prin care se manifesta dreptul de aparare,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Conform art.1853 Cod Civil, \"actele ce exercitam asupra unui lucru al altuia, sub nume precar, adica in calitate de locatari, depozitari etc.,
Acordarea de catre un stat a dreptului de intrare si de sedere pe teritoriul sau a unei persoane straine, persecutate in tara sa pentru convingerile politice
Stari, situatii, intamplari calitati sau alte date, care nu fac parte din continutul infractiunii,
Acordarea de catre un stat a dreptului de intrare si de sedere pe teritoriul sau a unei persoane straine, persecutate in tara sa pentru convingerile politice
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Acordarea de catre un stat a dreptului de intrare si de sedere pe teritoriul sau a unei persoane straine, persecutate in tara sa pentru convingerile politice
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Caracteristica a raportului juridic de obligatii cu pluralitate de subiecte, mai multi creditori si un singur debitor, un singur creditor si mai multi debitori, mai multi creditori si mai multi debitori.
Acordarea de catre un stat a dreptului de intrare si de sedere pe teritoriul sau a unei persoane straine, persecutate in tara sa pentru convingerile politice
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Dorinta populatiei si a companiilor de a detine active care pot fi usor schimbate contra bunurilor si serviciilor.
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
( lat. expertus, de la experior "incerc, dovedesc"). Mijloc de proba, prevazut in sectiunea X, cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala si in diferite legi speciale, consta in rezolvarea unor probleme de stricta specialitate de catre persoane care poseda cunostinte profunde intr-un domneiu dat.
inseamna o persoana fizica sau juridica stabilita in Uniune, desemnata in scris de catre operator sau persoana imputernicita de operator in temeiul articolului 27 din GDPR,
Caracteristica a raportului juridic de obligatii cu pluralitate de subiecte, mai multi creditori si un singur debitor, un singur creditor si mai multi debitori, mai multi creditori si mai multi debitori.
Deputatii europeni au adoptat amendamente care promoveaza solidaritatea intre statele membre in procesul de gestionare a solicitarilor de azil .
Pachetul legislativ privind sistemul de azil consta din patru rapoarte adoptate in procedura de codecizie, prima lectura.

Directiva privind conditiile de primire pentru solicitantii de azil, raportor Antonio Masip Hidalgo (PSE, Spania)

In ceea ce priveste detentia, aceasta masura trebuie sa fie luata de la caz la caz, iar solicitantii de azil nu trebuie tinuti in inchisoare, ci in centre de detentie speciale. De asemenea, trebuie introduse garantii juridice pentru a asigura ca detentia nu este arbitrara. In plus, detentia minorilor neacompaniati trebuie sa fie interzisa.

Doar autoritatile judiciare ar trebui sa fie abilitate sa emita ordine de detentie, iar autoritatile administrative pot recurge la o astfel de masura doar in caz de urgenta, decizia trebuind sa fie confirmata de autoritatea judiciara in 72 de ore.

Solicitantii de azil aflati in detentie trebuie sa fie informati in limba pe care o inteleg si trebuie sa li se acorde asistenta juridica si reprezentare in mod gratuit daca doresc acest lucru. De asemenea, daca este cazul, trebuie sa li se ofere asistenta medicala si psihologica.

Potrivit deputatilor, intarzierile inregistrate in procesarea solicitarii de azil, care nu sunt provocate din cauza solicitantului, nu pot conduce la extinderea perioadei de detentie .

In plus, accesul pe piata muncii trebuie garantat in timpul perioadei de sase luni de la data solicitarii protectiei internationale, iar minorilor trebuie sa li se ofere accesul la educatie in primele trei luni.

Statele membre trebuie sa verifice daca solicitantul are nevoi speciale: persoanele vulnerabile precum minorii, femeile insarcinate, victime ale torturii si violentei sau victimele mutilarii sexuale trebuie sa primeasca atentia cuvenita.

Raportul a fost adoptat cu 431 voturi pentru, 69 impotriva si 43 de abtineri.

Revizuirea regulamentul Dublin, raportoare Jeanine Hennis-Plaschert (ALDE Olanda)
Regulamentul Dublin stabileste in principal statul membru responsabil de examinarea cererilor de azil, pentru a preveni introducerea in mai multe state a solicitarii de azil .

Revizuirea stabileste un mecanism de suspendare a transferurilor Dublin in circumstante limitate, pentru a preveni ca statele membre al caror sistem de azil este supus unei presiuni deosebite sa nu fie in continuare suprasolicitate din cauza acestora.

Solicitantii de azil nu trebuie sa fie trimisi in state membre unde acestia nu pot beneficia de un standard adecvat de protectie, in special in ceea ce priveste conditiile de primire si accesul la procedura de azil .

Propunerea introduce garantii suplimentare privind dreptul de a introduce apel impotriva deciziei de transfer, pentru a asigura ca dreptul la introducerea unei cai de atac este efectiv. De asemenea, se faciliteaza dreptul la reintregirea familiei, in special in ceea ce priveste un solicitant si rudele acestuia, intre care exista o legatura de dependenta si in ceea ce priveste persoanele care beneficiaza de o forma de protectie subsidiara.

In raportul Plaschaert se mai propune introducerea unor mecanisme de solidaritate intre statele membre, precum formarea unor echipe de experti nationali care sa poata asista statele membre care se confrunta cu un numar mare de solicitari de azil .

Raportul Parlamentului European a fost adoptat cu 398 voturi pentru, 56 impotriva si 65 abtineri.

Regulamentul privind baza de date Eurodac, raportor Nicolae Vlad Popa (PPE-DE, Romania)
Eurodac este o baza de date, infiintata in 2003, care cuprinde amprentele digitale ale solicitantilor de azil in varsta de peste 14 ani si care sunt transmise catre unitatea centrala a Comisiei Europene. Aceasta sprijina functionarea Regulamentului Dublin prin identificarea solicitantilor de azil care au mai depus o solicitare de azil intr-un alt stat membru. In acest fel, Eurodac permite identificarea persoanelor care incearca sa fraudeze sistemul european de azil si fac turul statelor membre cand unul din state le-a respins cererea . De asemenea, este evitata si incarcarea inutila a sistemului cu cereri multiple.

Propunerea legislativa stabileste norme care asigura transmiterea cu adevarat prompta a amprentelor la unitatea centrala Eurodac, pentru a garanta ca statele membre care sunt responsabile de examinarea cererilor in temeiul Regulamentului Dublin sunt corect identificate.

Statelor membre li se solicita sa stearga datele care nu mai sunt necesare in scopul in care au fost colectate si pentru a asigura monitorizarea mai adecvata din partea Comisiei a respectarii principiilor privind protectia datelor.

De asemenea, sunt clarificate dispozitiile care permit monitorizarea efectiva din partea Comisiei si a Autoritatii Europene pentru Protectia Datelor (AEPD) a accesului autoritatilor nationale la datele din baza EURODAC.

Raportorul PE, Nicolae Vlad Popa, a precizat in cadrul dezbaterii parlamentare : "In redactarea raportului am urmarit stabilirea unor norme care sa asigure functionarea cat mai eficienta si mai operativa a sistemului si, in acelasi timp, protectia datelor cu caracter personal si a drepturilor fundamentale ale omului".

Deputatul a adaugat de asemenea: "Prezentul raport are in vedere eficientizarea functionarii sistemului si solutionarea problemelor constatate in urma evaluarii primilor ani de functionare. Am elaborat o serie de solutii eficiente si practice la problemele privind colectarea si transmiterea datelor dactiloscopice de catre statele membre".

Raportul a fost adoptat cu 445 de voturi pentru, 76 impotriva si 8 abtineri.

Crearea unui Oficiu european de sprijin in materie de azil, raportor Jean Lambert (Grupul Verzilor/ALE, Regatul Unit)
Acest organ va oferi expertiza tehnica necesara pentru punerea in aplicare a politicii UE de azil si va promova cooperarea intre statele membre. Deputatii doresc ca acest oficiu sa ofera programe de training in materie de azil pentru functionarii din serviciile publice, programe ce vor fi dezvoltate impreuna cu institutia Inaltului Reprezentant ONU pentru Refugiati si ONG-urile de specialitate.

Oficiul ar trebui sa dispuna de un mecanism de alerta timpurie care sa ofere statelor membre si Comisiei posibilitatea de a anticipa influxuri masive de solicitanti de azil, precum si de un mecanism de solidaritate obligatorie in ceea ce priveste oferirea de adapost beneficiarilor de protectie internationala atunci cand sistemul national al unui stat membru este supraincarcat.

Raportul Parlamentului European a fost adoptat cu 467 voturi pentru, 42 impotriva si 18 abtineri.


Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Portal.Just.ro - Dreptul justitiabilului de a ii fi sterse datele cu caracter personal
Sursa: MCP avocati

Greva. Aspecte practice. Cauze si consecinte
Sursa: MCP avocati

Modificarea salariului si a altor clauze esentiale din contractul de munca. Interpretari jurisprudentiale
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Legislaţie

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...