1. Codurile
Corelarea datelor de intrarea in vigoare a celorlalte trei coduri cu alocarea resurselor umane si financiare mentionate in Studiul de impact publicat in ianuarie 2012 pe site MJ.
Modificarea ECRIS in raport cu necesitatile implementarii noilor coduri de catre MJ.
Modificarea Regulamentului de Ordine Interioara al instantelor de catre CSM potrivit noilor proceduri.
Organizarea unei comisii de lucru privind implementarea codurilor CSM - MJ - instante, din perspectiva asigurarii resurselor umane, financiare, de infrastructura si de formare profesionala a magistratilor si grefierilor.
2. Numirea in functii de conducere la PICCJ, DNA si DIICOT
Identificarea de catre MJ si CSM, in comun, a profilului de candidat.
Respectarea criteriilor obiective pentru numirea sefilorla PICCJ, DNA, DIICOT, asa cum ele au fost adoptate in Regulament de CSM in 2011. Identificarea unor solutii legislative pentru adoptarea unor astfel de criterii obiective in legile justitiei, cu consultarea CSM.
3. Bugetul justitiei gestionat de puterea judecatoreasca.
Identificarea in cel mai scurt timp a solutiilor administrative si tehnice pentru ca la 01.01.2013 bugetul sa fie gestionat de puterea judecatoreasca, asa cum prevede art. 136 din Legea nr. 304/2004.
4. Legea privind personalul de specialitate si cea privind raspunderea materiala a magistratilor
Retragerea initiativei privind legea personalului de specialitate din Parlament (Senat, comisia juridica) pentru a fi discutat de initiator cu intregul sistem de justitie.
Respingerea initiativei de modificare a Legii 303/2004 privind raspunderea materiala a magistratilor, proiect aflat in dezbatere la Parlament.
5. Colaborarea si asigurarea echilibrului interinstitutional intre cele trei puteri: Parlament, Guvern si puterea judecatoreasca
Crearea unei structuri interinstitutionale in vederea realizarii controlului si cooperarii intre cele trei puteri constituite in stat - puterea legislativa, puterea executiva si puterea judecatoreasca - prin asumarea si realizarea de catre acestea aobiectivelor din Pactului National privind Justitia semnat in 2009 de reprezentanti ai celor trei puteri.
6. Pachetul legislativ privind modificarile legilor justitiei
Organizarea unei comisii comuna MJ - CSM, reprezentanti ai asociatiilor profesionale si instante/parchete privind modificarile necesare a fi facute legilor justitiei: cu precadere se impun modificari ale normelor privind detasarea, pensionarea, raspunderea disciplinare, organizarea si functionarea Inspectiei Judiciare.
7. Integritate
Magistratilor impotriva carora s-a pus in miscare actiunea penala trebuie sa li se suspende cererea de demisie sau de pensionare pana la finalizarea acesteia.
Pensia de serviciu pentru magistratii condamnati trebuie eliminata, pe viitor de la adoptarea noii dispozitii legislative. Interzicerea legislativa pe viitor a emiterii deciziei de calcul pana la pensionarea efectiva (emiterea deciziei de pensionare concomitent cu pensionare efectiva)
Reglementarea legislativa a modalitatilor de sanctionare disciplinara a magistratilor detasati in alte autoritati publice sau institutii decat instante sau parchete.
8. ICCJ, CSM:
Atribuirea unor sedii, adecvate, acestor institutii de la varful sistemului judiciar.
9. Politia instantelor si politia judiciara
Asigurarea unui numar ridicat de jandarmi pentru sediile instantelor si parchetelor. O regandire a sistemului de siguranta a activitatii instantelor, eventual prin trecerea corpului de jandarmi in structura administrativ - bugetara a instantelor, in ideea de a da functiuni administrativ judiciare acestei structuri.
In perspectiva intrarii in vigoare a Noului cod de procedura penala, stabilirea locului si rostului politiei judiciare in raport cu unitatile de parchet.
10. Executarea hotararilor judecatoresti de catre ordonatorii principali de credite
Sumele datorate cu titlu executoriu de catre ordonatorii principali de credite trebuie executate, acestea fiind debite datorate de statul roman magistratilor.
Sase companii care ofera servicii de food & beverage in incinta Aeroportului Otopeni amendate pentru fixarea preturilor, concurenta neloiala 27 Mar 2021 | 1256
CCR: eliminarea atributului Statului de a acorda amnistia sau gratierea colectiva/ individuala pentru �fapte de coruptie� incalca limitele revizuirii Constitutiei. 18 Jul 2019 | 1571
DNA: Sinteza condamnarilor din luna iunie 2019 16 Jul 2019 | 851
Persoane condamnate definitiv in luna mai 2019, in dosarele instrumentate de DNA 28 Jun 2019 | 1284
Proiectele de acte normative aprobate sau de care guvernul a luat act in sedinta Guvernului Romaniei din 12 iunie 2019 12 Jun 2019 | 1388
Persoane condamnate definitiv in luna aprilie 2019, in dosarele instrumentate de DNA 25 May 2019 | 1006
Logodna. Evolutie. Conditii de valabilitate. Efecte juridice. Exemple practice Sursa: Liliana Gologan
Conditiile dobandirii calitatii de �victima indirecta� in cazul decesului unei persoane in jurisprudenta CEDO Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim
Despre regimul matrimonial, in general Sursa: avocat STOICA IOANA
Nevoia de schimbare in Politia Romana Sursa: EuroAvocatura.ro
Raspunderea patrimoniala a salariatului. Conditiile de operare a retinerilor din salariu. Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Decizia civila nr. 2314/2020 din 20.07.2020
Elementele constitutive ale infractiunii de fals in inscrisuri sub semnatura privata Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia penala, decizia nr. 2696 din 12 iulie 2011
Lipsa de aparare. Avocat din Baroul Constitutional "Bota Pompiliu" Pronuntaţă de: Tribunalul Prahova - Sentinta penala Nr. 224 din 03.06.2011
Plangere impotriva Ordonantei data de PICCJ. Prelungirea masurii obligarii de a nu parasi municipiul Bucuresti Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj - Decizie nr.38 din data 28.01.2012