din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1736 de useri online



Prima pagină » Articole juridice » Drept Concurential » Premii permise de sistemul concurential roman

Premii permise de sistemul concurential roman

  Publicat: 01 Jan 2008       4489 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro        Secţiunea: Drept Concurential  


Premiile acordate consumatorilor sunt permise daca dobandirea acestor premii nu depinde de o tragere la sorti sau de hazard.

Expresie baneasca a valorii marfii ori suma care se plateste pentru un bun transmis, o lucrare sau o prestare de servicii.
Expresie baneasca a valorii marfii ori suma care se plateste pentru un bun transmis, o lucrare sau o prestare de servicii.
Expresie baneasca a valorii marfii ori suma care se plateste pentru un bun transmis, o lucrare sau o prestare de servicii.
1. Venit ferm la care are dreptul detinatorul unei obligatiuni sau al unui inscris financiar.
1. Venit ferm la care are dreptul detinatorul unei obligatiuni sau al unui inscris financiar.
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Act oficial (carte de munca)
Efectuarea de incasari si pe aceasta baza lichidarea obligatiilor de plata prin intermediul conturilor deschise la banci, fara bani in numerar,
O situatie pe piata, in care vanzatorii unui produs sau serviciu actioneaza independent, pentru captarea clientelei, pentru a atinge un obiectiv comercial precis, adica un anumit nivel al beneficiilor, al volumului de vanzari si / sau al cotei de piata.
Act oficial (carte de munca)
Exemple de premii permise:
- premiile tip �gadget� introduse in cutiile cu detergent, imaginile colorate sau hologramele introduse in ambalajul unor dulciuri, micile jucarii din ouale de ciocolata etc.;
- premiile constand in obiecte a caror utilitate este legata de aceea a bunului vandut (transport gratuit, adeziv gratuit etc.);

Sunt, de asemenea permise premiile �platite", care se utilizeaza in doua variante:
a) � cross-couponing" constand in oferirea cumpararii avantajoase a unui produs pentru cumparatorul altui produs. De exemplu, celui care cumpara o cutie cu detergent i se ofera totodata cumpararea, la un pret avantajos, a unui litru de ulei;
b) ,,cheque-ristourne� care consta in oferirea pentru cumparatorul unui produs a unei reduceri de pret pentru o alta cumparare ulterioara a aceluiasi produs.

Desigur ca in niciuna dintre aceste situatii vanzarea unuia dintre produse nu trebuie sa fie conditionata de cumpararea altui produs (interdictie prevazuta de art. 1 lit. c din Legea nr. 11/1990).

Nu cad sub incidenta sanctiunii prevazuta de art. 4 lit. e nici avantajele oferite consumatorilor prin intermediul sistemelor cumulative care se bazeaza pe fidelizarea clientelei: dupa un anumit numar de cumparaturi sau dupa atingerea cumulata a unei valori a cumparaturilor efectuate, cumparatorului i se ramburseaza un anumit procent din aceasta valoare predandu-i-se marfuri sau oferindu-i-se servicii neplatite.

Iata cateva exemple:
1) Sistemul COOP Strasbourg. Cumparatorului i se elibereaza un carnet cu paginile divizate in spatii rectangulare intr-un numar determinat. La fiecare cumparare, se predau la casierie consumatorului un numar de timbre valorice corespunzand unui anumit procent din pretul platit. Dupa ce toate spatiile au fost acoperite cu timbre, magazinul retine carnetul si consumatorul beneficiaza de produse neplatite corespunzator valorii globale a timbrelor. Inconvenientul acestui sistem consta in cheltuiala pentru timbre.

2) Sistemul utilizat de restaurantul "Cercle Suisse de Besancon". Consumatorului i se elibereaza un �carnet de fidelitate�, utilizabil timp de un an de la data primirii, avand forma si dimensiunile unei carti de vizita. Pe verso sunt 10 spatii rectangulare in care, la fiecare consumatie, se scrie de catre personalul restaurantului data si suma platita. Dupa ce s-au completat toate spatiile, se acorda consumatorului o reducere de pret egala cu 5% din totalul sumelor platite. Inconvenientul acestui sistem consta in aceea ca se bazeaza pe onestitatea personalului restaurantului, care poate favoriza anumiti consumatori.

3) Sistemul ,,Flamingo Hilton Hotel Casino, Reno, Nevada". Consumatorul primeste un cupon tiparit, pe care il poate utiliza, dupa ce a introdus in masina de joc cea de a 100-a piesa de 25 de centi, pentru a intra fara plata la spectacolul ,,American Superstars Show". Acelasi cupon ii ofera, ca alternativa, dupa ce a introdus cea de a 100-a fisa de un dolar in masina de joc, alegerea intre intrarea libera pentru doua persoane la spectacolul mentionat mai sus sau consumatia gratuita si nelimitata pentru doua persoane la bufetul casinoului. Inconvenientul sistemului: ofertantul isi rezerva facultatea de a anula aceasta actiune promotionala fara preaviz, in orice moment.

4) Sistemul �Clientul nostru fidel�. Consumatorului i se elibereaza un carnet, dupa ce a efectuat prima cumparare in acel magazin. Casierul capseaza originalul bonului pe prima (si ulterior pe proxima libera) intre cele 10 pozitii din carnet . Dupa ce toate pozitiile au fost completate, carnetul se prezinta casierului care controleaza, pe propria raspundere, fiecare bon si calculeaza premiul, scriind cifra pe coperta, in spatiul rezervat, dupa care semneaza si aplica parafa. Casierul retine carnetul pentru decontare. Clientul primeste marfa neplatita pana la concurenta unui procent (3-5%) din valoarea totala a cumparaturilor facute in acel magazin si atestate prin bonurile capsate pe acel carnet . Avantaje: nu se cheltuieste pentru timbre; nu se bazeaza pe onestitatea personalului.




Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti



Ştiri Juridice
Legislaţie

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...