Textul integral al legii 330/2009, adoptat si publicat in MO, este disponibil in sectiunea Legislatie AICI.
L E G E C A D R U
privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
Titlul I
Reglementari comune
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art.1. aa��a�� (1) Dispozitiile prezentei legi se aplica:
a) personalului incadrat in institutii publice - respectiv Parlamentul, Administratia Prezidentiala, Autoritatea judecatoreasca, Guvern, ministerele, celelalte organe de specialitate ale administratiei publice, alte autoritati publice, institutiile publice autonome, precum si institutiile din subordinea acestora - finantate integral din bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale;
b) personalul incadrat in institutii publice finantate din venituri proprii si subventii acordate de la bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale;
c) personalului din autoritatile si institutiile publice finantate integral din venituri proprii.
(2) Intra in categoria personalului bugetar, personalul incadrat pe baza contractului individual de munca, personalul care ocupa functii de demnitate publica si asimilat acestuia, precum si personalul care isi desfasoara activitatea in baza unor raporturi de serviciu .
Art.2. - Sistemul unitar de salarizare a personalului platit din fonduri publice are la baza urmatoarele principii:
a) legea reglementeaza salarizarea tuturor categoriilor de personal platite din fonduri publice, asa cum sunt definite in Legea privind finantele publice, avand un caracter unitar;
b) pentru personalul platit din fonduri publice se instituie raportul de la 1 la 15 intre salariul de baza corespunzator coeficientului de ierarhizare 1,00 si valoarea salariului maxim brut respectiv, indemnizatiei maxime brute in cazul functiilor de demnitate publica;
c) armonizarea sistemului de salarizare a personalului platit din fonduri publice s-a realizat tinand cont de importanta, raspunderea, complexitatea activitatii si nivelul studiilor necesare pentru desfasurarea activitatii;
d) salariul de baza devine principalul element al castigului salarial si se realizeaza prin includerea in salariul de baza a unor sporuri care au un caracter general;
e) ierarhia salariilor de baza, atat intre domeniile de activitate, cat si in cadrul aceluiasi domeniu, s-a realizat in functie de complexitatea si importanta activitatii desfasurate, avand la baza urmatoarele criterii:
- nivelul studiilor si competente;
- importanta sociala a muncii;
- complexitatea si diversitatea activitatilor;
- responsabilitatea si impactul deciziilor;
- expunere la factori de risc;
- incompatibilitati si conflicte de interese;
- dificultatea activitatilor specifice;
- sfera de relatii - interactiunea cu factorii externi;
- conditii de acceptare pe post.
Acordarea despagubirilor pe durata suspendarii contractului individual de munca Sursa: MCP avocati
Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE? Sursa: EuroAvocatura.ro
Somatia europeana de plata. Modalitate de recuperare a creantelor transfrontaliere Sursa: av. Andreea Deaconu
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti