Acest exercitiu national urmareste sa realizeze o analiza comparativa a masurii in care sistemele anticoruptie ale unei tari, in special legile sale, reglementarile, politicile, institutiile si programele sunt conforme cu cerintele UNCAC. UNCAC are patru domenii care vor fi acoperite de aceasta autoevaluare: Prevenire (capitolul II), Incriminari si aplicarea legii (capitolul III), Cooperarea Internationala (Capitolul IV) si Recuperarea Bunurilor (Capitolul V). Chestionarul de autoevaluare, o aplicatie pe calculator, solicita statelor sa indice daca s-au conformat cu fiecare prevedere din UNCAC si sa ofere sau sa ataseze informatii detaliate pentru a sustine raspunsurile lor. Autoevaluarea UNCAC este o oportunitate de a angaja un dialog national intre institutiile implicate in lupta impotriva coruptiei, dar si cu societatea civila, cu privire la politicile si programele anticoruptie si de stimulare a reformelor de combatere a coruptiei. MJ va conduce si va coordona intregul proces, in timp ce PNUD va avea un rol de sustinere a Secretariatului. Finantarea totala pentru acest exercitiu este de 20.000 USD si va fi acoperita in intregime de catre PNUD. Acest parteneriat se desfasoara in contextul evaluarii Romaniei in cadrul Mecanismului de examinare a implementarii UNCAC. Punerea in aplicare a Conventiei de catre statele parti este revizuita in doua cicluri succesive de cate cinci ani. In cadrul acestui sistem, fiecare stat parte examineaza si va fi examinat la randul sau o data la cinci ani. Romania este programata pentru 2012-2013 si va fi evaluata de catre Franta si Estonia, in ceea ce priveste capitolele III si IV. In plus, acest exercitiu este un rezultat al Strategiei Nationale Anticoruptie 2012-2015, care prevede, printre masurile sale, "Implementarea standardelor internationale si promovarea unui rol activ al Romaniei in cadrul initiativelor regionale si internationale anticoruptie". Prin exprimarea acordului de a pune in aplicare metodologia de evaluare Mergand dincolo de minim a PNUD, Romania s-a angajat sa realizeze mai mult decat standardele minime si astfel sa efectueze autoevaluarea gradului de implementare a intregii Conventii, si nu numai a celor doua capitole avute in vedere de Mecanismul ONU. In practica, acest lucru este un semn de vointa politica si de deschidere si un angajament de a crea oportunitati pentru angajarea dialogului cu societatea civila si pentru a construi increderea.
15 iunie 2021 este data limita pana la care se pot depune declaratiile de avere si de interese anuale 13 Jun 2021 | 1654
Procurori eliberati din functie la data de 28 februarie 2020 29 Feb 2020 | 1136
ANI lanseaza un set de trei proceduri pentru prevenirea si identificarea timpurie a situatiilor de incompatibilitate, a potentialelor conflicte de interese 29 Jan 2020 | 1272
ICCJ: Concurs real al infractiunii de folosire sau prezentare cu rea-credinta de inscrisuri sub semnatura privata falsificate 23 Jan 2020 | 1441
In luna noiembrie 2019, numarul dosarelor de recalculare a pensiilor intarziate a scazut cu 50 la suta 30 Nov 2019 | 1465
ICCJ: interdictia magistratilor si personalului asimilat de a beneficia de pensie de serviciu si indemnizatie nu se aplica in cazul condamnarilor pentru infractiuni savarsite anterior intrarii in vigoare a Legii 118/2004 16 Oct 2019 | 1635
Fake News. Afectarea demnitatii si imaginii persoanei. Practica Tribunalului Bucuresti Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati
Dreptul Uniunii nu impiedica statele membre sa prevada proceduri civile de confiscare independent de constatarea unei infractiuni Sursa: EuroAvocatura.ro
Instanta competenta in cererile privind drepturile salariale ale magistratilor Sursa: Irina Maria Diculescu
Legea anticoruptie: efectuarea de operatiuni financiare incompatibile cu functia ca acte de comert � aspecte de constitutionalitate si previzibilitate Sursa: Irina Maria Diculescu
CEDO: Kovesi impotriva Romaniei. Dreptul de acces la o instanta. Libertatea de exprimare Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului
Decizia CCR nr. 466/2019 - admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a Legii pentru modificarea si completarea Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, precum si a Legii nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia nr. 417/2019 - conflict juridic constitutional intre Parlament si ICCJ Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia C.C.R. nr. 110/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 18^1 alin. (1) din Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie. Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei